5500 места повече в "зелена зона", ако СОС гласува!

4 столични квартала са предвидени за разширяване
14 юни 2018 16:00,
99
5500 места повече в "зелена зона", ако СОС гласува!
Снимка: Bulfoto, архив

Новина за столичани и гости на града е разкриването на нови места за платено паркиране от 1 ноември тази година. Зелената зона ще бъде разширена в кварталите "Оборище", "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село" и ще се увеличи с 5500 места.

Зам.-шефът на транспортната комисия към СОС Зафир Зарков заяви, че до дни докладът ще бъде внесен за обсъждане. Разчетите на Центъра за градска мобилнист показвали, че новите места могат да се обособят до 1 ноевмри, ако СОС гласува разширението през лятото.

За новите места за платено паркиране в четирите квартали се говори от месеци. Идеята беше обсъждана на заседания на транспортна комисия, пише "Монитор". Район "Триадица" също иска зона около пазара "Иван Вазов".

Зарков обаче заяви, че засега тази идея няма да влезе в доклада за разширение на зелената зона. В "Красно село" зелената зона трябва да обхване карето от улици между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и улица "Георги Софийски".

Във "Възраждане" се предвижда платено да стане паркирането между булевардите "Сливница", "Константин Величков", "Александър Стамболийски", улиците "Гюешево", "Партений Нишавски", "Българска морава", "Камен Андреев", "Добруджански край", бул. "Ген. М. Д. Скобелев" – ул. "Опълченска" и ул. "Димитър Петков".

В район "Оборище" се предлага да се плаща за паркиране в карето между булевардите "Христо и Евлоги Георгиеви", "Данаил Николаев" и "Ситняково" и улиците "Черковна" и "Султан тепе".

През октомври миналата година в район "Средец" в участъка между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михай Еминеску" и улиците "Мизия" и "Хан Омуртаг" бяха разкрити 1193 платени паркоместа и отделно още 31 инвалидни.

В "Лозенец" също бяха въведени 3500 места за платено паркиране. Новата платена зона обхвана участъка между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни връх". Сега районният кмет Любомир Дреков предлага да се плаща за спиране на колите и в останалата част от квартала.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
12
 
7
 
! Отговори
Соф преди 5 години
Какви 5500 нови паркоместа ,като местата си стоят, но досега се паркираше без пари. В скоро време в цяла София ще плащаме да си оставяме колите пред домовете . Как за 12 години един подземен или надземен паркинги не построиха? А, преди три години ВКС отмени за живущите таксата от 150 и 100 лв - винетки като дискриминация. Столична община оглуша и продължава да увеличава зоните в интерес на хората
36
13
 
3
 
! Отговори
От 40 преди 5 години
В единият офис, 1-2 пъти седмично се събират над 30 човека, иначе са 5-10. В другият редовно са 5-10 човека, а в третия са по-малко 4-5 човека. Нормите според теб са наред, а според мен паркоместата трябва да са не девет, а 39 или повече.
35
13
 
2
 
! Отговори
До 33 преди 5 години
При мен са 9 паркоместа, 6 апартамента, 12 ателиета и три офиса - нормите са добри според теб. В ателиетата си живеят хора точно както и в апартаментите.
34
2
 
2
 
! Отговори
От 37 преди 5 години
Коментара ми беше до този преди Spectre.
33
12
 
4
 
! Отговори
до 33 преди 5 години
А сега провери защо половината се водят ателиета в новите блокове. Защото за ателиетата няма нужда от паркоместа по закон...
32
14
 
2
 
! Отговори
До Spectre преди 5 години
С кой град сравняваш София? За коректно сравнение кажи каква е плътността на населението, колко са колите, макар че за София реални данни няма, какъв е обхватът на тези платени зони и как е с закритите паркинги в тези зони. Иначе сравняваш ябълки с круши.
31
12
 
3
 
! Отговори
До 34 преди 5 години
Изобщо не си наясно с нормите за паркоместата при строителството или просто ни манипулираш. Аз сега съм в нова сграда с 21 двустайни жилища и два офиса на партера. В подземния гараж има 14 паркоместа - според теб повече от достатъчни. При това 6 от паркоместата ги продадоха на хора, които не са от сградата.
30
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът с паркирането в София се създаде изкуствено от кметове и общинари, за да ни доят с платените зони за паркиране. В София колите са доста по-малко в сравнение с други подобни градове по света. Самата София е с малка плътност на населението, в пъти по-малка от градовете, с които я сравняват. В София плътността на населението е 900 човека на кв.км, а в Париж е 21000 човека на кв.км. Защо тогава паркирането в цяла София е толкова трудно?
29
3
 
