Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София

Въвежда се нощен абонамент срещу 650 лева на месец, но пробно
Обновена: 27 юли 2018 07:42 | 26 юли 2018 14:15,
193
Синя зона, зелена зона: Наесен в още 4 квартала на София
Снимка: Bulfoto, архив

Синята и зелената зона в София да се разширят в още четири квартала, предлага Дирекция "Паркинги и гаражи" в Центъра за градска мобилност. Предложението е към кметовете  на кварталите "Оборище", "Възраждане", "Красно село" и "Лозенец", където са предвидени най-много места за паркиране.

"Предвиждаме около 5500 повече места, но точният брой ще имаме, след като бъдат готови схемите", обясни шефката на "паркинги и гаражи" Румяна Милова пред "Фокус".

Новото, което е при това разширение, е, че схемите ще бъдат предоставени на районите кметства и кметовете ще имат за задача да запознаят гражданите с тях.

Т.е. всеки гражданин ще може на сайта на съответната община да се запознае с това как ще изглежда неговата улица след въвеждането на зоната – къде ще има паркоместа, къде ще е забранено паркирането, къде ще има места за хора с увреждания, уточни Милова.

Още по темата

Във връзка с контролните мерки след въвеждането на новите места, тя посочи, че преди месец ЦГМ е получил нови 10 паяка. "От старите ще оставим да работят поне 8, а останалите ще бъдат бракувани. Относно екипите, които ще контролират зоните, имаме също нови автомобили, подсигурили сме и нови устройства за контрольорите, така че имаме готовност. Може да се наложи да назначим още хора, но ще се прецени след като бъдат готови схемите за разполагане на паркоместата и да разпределим районите.

Но хората няма да бъдат повече от тези, които сме посочили в доклада до Общинския съвет – не повече от 76", каза още Милова и уточни, че заплатите на служителите ще бъдат съобразно количеството и качеството на работа.

По думите ѝ, ако предложението бъде прието от Столичния общински съвет, то ще влезе в сила от 1 ноември.

Въвеждане на служебен абонамент за нощно паркиране на стойност 650 лв. на месец

предлагат още от Центъра за градска мобилност. Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че ще приема идеята, но пробно - за три месеца.

Милова разясни, че чрез това предложение ще се даде възможност на всяка фирма, която има необходимост, да ползва служебен абонамент. Така че една фирма може да има и нощен, и дневен служебен абонамент, и само нощен.

"Нощният абонамент ще бъде с работно време от 19.30 ч., когато свършва дневният, и ще бъде до 8.30 ч. Цената му за месец ще бъде такава, каквато в момента е на дневния – 650 лв.", добави тя и уточни, че в нощния служебен абонамент влизат и събота и неделя, тъй като потенциални клиенти ще бъдат нощни заведения, а през уикенда те са най-натоварени.

"Засега се предвижда нощен служебен абонамент само за "синя" зона, тъй като общинските съветници прецениха, че повечето нощни заведения са в центъра“, коментира Милова.

9 хил. лева за ремонт на тротоари и за още един наказателен паркинг

Румяна Милова каза още, че ЦГМ предвижда около 9 хил. лв. за ремонт на тротоари за пешеходци и за създаването на още един наказателен паркинг в София.

Тя обясни, че ще се съгласува с районните кметове кои точно ще бъдат тези тротоари, както и ако гражданите имат предложения, да се обръщат към тях.

"Миналата година Столичният общински съвет гласува да ни се предоставят буферните паркинги, паркингите за доизграждане – включително и един наземен паркинг в кв. "Надежда".

До дни ще получим разрешението за строеж, след което ще обявим поръчка за избор на изпълнител и се надяваме до есента той да бъде готов. Половината от този паркинг ще се ползва като наказателен, а останалата част – за обществено ползване.

Около 80 места ще бъдат за обществено ползване и горе-долу толкова за наказателен паркинг. С това ще можем да въведем ред поне в кварталите, които са в близост до този паркинг – кв. "Надежда", кв. "Връбница" и другите", обясни Милова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
105
6
 
4
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
Нещо против имаш Мездра ли?! Ходил ли си там изобщо?!---мдам. Не случайно дадох за пример. Нямам против самия град, а населението й. И по скоро културните му характеристики. И още по точно - липсите на такива. Накрая ще останете само такива като теб в БГ. Така че дерзай - БЪДЕЩЕТО Е В РЪЦЕТЕ ТИ. ( в твоя случай - в краката). Като се махне и последния нормален ще можете да си кръстите държавата - Мездра, Враца, Лясковеце или каквото там надделете траките. Живот !!!!
104
1
 
2
 
! Отговори
До 104 >.< преди 5 години
Коя Белгия?Село не знам кое си ли, навсякъде ли, за определен град ли пишеш?
103
8
 
1
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
До аз-ътЕла да видиш как е в Букурещ и тогава ми говори за трафика в София. Опа извинявай ти си от София центъра на просветата :)Има и други градове гледай по-глобално :----Душичка. До Букурещ ли ти стигат познанията ? Бай *** като обясняваше колко много е пътувал по света :"па то Браила, па то Констанца...." В момента съм в добро настроение, нали разбираш че в друга средам ти няма да има как да разговаряш с мен ? Разбираш нали?
102
0
 
