Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина

От "Спаси София" призоваха софиянци да не забравят това на изборите
Обновена: 1 авг 2018 15:48 | 1 авг 2018 14:45,
152
Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина
Снимка: Спаси София

Подписки, протести, дискусии и срещи не успяха да спасят Шестицата. Релсите по трасето на трамвай №6 се демонтират и въпреки обещанията на Столичната община маршрутът на трамвая към "Лозенец" да бъде възстановен, Шестицата отива в историята.

Неправителствената организация Спаси София публикува на страницата си във Facebook снимки от демонтажа на релсите и в ироничен пост "благодари" на кмета, че закрива поредния коридор за високоскоростен транспорт в столицата.

От две години "Спаси София" предупреждава, че "временното закриване” на трамвая до "Лозенец" е само увертюра към крайната ѝ цел - закриването на трасето и лишаването на квартала от адекватен транспорт.

Още по темата

"Не успяхме да спасим Шестицата - въпреки подписката с почти 5000 подписа, въпреки организираните протести, стотиците срещи и дискусии с ресорните дирекции в общината, мотивирани предложения и идеи за решение на казуса, становища, изказвания и оценки, които отнесохме към Експертните съвети и обществените обсъждания", написаха от организацията.

От там се извиниха на софиянци, че не са успели да спасят София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт".

"Обещанията на г-жа Фандъкова, Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна Спартак, ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", каза Борис Бонев.

Според него софиянци трябва да запомнят действията на общината и да не ги оставят ненаказани на предстоящите местни избори догодина.

"Знаем, че отговорът, който ще последва, е, че трамваят ще бъде заместен от тролейбус, но аз помня предизборната кампания на г-жа Фандъкова от 2011 г., където този тролейбус беше обещан като допълващ трамвая. Явно София се е смалила като наеление, та сега си позволяваме да го правим заместващ", заявява Гергин Борисов от организацията.

От "Спаси София" припомниха, че от години се борят за повече трамвайни проекти в София. Организацията често критикува неспособността на Столичната община дори да ремонтира съществуващите трамвайни трасета, така че те да са добре шумо- и виброизолирани.

Според "Спаси София" това е основната причина много софиянци да мислят за трамваите като за шумен и остарял вид градски транспорт, вместо като бърза, екологична и привлекателна алтернатива на личния автомобил.

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя в постиженията си унищожението на още 2,3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10км.", каза още Гергин Борисов.

Според него това е безпрецедентно за Европа, където в момента се инвестират милиарди евро във възстановяване и разширяване на трамвайните мрежи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


152
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
5
 
10
 
! Отговори
БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕР преди 5 години
хаха.....?елтаци дошли в София отпреди 2-3 години и обсъждат инфраструктурни проекти....просто смех. Не щем акъл от скотове живеещи на село в стаята с коня и кравата....
80
6
 
11
 
! Отговори
До 82 преди 5 години
Мислиш, че си прав, но я го обясни това на стареца с бастуна или на жената с болните колене, дето едва мъкне торбичката с продукти. Какво ли е за тях 2 спирки - нищо работа, час-два с няколко почивки. Може легла да им сложиш по пътя, за да успеят да додрапат тво1 няма и километър. Писна ми от ненормалници, които изобщо не схващат, че всеки човек е различен и си мислят, че всички останали са като тях.
79
16
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Единствения терен, който шестицата покрива, без да се дублира с минимум още два трамвая, е отсечката от петте кьошета до басейн Спартак, където обръща. Което са 2 спирки. Общо няма и километър. Какви са тия драми, какво е това чудо.
78
5
 
6
 
! Отговори
Иван преди 5 години
До До 77 Ивани аз не ползвам Метрото, но се възползвам и съм доволен от това, че много хора го използват.... и нямам проблем да ходя 7-8 минути до спирката на транспорта, защото именно за това става въпрос.Дублиращия наземен транспорт беше и трябва да е "трамвай" 10, а не 6.
77
3
 
3
 
! Отговори
До 80 преди 5 години
И сега кво и е според мен е доста seksi има още много хляб в нея
76
2
 
23
 
! Отговори
До 77 Иван преди 5 години
Аз пък не искам да ти плащам за метрото - то на мен никаква работа не ми върши. Толкова ли не можеш да си дотътриш ... до спирката на трамвая.И за заблудените като теб - теорията казва, че метрото задължително трябва да се дублира с надземен транспорт, но Фандъкова и бандата й не са експерти и не го знаят.
75
8
 
6
 
! Отговори
Харесвам Милф преди 5 години
Фандъ е много сексапилна и готина *** точно такива харевам бих бил с нея много пъти
74
14
 
17
 
! Отговори
Иван преди 5 години
ееее..... Най-после...Какви трамваи, какви европи бре? Този трамвай е най-голямата безмислица... заради това, че големците от Лозенец не могат да си дотътрят ... 400 метра до спирката на метрото да се поддържа цяла линия дублираща почти изцяло втората линия на метрото - не мерси. Аз пък не искам да ви плащам за трамвая!
73
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Baтенки, много слабо бе хихихихи май са ви намалили парите от ***импекс
72
3
 
28
 
! Отговори
Dumb преди 5 години
Колко бърза общината с махането на релсите.... Такъв апетитен терен до Южния парк явно вече е сватосан, въпросът е за КОЙ?
71
10
 
23
 
! Отговори
100% преди 5 години
Учителката по руски, г-жа Фандъкова е тотално некадърна за поста! Цари разруха, фирми обръчи, пари потъват, некачествено се прави абсолютно всичко!!! Да се маха таз женица! Трябва кадърен инженер за този пост!!!
70
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки град в Европа подобен на София продължава да развива трамвайния си транспорт, само в България, вкл. и в София, трамвая и тролея се оказаха неподходящи за управляващата мафия.
69
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За десетина години Фандъкова ликвидира градски транспорт изграждан в София повече от 100 години - от 1898 година.
68
3
 
19
 
! Отговори
До 68 преди 5 години
Според теб и останалите селяни, най-добре е да се премахне целия градски транспорт в София и всеки да маа пеша.
67
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трамвая е добър, но такъв като в Истанбул, бърз широколинеен трамвай с хубави поддържани линии и хубави нови, модерни мотриси. А не като в София трамваи от 1964 г. и дрънчат да се не трае, отделно линиите са от преди Войната и трамвая се клати, аха да се обърне.
66
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Досега Фандъкова ликвидира половината от електротранспорта в София. Един трамвай се заменя с два-три дълги тролея или автобуса, които са много неудачно решение. Те не могат да заменят трамвая.
65
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Реално сега тези, които са ползвали ТМ 6 вече имат метро като могат с малко вървене пеша да се качат на една от двете спирки - "Дж. Баучер" или "Европейски Съюз". Вече нататък пък има други линии.
64
6
 
14
 
! Отговори
БатиЖоро преди 5 години
Че те това правят в цяла България от 30 години. Вие за един трамвай ли ревете бе, ,,Софиянци" Я се връщайте по родните си места, погледнете там какво става, кво ми се правите на тарикати. Цялата държава осмукахте, вече няма от къде. ХАК ДА ВИ Е!
63
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така на Фандъкова няма да ѝ се налага да прескача трамвайните релси, за да е я хване ток.
62
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е нали ще го сменят с тролей или автобус, какъв е тоя рев.