14
 
! Отговори
До 31 преди 5 години
"Проблемът с паркирането е ясно как се създаде. Презастраховането, норми на строителство, които позволяват строителство без необходимия брой паркоместа...." Не вярно. В новите норми за строителство е задължително да се осигурят определен брой паркоместа спрямо броя на жилищата (за жил.сгр.), норми за магазини, хотели и др. обществени сгради. Ако забелязвате, новите кооперации са с подземни гаражи на 2-3 нива. Лошото е, че за старите сгради нямаше такива изисквания, ама тогава нямаше и коли.
28
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът с паркирането е ясно как се създаде. Презастраховането, норми на строителство, които позволяват строителство без необходимия брой паркоместа, застряваме на съществуващи паркинги и пълна липса на строежи на нови закрити паркинги, както правят по света в такива случаи. С платените зони за паркиране в тази ситуация става още по-зле, но кой да разбере... 78235
27
4
 
15
 
! Отговори
До 4 преди 5 години
"В момента съм в Ница всички коли паркират в подземни гаражи и е ок.В БГ не може ли така да му ...... Ама с зона е по лесно а това не решава проблема." Така е. Има много подземни гаражи и всички са платени. Свидетел съм как при многократните опити на общината да направи подземни паркинги, всички живеещи наоколо започват да реват и да се съпротивляват, че не ги искали. При това положение, как да стане? Многоетажните паркинги са много скъпи съоръжения, със скъпа поддръжка. Кой ще финансира?
26
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мафията пак разширява проблема с паркирането.
25
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България мафията използва и метрото, за да създаде проблем с паркирането и да въведе платени зони за паркиране. Самото въвеждане на платена зона някъде, веднага създава проблем с паркирането в съседните квартали, където няма все още платена зона. Метрото се строи без паркинги до метростанциите, което създава проблем с паркирането в голям район около станциите на метрото. Резултатът е нови платени зони и още по-голями проблеми с паркирането.
24
7
 
21
 
! Отговори
До 17 преди 5 години
"Платените зони за паркиране очевидно не решават проблема с паркирането, а само го увеличават. Това е повече от очевидно." Откакто има синя и зелена зона, винаги си намирам място за паркиране и това е супер!!! Само не знам как се оправят местните, живеещи в центъра, както и гостите на хотелите, които нямат собствени паркинг или гараж. София се напълни с коли от провинцията, които искат да паркират навсякъде безплатно. В чужбина, навсякъде си плащаме и не мрънкаме. Защо???
23
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма град по света освен София , в който да въвеждат платени зони за паркиране без преди това да са направили всичко друго, което може за решаването на проблема с паркирането. Само в София въвеждат платени зони, без да се опитат да решат проблема по други начини и резултатът е задълбочаване на проблема с паркирането.
22
0
 
2
 
! Отговори
Жоро преди 5 години
тая зона, която сте описали за Красно село, реално се Крива река :)
21
12
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Парите от платените зони за паркиране не влизат е общинския бюджет, а директно се присвояват от мафията. Затова мафията така бърза, докато е на власт да разшири платените зони за паркиране. За тях мафията не влага никакви средства, а печели добре. За изграждането на закрити паркинги, платени разбира се, трябват знания, трябват инвестиции и няма да дадат бързите печалби на мафията., които дава платената зона.
20
13
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На всяко едно платено паркомясто по улиците, общината трябва да е направила сто паркоместа в закрити паркинги, подземни и надземни. Къде са закритите паркинги, та да слагат платени зони за паркиране? Няма ги. За изграждането им се иска и работа и акъл, а това го няма при Фандъкова и бандата й.
19
9
 
19
 
! Отговори
аз преди 5 години
Я, ако можете да спестите от заплати троловете, идете в някой европейски град и си говорете за безплатно паркиране. Всяка зона без место за паркиране, трябва да се превръща в зелена и ако пак не стигат местата, да я правят синя!
18
10
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чета и се мая, всеки ***, който си е купил дарак на 20+ години и плаща данък от 40 лв. иска многоетажен безплатен паркинг пред входа