7
 
! Отговори
>.< преди 5 години
Белгия : ограничена зона за паркиране в кварталите , 5 евро на час. Глоба 300 евро за неправилно паркиране или не заплащане на таксата за парко място. За всички жители на даден квартал 15 евро абонамент на Година! за стикер с който могат да си паркират колите в този квартал. Това е проблема със сини и зелени зони в София. идеята е добра, но човек с адресна регистрация трябва да плаща 120 лева за да си паркира колата пред собственото жилище
101
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До аз-ътразбираш ли колко си зле, вместо да искаш трайно решаване на проблема, с изграждането на паркинги ти се радваш на разширяването на зоните, много си зле, не разбираш ли че като се разширят зоните създаваш проблем на хората които живеят в съседство с тези зони, това не е решение на проблема
100
3
 
4
 
! Отговори
bat pesho преди 5 години
До аз-ътНещо против имаш Мездра ли?! Ходил ли си там изобщо?! Аз предлагам синя зона и за морето. Автомобили със СО, СВ, С да бъдат таксувани допълнително. Какво ще кажеш Мише?
99
1
 
8
 
! Отговори
ххх преди 5 години
от ЦГМ обясниха че зоните са временно решение докато се построят паркинги...в БГ явно няма по-постоянни неща от временните
98
0
 
3
 
! Отговори
bat pesho преди 5 години
До аз-ътЕла да видиш как е в Букурещ и тогава ми говори за трафика в София. Опа извинявай ти си от София центъра на просветата :)Има и други градове гледай по-глобално :)хахахаха става доста весело :)
97
7
 
2
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
Да не би това да е защото там да имат кмет, а тук си имаме Фандъкова---мне. Това защото там си имат немци, австрийци, поляци, чехи, швейцарци, шведи - а вие сте българи :( От Мездра. Примерно.
96
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ком-унде-та, вие още малко ще поискате Фандъкова да ви обслужва и по домовете.Смешни сте. Като си нямате гаражи или няма да купувате коли или ще плащате на Общината.Безпладен обяд няма. КомунизЪма свърши.
95
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София километрите изминати на година от колите са 50-60 пъти по-малко в сравнение с тези в други подобни градове в ЕС. Въпреки това, улициет на Сифия са значително по-задръстени от улиците в градовете в ЕС. Същото е и при паркирането. Личните леки коли в София са няколко пъти по-малко от личните леки коли в подобни градове в ЕС, но там нямат такъв проблем с паркирането, какъвто има в София. Да не би това да е защото там да имат кмет, а тук си имаме Фандъкова
94
2
 
5
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
До аз-ътти от къде си? не си ли от село?!---не Пеше. Не съм. Това всъщност ви е грешката на вас селенд*рите лафа "ама всички сме от село". *** - не, не сме! Това че, вие приятелите ви, майките ви, бащите ви, братовчедирте ви и въобще средата ви е от на майна си райна - не означава че всички сме като вас. Разбираш ли? Живота не се простира от жена ти до бажданака, света е много по-голям от представата за него в главата ти.
93
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зоните не са никакво решение за паркирането. Решават половинчато проблема на един квартал за сметка на съседните. И така докога???
92
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Съседа има 2 електромобила и си паркира безплатно в цяла София. Купете си и вие и ще паркирате и вие безплатно.
91
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До VictimizedТова е философията на бойкоикономиката бетон, бетон и пак бетон! Насилствено застрояване при положение, че сградния фонд е овече от 30% свободен, ако мине!
90
2
 
4
 
! Отговори
До 89 аз-ът преди 5 години
Спри да се описваш. Не си интересен.
89
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всяка нова платена зона, увеличава многократно проблема с паркирането, както в кварталите, където я въвеждат, така и в съседните квартали. Всяка нова станция на метрото увеличава многократно проблема с паркирането в голям район около тази станция, поради липсата на паркинги до метростанцията или ограничения в използването на такъв паркинг. Примери в София колкото искаш.
88
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всяка година в КАТ се регистрират по 220 000 автомобила, а България намалява с 50 000 човека на година.
87
8
 
10
 
! Отговори
аз-ът преди 5 години
До аз-ътпич извинявай ама я кажи на колко метростанции има паркинги като хората?---ПИЧ ?! ...а някой ти е казал , че трябва да ходиш до метростанция с кола ? Може с автобус. Или сега тебе ти е проблем, че и до всяка спирка няма паркинг. Що не се приберете на село бе? Не ви харесва в СФ, мръсно ви е, пренаселено ви е, не ви се дават пари, нямате места за паркиране, гадно вие че не можете да надувате музиката до зори, че не можете да биете жената на улицата...ЩО СЕДИТЕ, ЩО НЕ СЕ ПРИБЕРЕТЕ?
86
1
 
4
 
! Отговори
Законът казва преди 5 години
Кемтът е отговорен за реда в паркирането по закон===Закон за движение по пътищата...Чл. 167. ...(2) Служби за контрол, определени от кметовете на общините:1. контролират в населените места ... както и спазването на правилата за паркиране от водачите на пътни превозни средства, на правилата за движение от пешеходците и на правилното използване на алармените инсталации, монтирани в пътни превозни средства за тяхната охрана;