Купуваме еднодневна карта за градския транспорт през телефона

Очаква се през 2020 г. да заработи и тикет системата
12 юли 2018 09:10, Петя Славова
59
Купуваме еднодневна карта за градския транспорт през телефона
Снимка: архив, Булфото

Еднодневна и нощна карта за градския транспорт в София вече ще може да бъде закупувана през телефона. Новата услуга ще бъде представена от шефа на Центъра за градска мобилност Христиан Петров. Дневната карта за всички линии струва 4 лв., а нощната е на стойност 2 лв, припомня "Монитор".

През 2020 г. в София трябва да заработи и нова тикет система. Тя се очаква да спестява време за зареждане и да гарантира по-лесно валидиране на потребителите в превозните средства.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние.

Всеки пътник ще може да зарежда превозния си документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Перфораторите ще бъдат изпратени в историята след като тя заработи, но продажбата на хартиените билети ще продължи. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата, одобрена да я изгради.

За тикет системата в столицата се говори вече повече от 10 години. Първоначалната идея беше тя да заработи през 2019 г., но това вече е нереалистично, заради поредица обжалвания на обществената поръчка.

Преди близо два месеца обаче най-накрая се стигна до етап получаване на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят новото таксуване в градския транспорт. В момента комисия оценява офертите и трябва да отсее най-подходящата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво ще спре някой да направи скрийншот с QR кода и да го прати на приятел, който да го ползва също?
55
1
 
7
 
! Отговори
Св преди 5 години
Еми като идея не е лошо. но слушах какви са таксите. +10% върху стойността на покупката т.е. 40 ст.. По цял свят стимулират безналичните плащания, както и самия контрол е подобрен и възпитава към редовно кореткно пътуване, тук начисляват такси отгоре. Е кой ще се върже?
54
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредните усвоени пари, поредната услуга, която няма да работи нормално. Дават ли си сметка, че след 10 години ще е безнадеждно остаряла? Или може би си дават и го правят с цел.
53
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До щеее300 метра можеш да ги въривш и пеш *** балкански. Никой не ти е длъжен.
52
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 54Жалко никога няма да разберем колко би струвало при мафията от БСП... защото просто не могат да спечелят избори.
51
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Странно, на сайта на Градска мобилност намерих само една оферта за нещо такова, на цена 70 хиляди лева без ДДС (84 хиляди лева с ДДС). Тези 88 милиона за същото нещо явно са нещо специално за мафията на ГЕРБ.
50
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като са ти само 300м защо не ходиш пеша? А защо такситата имат начална такса?
49
4
 
5
 
! Отговори
щеее преди 5 години
ще платя дудуци на фъндъчказначи градски транспорт могат да конфигурират несправедливо цените, а ние да плащаме цял ФЪНДЪК за две спирки? Така ли?Две спирки на разстояние 300 метра струва не повече от 10 стотинки гориво. Дори и с наклон нагоре - 20 ст. в най-лошия случай. Защо да плащам ЦЯЛ ФЪНДЪК при условие, че себестойността на услугата е не повече от 30 стотинки максимум.В момента всички плащаме билетите на някой друг. А, този друг пък или не плаща или за един фъндък обикаля 10 км.???
48
1
 
4
 
! Отговори
До 29 и 38 преди 5 години
При тогавашната цена от 4 и 6 стотинки това не се почувства много, но сега от около 20 години с скъпите билети и карти и особено сега с билет от 1,60 лева, разликата се чувства. Казано накратко услугата може да е една или друга, а в белия свят услугата обикновено е пътуване от спирка до спирка с едно или няколко превозни средства в рамките на определено време. Въпросът е как ще е в София с новата система. Дали ще се запази сегашното положение с доста скъп билет или ще стане както в белия свят?
47
1
 
5
 
! Отговори
До 29 и 38 преди 5 години
Има услуга и услуга. В големите градове на западна Европа, в които съм ходил услугата беше пътуване от спирка до спирка в рамките на 1 час с едно, две или повече превозни средства - метро, автобус и трамвай в два варианта - на една цена и на различна цена според разстоянието (броя спирки). Същото беше и в България преди години, преди да се въведат перфораторите, които подмениха услугата с друга - 1 пътуване с 1 превозно средство независимо от разстоянието. При тогавашната цена от 4 и 6 стотинки
46
1
 
6
 
! Отговори
faaa преди 5 години
Според логиката на ФЪНДЪЧКАТА плащаме ,ако не ти харесва върви пеш!Това е все едно като отида в магазина и купя един хляб да платя 5000 лв и причината е следната: - има цяла група, които не плащат нито билети, нито карти, нито глоби - има фалшиви билети, които пълнят партийните каси и затова след 10 000 год. ПАК няма да имаме нито ЕЛЕКТРОННО ПРАВИТЕЛСТВО, НИТО МАШИННО ГЛАСУВАНЕ, НИТО ДИГИТАЛНА ТИКЕТ СИСТЕМА ЗА ГРАДСКИЯ. ТРАНСПОРТ! - плебса е толкова глуп***в и мъ'рзелив,че в деня за гласуване
45
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бас държа, че до една година след въвеждането на тази система, ще обяват конкурс за нова система, но този път не на цена 88 милиона, а за няколко пъти повече, примерно за 300 милиона лева.
44
1
 
6
 
! Отговори
Общинар преди 5 години
ПЛЩАШ КОЛКОТО ПЪТУВАШ!!!Лайнярите от ОБЩИНАТА НЕ ИСКАТ ДА ГО ВЪВЕДАТ 30ГОДИНИ!!!!НЕ ПЛАЩАМ!!!
43
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
88 милиона за мафията и нова цена на билета от пет лева. Честито ...
42
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Себестойността на новата система едва ли е повече от 50-100 хиляди лева, но цената й е 88 милиона. А познайте от един път в джоба на коя мафия ще отиде разликата.
41
1
 
3
 
! Отговори
До Батман и другия преди 5 години
Защо спорите, когато и двамата сте прави?!
40
6
 
5
 
! Отговори
До 38 преди 5 години
Заради мйекащи като теб надошли в София през последните години, транспорта в София стана толкова зле, че предпочитам да ходя пеша, вместо да го ползвам и ти да ми смърдиш до мен. За мен не е трудно да го правя - откакто съм се родил преди десетки години живеят в Центъра на София и почти навсякъде стигам бързо пеша, а все още съм достатъчно здрав да ходя пеша. Ако трябва да ходя някъде по-далче, изкарвам колата от гаража и отивам, вместо да ми миришеш и кашляш в лицето.
39
1
 
2
 
! Отговори
Комунист!! преди 5 години
Ще пътувам.Парите после ама друг път!Въшляци!!!Докато не направите билетче на изминато разстояние,аз и 19999999999 роми ще имаме да да даваме!Лайняри!
38
1
 
3
 
! Отговори
До 35 преди 5 години
Не е нужно човек да е пенсинер, за да помни как е било преди години. Светът не започва с теб, когато си се родил преди няколко години, както явно си мислиш. Реалността е, че светът се развива, но както са казали хората - всяко ново е добре забравено старо. Сега с новите технологии ще върнем старото от преди 60-70 години в съвременен вариант, ако го направим както трябва. В западна Европа, където съм бил е така, а аз съм ходил на дсота места.
37
1
 
2
 
! Отговори
Батман преди 5 години
До 34Ти явно не можеш да схванеш аналогията. Няма какво да ти обяснявам като не схващаш.