София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко

4 рейса и 4 трамвая превозват най-много пътници в столицата
28 юни 2018 08:01,
260
 София: В колите - все повече, в автобуса - все по-малко
Снимка: архив "Булфото"

София се моторизира, автомобилите се увеличават, пътниците в градския транспорт намаляват. Това показват резултатите от анкета за придвижванията в София, проведена при съставянето на План за устойчива градска мобилност.

От 2017 г. с обществен транспорт се придвижват 37% от респондените. За сравнение през 2011 г. те са 44% и в броя им се наблюдава значителен спад.

Процентът на хората, придвижващи се с автомобил като шофьори и пътници, се е покачил с 1,2% - от 29,1% до 30,3%. Пешеходците също се увеличават от 21,7% до 29,7%. Значително е увеличението при велосипедистите – от 0,1% до 1,7% за 2017 г. , пише "Труд".

От пътуванията само с обществен транспорт най-използван е автобусът с 44,4%. Следван е от трамвая с 24,3%, метрото с 21,8% и тролейбуса с 9,6%.

От четирите вида обществен транспорт само при метрото се наблюдава увеличение от 2011 г., когато е заемало дял от 9,8%. Използването на автобуса намалява с 50%, на трамвая от 26,8%, а на тролейбуса от 12,5%.

Анкетираните признават, че биха ползвали градския транспорт при някои подобрения. Най-честият отговор е, че са необходими по-добри разписания и по-кратки интервали на превозните средства. Други отговори са по-нови превозните средства, по-удобни връзки между маршрутите и цената на билета да е съобразена с времето или разстоянието за пътуване.

При въпрос по каква причина не се ползва велосипед, хората най-често посочват големите разстояния. Друг отговор е по обективни причини като пренос на багаж или здравословни състояние, както и несигурността на придвижване и не достатъчно доброто състояние на инфраструктурата.

Още по темата

По данни от ЦГМ от 2014 г. линиите на наземния градски транспорт, в които се возят над 15 хил. пътника дневно са 8 – 4 автобусни и 4 трамвайни. Най-натоварените тролейбусни достигат 12 хил. пътника на ден. Трамваите номер 5 и 7 дори надхвърлят 20 хил пътника.

Другите 2 свръхнатоварени трамвая са 20 и 22. Всеки от четирите най-натоварени автобусни линии достига до Югоизточна София, която не е обслужена от нито един трамвай, или до бул. Цариградско шосе. Линия номер 280 свързва Студентски град с Цариградско шосе и СУ, линия 204 – Ж.К. Дружба, Цариградско шосе, бул. България, Ж.К. Гоце Делчев, а линия 111 свързва двата най-населени жилищни комплекси в столицата – Младост и Люлин, като се движи по околовръстното. Четвъртият натоварен автобус е линия 72 – от Западен парк, през Орлов мост и Подуяне до хотел Плиска.

По данни за 2017 г. метрото превозва средно по 250 хил. пътника на ден или 7,6 млн. на месец. През работен ден ползваемостта преминава 300 хил. пътника и достига до 350 хил., а събота и неделя се ползва със средно около 40% по-малко.

Столицата ни има двойно повече автомобили на глава от населението, отколкото Виена, сочат експертите, които събират данни за изготвянето на визията за София за 50 години напред.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


260
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
163
4
 
17
 
! Отговори
до Iceblast88 преди 5 години
Iceblast88 не забравяй обратната ситуация. Колко *** живеят в София, а си държат личните карти и коли със селски номера и данъците им отиват в родното място, плащат по-тънка Г.О. , а си джиткат по София ;)
162
12
 
6
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Писна ни на всички да храним проклетото село!Защо да трябва да плащам данък на колата си в Шопия след като кракът ми не стъпва в селото?Аз как да имам хубави улици в градът си като половината данъци на всички граждани в градът ни отиват за скапаната *** - Шопия?Какво ме грее мен метрото им или ремонта на улиците в Шопия като не стъпвам там?Данъците да остават там където се плащат и регистрацията на МПС-тата да е там където се ползват!Тъкмо ще ви освободим номера и ще се види реално колко сте!
161
8
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
В Русе всяка трета кола е с регистрация - С - селянин СА - селска администрацияСО - селянин отскороСВ - селски великанИ защо според теб? Защото или са на лизинг или са държавно хъхрекски или фирмата им има централа в Шопия. Затова се водят толкова коли в селото, а реално няма толкова. Проста промяна в закона. Колите се регистрират там където се ползват (без значение какъв е статута и) и така хем другите градове ще имат по висок бюджет, хем ще се види, че цялата държава ви храни селото!
160
6
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 159600 коли на 1000 човека ама друг път!МВР няма от къде да ти кажат колко от колите които са с номера С, СА, СО, СВ са все още лизингови (и не стъпват в Шопия), я виж всички големи вериги (Метро, Кауфланд, Лидл, всички големи фирми и тн.) всичките са с регистрация в Шопия. Като махнеш и колите на фирмаджии дето администрацията на фирмата е в Шопия поради всеизвестното струпване на държавно хъхрекски заплатодаващи места в Шопия и поради факта, че МПС-то се води на фирма за да се прибира ДДС?
159
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
E tia ot gerb nama da hi nutne tramvai i ot bsp i dr tah gi vosat gratis narida pla6ta fandakuva ja visi schofior be moje li da hodi s dr transport sakata li e
158
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Varmsna kade e gledal a i maja
157
0
 
