Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина

От "Спаси София" призоваха софиянци да не забравят това на изборите
Обновена: 1 авг 2018 15:48 | 1 авг 2018 14:45,
152
Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина
Снимка: Спаси София

Подписки, протести, дискусии и срещи не успяха да спасят Шестицата. Релсите по трасето на трамвай №6 се демонтират и въпреки обещанията на Столичната община маршрутът на трамвая към "Лозенец" да бъде възстановен, Шестицата отива в историята.

Неправителствената организация Спаси София публикува на страницата си във Facebook снимки от демонтажа на релсите и в ироничен пост "благодари" на кмета, че закрива поредния коридор за високоскоростен транспорт в столицата.

От две години "Спаси София" предупреждава, че "временното закриване” на трамвая до "Лозенец" е само увертюра към крайната ѝ цел - закриването на трасето и лишаването на квартала от адекватен транспорт.

Още по темата

"Не успяхме да спасим Шестицата - въпреки подписката с почти 5000 подписа, въпреки организираните протести, стотиците срещи и дискусии с ресорните дирекции в общината, мотивирани предложения и идеи за решение на казуса, становища, изказвания и оценки, които отнесохме към Експертните съвети и обществените обсъждания", написаха от организацията.

От там се извиниха на софиянци, че не са успели да спасят София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт".

"Обещанията на г-жа Фандъкова, Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна Спартак, ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", каза Борис Бонев.

Според него софиянци трябва да запомнят действията на общината и да не ги оставят ненаказани на предстоящите местни избори догодина.

"Знаем, че отговорът, който ще последва, е, че трамваят ще бъде заместен от тролейбус, но аз помня предизборната кампания на г-жа Фандъкова от 2011 г., където този тролейбус беше обещан като допълващ трамвая. Явно София се е смалила като наеление, та сега си позволяваме да го правим заместващ", заявява Гергин Борисов от организацията.

От "Спаси София" припомниха, че от години се борят за повече трамвайни проекти в София. Организацията често критикува неспособността на Столичната община дори да ремонтира съществуващите трамвайни трасета, така че те да са добре шумо- и виброизолирани.

Според "Спаси София" това е основната причина много софиянци да мислят за трамваите като за шумен и остарял вид градски транспорт, вместо като бърза, екологична и привлекателна алтернатива на личния автомобил.

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя в постиженията си унищожението на още 2,3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10км.", каза още Гергин Борисов.

Според него това е безпрецедентно за Европа, където в момента се инвестират милиарди евро във възстановяване и разширяване на трамвайните мрежи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


152
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
4
 
67
 
! Отговори
zeus преди 5 години
Гербераст каже ли ти "добро утро" винаги поглеждай небето, че може на него да има Луна и звезди ;)