София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко

4 рейса и 4 трамвая превозват най-много пътници в столицата
28 юни 2018 08:01,
260
 София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко
Снимка: архив "Булфото"

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.

Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

Още по темата

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


260
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
183
4
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
2. Слава богу повечето от нас нямат роднини в село Шопия и никога няма да имат. Има хора които са си от много поколения на едно място и винаги са си били там. Тоест са граждани дълго преди вашето село по неволя да стане столица. 3. Всички ви мразим защото сте нагли, безполезни, непотребни, надути, кръвосмучещи *** които трябва най накрая да се премахнат! Колкото по рано ви отделим в отделна територия (резерват) толкова по добре за цяла България! И тогава ще видите колко струвате всъщост
182
0
 
2
 
! Отговори
До 184 преди 5 години
Ами смятай! Автомобилът така и така винаги ще си го имам, независимо как ходя на работа - дали с кола, дали пеша, дали с градски транспорт. Смятай!
181
4
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 1771. Провинция сте вие Шопите. Когато В. Търново, Русе, Варна, Стара Загора, Пловдив и Бургас са били градове Шопия е била кално село с тоалетни в двора! Затова кварталите ви са Червената полянка, Овчарската могила (където родителите ти са правени от дядо ти по време на паша на овцете) и незнам си още какви селски имена! Цялата държава влага труда на всички да ви направи улици за да не се въргаляте в калта, но селянина от вас вече 5 поколения неможе да изкорени!Винаги ще си останете селяни
180
1
 
1
 
! Отговори
До 182 преди 5 години
А така, браво. Значи можеш да сметнеш, че за автомобил ще дадеш за гражданска, технически и данък (без да броим каско и паркинг) толкова още преди да почнеш да го караш. А бензина и поддръжка и те не са евтини. Отделно трябва и да го купиш, разбира се. Дай да смятаме.
179
1
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Хора,всеки един от Вас който е писал, има повече акъл в главата си от Соф. Транспорт и управляващия Московски.Поне се мъчите да дадете отговор на нещо,което кметицата,а и цялото управление не могат да решат с решения,които и един първокласник ще реши.Кой казва че народа е заспал?
178
1
 
3
 
! Отговори
До 178 преди 5 години
Аз сметката съм си я направил много по-добре от теб и затова не си купувам "евтината" карта от 365 лева, така че не се опитвай да раздаваш акъл! Просто ми писна тази лъжа за карта от 1 лев на ден. Едва ли има човек, който да пътува всеки ден през годината с градския транспорт на София, за да е вярно това твърдение. Даже и всеки ден да пътуват за работа с него, това са между 200 и 230 дни плюс неясно какви пътувания през почивните дни и отпуските, т.е. около 1,60 лева на ден в най-добрия случай.
177
5
 
4
 
! Отговори
Анализи преди 5 години
Ако не сте пътували с градския транспорт в София, да ви информирам, че е едно неприятно преживяване. Особено в новите/екологични превозни средства- тесни, неудобни, без ефективна вентилация, с прекалено силно звукова сигнализация-може да предизвика дори трайни увреждания. Кой нормален работещ човек ще иска да се подлага на тези увреди? И тук на помощ идват мпс-тата за левче докарани от сметищата на Европа. Всички са доволни, тези които ги купуват евтини, тези които ги продават...
176
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нормално. Много по-евтино, бързо и удобно е с колата. На цената на един билет минавам 10 км. и не дишам чужда пот, да не говорим за задръстванията... В метрото поне може да се пътува по-бързо.
175
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не всеки има роднини и близки в София и слава богу.
174
7
 
1
 
! Отговори
до 153 преди 5 години
Добре де, за 10 пътувания ти е по 1.20. 10 талона - 12 лева. Тоест само някой дето пътува един път в годината или дето не може да си направи сметката като тебе ще пътува на 1.60
173
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ясно е, че всеки провинциалист, когато се мъчи да обижда жителите на София, най-често обижда собствените си роднини, които по някое време през последните 140 години са се преместили в София, както и хилядите прокудени от Македония, Тракия и други териториия, останали извън България, българи по времето на войните и преселили се в София. Насаждането на омраза от типа "разделяй и владей" е типична за ГЕРБ сега и преди това за СДС и видяхте докъде я докарахме.
172
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То наввсякъде в прованса има повече коли на човек, отколкото в София. Как става тази работа? КАТ пак ли си е оплескал статистиката?
171
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Слагайте минуси, много четете бе шопи,щом пише за София,ха,ха, слагайте, слагайте,но хората никак не ви обичат.
170
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аман от София и софиянци, като рояци са из цяла България,СА,СВ,в която и област да пътуваш повечето коли които ще срещнеш са софийски,бре,бре
169
12
 
6
 
! Отговори
Мен преди 5 години
До АнонименЕ ти какво очакваш от *** на който през комунизма им е набивано в главата, че са повече от другите. А нали знаеш тогава как се е взимало софийско гражданство - трябва да си подмазал добре на комунистите. Та софиянци са подбирани по това да нямат морал, да са гнусни, нагли и да не се съобразяват с нищо и никой. Сега злобеят защото имат реална конкуренция и се вижда колко струват - повечето са продавачки в мола, фризиорки и таксиджии. И всички псуват придошлите....
168
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То оставаше да ползвам градски транспорт, като на цената на 1 билетче минавам 16 километра градско с колата.
167
17
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Омръзна ми като пътувам по който и да е край на България да виждам тъпата ви регистрация СА,СВ,завзели сте България бе мързели,вие работите ли или само почивате, парите са при вас, големите заплати също,почивки,отпуски,най евтиния *** град, омръзна ми да сте навсякъде със смешното си самочувствие,жалки сте,смешни сте,по цяла България имате бизнес,но близо е времето когато ще трябва да си работите сами,,,софиянци,,. Некадърници.Омръзна ми да ви виждам навсякъде в нашата страна,вие я съсипахте.
166
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според едни такива статистики за брой коли (private cars) на 1000 човека население през 2009 година в Стара Загора е имало 919,1 коли на 1000 човека, във Видин 804,9 коли на 1000 човека, София 570,6 и т.н. Данните очевидно идват от КАТ. Въпросът е защо още не сме премахнали КАТ като ненужна и вредна структура?
165
17
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 167Цялата държава работи за скапаното ви село и това е неоспорим факт! Какво се произвежда в Шопия? НИЩО!!! Колко материали за производство минават митница и плащат ДДС? 0!!! Цялата икономика на Шопия е държавно хъхрекска дейност за която цяла България плаща, барчета, казина, магазини и фризьорки. 1 болт не сте завили пък много важни. Крайно време е държавна администрация да се разхвърля из държавата и така и централите на фирмите ще се махнат и ще ви умре селото!
164
12
 
4
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 167Да си се регистрират като Шопи и си се оправяйте вие с тях. Грам не ми дреме за тия дето са избягали да стават държавни търтей защото някои от роднините им по балдъзена линия бил важен шоп. Повечето хора бягат извън България, а не към Шопия. От всички които познавам и избягаха - 30 отидоха в чужбина, само 1 отиде в Шопия. Така, че % на тия дето са в селото ви не е толкова голям колкото % които плащат данъци на *** Шопия. Тръгнал той да плаши хората с пържоли. Я се скрий бе селски!