5
 
! Отговори
До 159 преди 5 години
Преди време имаше едни данни от КАТ, ако не бъркам към 30 юни 2016, за броя на колите, но там нямаше данни за личните коли, както и нямаше данни само за София. Ти откъде имаш такава информация? Аз скоро търсих по сайтовете на МВР нещо подобно, но нищо не намерих. Нали се сещаш, че ако се правиш на интересен и не даваш линк, значи си изсмукваш данните от пръстите и нищо вярно няма в тях...
156
0
 
1
 
! Отговори
До 153 преди 5 години
Под 1000 го взех от уикито за 2000 година (909,1 човека/кв.км), но май си прав. По-скоро са около 2510 човека/кв.км., което пак е доста по-малко от градовете, с които София непрекъснато я сравняват, а гъстотата на населението много променя нещата около транспорта. Населението на София е 1,238,438 човека, а 1,325,429 човека е населението на Столична община към 31.12.2017 според НСИ.
155
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 157Ти неможеш да ми обясняваш нищо, самия факт че незнаеш дори и откъде да черпиш точна статистическа информация, показва че е безмислено да се спори с теб за каквото и да е, над 600 на 1000 са личните МПС-та в София и това е висок показател дори и за ЕС
154
0
 
1
 
! Отговори
До 156 преди 5 години
Данните са от Евростат разбира се.
153
0
 
3
 
! Отговори
До 148 преди 5 години
Да бе, да - 23500 са в София колите на фирми и на държавни учреждения, ама един друг път. Я, дай линк към тези данни, за да ти обясня какво точно бъркаш.
152
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
142 - една поправка ! Не зная само тези 20% отиващи пеша от къде ги извади ? Мадрид има прекрасен транспорт / тук влизат и такситата които са много използвани /, трябва да живееш над работното си место за да отидеш пеша, Мадрид е един Мегаполис и е немислимо отиването пеша на работа - тук верният процент е 1, дори не зная дали не е по-малко, просто е немислимо пеша да се отиде на работа !
151
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 152Ми като польва градския 10 пъти в годината, няма си взимаш годишна карта бре :) взимай си дневни карта - 4 лева и си се возиш цел ден
150
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Градския транспорт не се влошава, това е пълна глупости. Новите софиянци не знаят, но преди се чакаше много повече за автобус, разписание няма, винаги бяха претъпкани, отделно, че бяаха скапани Икаруси. Сега е по-добре при всички положения.
149
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 142Незнам от къде черпиш информация че гъстотата в София е под 1000 д/кв.км, проста аритметика показва съвсем друго, население около 1,4 млн землище 492 кв.км. т.е. средна гъстота 2845 д/кв.км
148
1
 
8
 
! Отговори
До 143 преди 5 години
Хайде стига с тази лъжа за карта по левче на ден!Примерно, ползвам градският транспорт 10 пъти в годината, значи тази твоя евтина карта, ми струва по 36,50 лева за едно пътуване. Хайде 100 пъти в годината да ползвам градския транспорт, значи едно пътуване ми е по 3,65 лева. Не е ли доста скъпичко....
147
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поздравявам селянина от предишния коментар. Дано повече хора вземат пример и не карат кола в София.
146
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
142-това го кажи на човека с който споря, аз зная всичко това което си написал ! Зная също така, че всичко което се продава в България / храна,облекло,техника / е много по-скъпо от тук в Мадрид, а някои стоки дори с пъти са по-скъпи, да не казвам пък, че заплатите в България са по-ниски от същите в много африкански държави ! В България ТВ е претъпкана с реклами за заеми, лекарства и лотарии, това е начинът да ви третират като народ втора ръка /роби/,в коя бяла държава го има това ?
145
2
 
11
 
! Отговори
Идем из село преди 5 години
Аз лично имам Бмв на 10 години, в отлично състояние, но вече не го карам в София. Използвам го само в провинцията и за междуградско където наистина има нужда от кола, а и съществува удоволствие от шофирането. Да шофираш в София е истински ад и доста скъсява живота, освен че е скъпо има и огромен проблем с паркирането. Предпочитам да се возя на аванта в гр. транспорт, за 3 години съм спестил хиляди левове, само в краен случай ползвам метрото...
144
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 145Продължаваш да пишеш глупости 818534 е броя на личните МПС, общия брой на региострираните МПС-та е 842026, и това е само за София-град, за София област има още 115623 МПС-та и това са данни за 2016 година, в момента може да си сигурен че са повече.