Нови и модерни! В тях ще се пътува по третия лъч на метрото!

Показаха как изглеждат новите влакчета, Фандъкова ги изпробва
11 юли 2018 16:30,
71

Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Първото от новите, модерни и високотехнологични влакчета, които ще обслужват третия лъч на метрото, е вече в София. В момента то се намира в депото, което се изгражда на ул. "Житница". Днес то бе показано пред медиите, а столичната кметица Йорданка Фандъкова го изпробва лично.

Очаква се всички 20 влакчета, които ще се движат по новата метролиния да пристигнат в страната до края на фекруари 2019 г, пише "24 часа". Машините са с висока енергийна ефективност и олекотената конструкция. Влакчетата спестяват 25% енергия, защото имат функция за връщане на енергията при спиране или при движение по инерция.

Освен това машините са автоматични и ще могат да се движат сами, без машинист. Това обаче ще се случи едва след като системата бъде напълно осъвършенствана, за да се избегнат дефекти.

Всички 20 влакчета ще пристигнат в новото депо "Земляне", което вече е изградено на 75%. Очаква се работата по него да завърши в срок. Новото депо трябва да е готово до края на годината.

Кметът Йорданка Фандъкова пристигна на място, за да инспектира новите мотриси и строежа на новата метростанция на пресечката на бул. "България" и бул. "И. В. Гешов".

Очаква се първата част от новата линия на метрото да бъде пусната в употреба през 2019 г. Тя е с дължина 8 км. и има 8 метростанции. Останалата част ще бъде готова през 2020 г.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Киров преди 5 години
До ОлегЕдна голяма Герберашка недомислица или съвсем умишлена кражба!
49
0
 
1
 
! Отговори
Киров преди 5 години
До АнонименМалко си изостанал с представите си за Русия!
48
0
 
1
 
! Отговори
Киров преди 5 години
До До Калин орелаИма много изградени участъци които не се ползват и май са забравили къде се намират. Не говороте за 2 дупки като не сте наясно! Участъка от Витошка до Хемус е направен още с НДК 1981, а Баце се похвали че го е завършил предсрочно!
47
0
 
1
 
! Отговори
Киров преди 5 години
До АнонименНяма неси чел добре! За Перник има предвидена гара на Горна баня към метрото, а за идващите от Пловдив вече действа метровръзка в Дружба
46
0
 
1
 
! Отговори
Киров преди 5 години
До АнонименТо да беше само в дължината проблема! Те са несъвместими със старото трасе като системи за управление и съответно УМНИКА Братоев не е предвидил продължение към терминал 1 на летището и към половината Люлин който е без достъп до метро, но той още не е научил за съществуването на окръжност освен "лъчи"
45
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До SmurfЯвно не си излизал от София. Почти навсякъде има надземни участъци на метрото. Затова има и чистачки.
44
1
 
5
 
! Отговори
Един от планината. преди 5 години
Хора, спокойно. това е ремонтна база и трябва монтьорът да има достъп до вагоните. това не е перон за качване на пътници. Спокойно, нали западняшкото е хубаво. Това е Сименс, не е Метровагонмаш. Гледайте преди да плюете.
43
1
 
3
 
! Отговори
Цветан Караилиев преди 5 години
До Анонимен 54 За над половинвековния си живот съм чувал/виждал и други м.а л.оумни к.ретении,ама Вашето е върха-направо чупите глупомера.Щом се избира без балотаж,по-добър кмет едва ли сме имали!Вземете си сменете алкохола и редовно си пийте хапчетата,че инак ***.лоумщини пишете!
42
4
 
2
 
! Отговори
Smurf преди 5 години
Някой ще ми обясни ли защо влак за метро има чистачка на предното стъкло. Отделен е въпроса защо му е чистачката след като ще е автоматично без машинист. Тука нещо някой ни пързаля и си прави ПиАр , като ония 10 милиона тона тютюн дето ще продаваме на Китай
41
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Страхотно!
40
1
 
4
 
! Отговори
pipo преди 5 години
До АнонименТова не е перон, а депо. Перона е по-висок и ще е като сегашното метро.
39
2
 
4
 
! Отговори
Боримечката преди 5 години
Седалките за виетнамци ли са проектирани!?
38
3
 
2
 
! Отговори
читател преди 5 години
Калин Орела не може да го проумее защото му плащат да хейтва.Ролята му е да е против на всичко и всички.Той може ли да ни каже как са седалките в Московското метро?Всеки може да види в Google
37
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руски ли са?Защо не пише?
36
1
 
4
 
! Отговори
Шопо преди 5 години
Само у метрото няма скандинавци без билети. Затова засега е все още чисто. Е твана се люпи на станция "Сердика", но... явно трябва и поддръжка.За вагоните... едно време като бях в Истанбул и метрото им беше със седалки като във влаковете и ми се стори по-удобно,но и те сега сменят вагоните.Явно тези са най-функционални.Спестява се бутането като трябва да стане и този от външната страна, ако иска да слезе този, който е седнал до прозореца.А ако има много народ така с една седлка е много по-лесно
35
2
 
2
 
! Отговори
колега преди 5 години
Обменяйте рублите бързо, защото световното ще свърши скоро!Вероятно и след световното ставката ще остане същата в рубли!
34
2
 
2
 
! Отговори
До 38 преди 5 години
Ето това са смислени думи на зрял човек. Прав си!Дано и Орела го проумее.
33
1
 
7
 
! Отговори
До Калин орела преди 5 години
От мен ако си по възрастенби трябвало да си пенсионер поне от 10 години .Аз съм такъв от 2011.Колкото до чужбините ,доста попътувах/и оттатък Голямата вода/ така че и в това не си прав.НО..проблема е в това че ти съдиш по снимка и говориш не като възрастен човек а като тия пубери-критикари.Нормален човек като ви прочете постовете ще остане с впечатление че ще се случва нещо лошо ,а не добро.Ако и ние възрастните се хванем на хорото на тези хейтъри ли са,т.р.о.л.о.ве ли са ,накъде вървим???
32
8
 
4
 
! Отговори
Калин орела преди 5 години
Явно си мнооого далеч от чужбина и не си влизал в нормален метро влак! Не е въпроса да се ляга вътре,но седалките трябва да както в нормалните влакове, а не напречно и малко за да поемат пътникопотока...Както и да е, не съм младеж отдавна, със сигурност съм поне 25 години по възрастен от теб :)
31
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Влакчетата са по 60 метра, колкото един модерен трамвай на запад. Някой е крал, крал и накрая е имало пари само за едни подземни трамваи, не за истинско метро