Скъпа ли е тикет системата? Не, в Будапеща струва €91 млн.

ЦГМ отговори на БСП, в комисията имало и социалистка
3
Скъпа ли е тикет системата? Не, в Будапеща струва €91 млн.
Снимка: Олег Попов

Столичната община отговори на обвиненията на БСП, че тикет системата в София е скъпа, с примери от съседни страни.

Още по темата

Системата за таксуване на Будапеща е с обща договорна стойност от 91 милиона евро или приблизително 182 млн. лв. Тази сума е само за 5 години, две от които са за изграждане, а 3 за поддръжка. Будапеща и София са градове със сходен брой население. В електронната тикет-система на Виена, изградена през 2010 г., са инвестирани 234 млн. евро или 468 млн. лв., заявяват в съобщение от ЦГМ.

По-рано на брифинг депутати от БСП попитаха кмета на София Йорданка Фандъкова защо тикет системата струва 83 млн. лв., а не 15 млн. лв., какъвто е бил първоначалният вариант, заложен през 2016 г.

Целта на системата за електронно таксуване е да се въведе единен електронен превозен документ за всички видове транспорт на територията на Столичната община, което ще даде възможност за заплащане на пътуването според изминато разстояние или време.

За изграждането й е заложена прогнозна стойност до 40 млн. лв. Тоест, оценката за стойността на изграждане на системата във всички превозни средства на градския транспорт, на всички бариери на метрото и пунктове за продажба на превозни документи, съвпада напълно с оценката на депутатите от БСП – до 40 млн. лв. Заложената поддръжка на системата за срок от 10 години е до 38 млн. лева, изтъкват от ЦГМ.

От там посочват и че в комисията по оценка са включени представители на всички политически групи в Столичния общински съвет, включително и общинският съветник от БСП Милка Христова, която е подписала протокола за определяне на изпълнител без никакви възражения.

Комисията по оценка на получените оферти е класирала на първо място участника, предложил най-ниска цена - 73 248 150 лв. от консорциума "Си Ен Ес - София Тикетинг Систем". В цената влиза освен изграждането на цялата система и поддръжката й за срок от 10 години.

На 30 юли в Комисията за защита на конкуренцията е постъпила жалба от класирания на второ място  консорциум "Софер". 

От старта си през юли 2017 г. процедурата е спирана три пъти и проверявана от контролните органи.


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
4
 
! Отговори
Ники преди 4 месеца
Тикет? Що е то? Учителката по руски проговори на българо-английски? Защо не "билетна система? Или с "тикет" чичо Сам ще пусне гювеч. Крайно време е за закон за езика и азбуката!
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Много е просто, виждаш опитът на другите и го правиш, преди да изпълниш гениалтите си идеи струващи милиони на и без това най-бедната държава в ЕС. Ще пътуваш за 1.60 за една спирка и после пак 1.60 за друго превозно средство. В Германия дори билетът за влак след това ползваш за автобус за да стигнеш където искаш. Но това на поредната преработка за милиони.