Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00,
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
103
4
 
26
 
! Отговори
бс преди 5 години
Правилно е заедно с метрото да се изграждат и трамвайни линии. Това дефакто си е наземно метро. Не знам защо управниците не го разбират. А е и по-удобно. Спирката е горе. Не губиш време да слизаш долу.
102
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знаех, че ГЕРБ са прецакали хората по третата линия на метрото с още по-къси перони.
101
9
 
4
 
! Отговори
НЕ Константинополско преди 5 години
Що според теб да съм невежа? Знам , че Цариград го е имало и преди турците поробители. Не ми харесва, че са го кръстили ,,Цариградско" нито,, Константинополско"да го прекръстват на другите поробители. Булевард ,, Плиска" НАЙ-ДОБРЕ ПОДХОЖДА.
100
1
 
16
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
"Солунска" е улицата, която извежда на шосето за Солун, "Пиротска" - на шосето за Пирот, "Цариградско" на шосето за Инстамбул. Така се се казвали от край време
99
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фандъка Йори има едно метро да и измие очите и там се размириса работата както с другите градски превози.малко на брой и много на чакане превозни средства.Ще пукнат с това сиромахомилство ама за сметка на всички други не на тях в СО или в правителството.Като невменяеми все едно не разбират че град и държава с "най-ниски цени"и само с еврофондове не се развиват.Повдига ми се вече от глупостите им.Влачат с години и не започват обещани ремонти защото близките им фирми нямат възможност за всичко,пуу
98
7
 
6
 
! Отговори
Минчо Празников преди 5 години
Това е закон - при ВСЯКА тема за безобразията в София, при ВСЯКА тема за безобразията на Фандъчка и компания, винаги някой екземпляр ще се изцепи, че е десето поколение софиянец "от центъра", затова трябва да благоговеем пред мъдрите му слова.
97
6
 
18
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Зам.-кметицата по транспорта на Варшава Рената Казановска направи българските управници на 5 стотинки. Правили уж пък недомислили и нацвъкали недомислици. Некъдърни управления и заспала опозиция. Хак ни е нашият балкански хал.
96
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гледам, че тук един има най-огромния проблем на света - защо Цариградско шосе се нарича така от много години. За този явно не е проблем препълнените вагони на метрото в София в час пик, заради по-късите перони на метростанциите построени с еврпейски пари при ГЕРБ. Не са проблем и закритите и променени линии на градския транспорт, заради което половин София спря да го ползва. Името било проблем ...
95
2
 
9
 
! Отговори
До 92 преди 5 години
Цариград го има преди Турция и Османската империя. Само невежа може да свързва Цариград само с Турция.
94
4
 
8
 
! Отговори
До 94 преди 5 години
А в нашата фирма всички програмисти са от София, както и целия останал персонал. Редовно обявяваме конкурси, но тези от провинцията все не стават, а имаме свободни позиции.
93
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
КАКТО КАЗВА ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ В ДРУГИЯ ПОСТ:КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ, ПОПУЛИСТИТЕ МЪЛЧАТ.Е, ПОЛЯЦИТЕ КАЗАХА ФАКТИТЕ.
92
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В нашата фирма работим 85 човека. Всички сме програмисти.Всички сме от България.От София има 6 - те са охрана на входа и на паркинга.От тях програмисти няма.
91
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този - четвъртото поколение , да вземе да прочете за деградацията на потомството.С други думи - израждането.
90
3
 
2
 
! Отговори
До 87 в Турция Сф. Ш преди 5 години
А тогава от Турция да измислят и ,,Софийско шосе" и няма да се ядосвам, щом ние трябва да сме съгласни с ,, Цариградско шосе "
89
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Боко, Фандъчке, добре че са Поляците да си го кажат, колко велико строителство на Метрото правите и как сте Номер 1....
88
4
 
11
 
! Отговори
До 89 4-то поколение преди 5 години
Ей ти 4-тото поколение софиянец. И да лъжеш, че си със синя кръв никой няма да ти повярва. Но да лъжеш, че София изхранва провинцията си граничи с глупост. Бъди благодарен, че има на кой да си дадеш под наем жилището все още. Цяла България се изнася, не останаха и студенти. Скоро ще си остане София без провинция. Софийската мечта на софиянци дето баба и дядо са дошли от някъде ще се сбъдне.
87
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Да си чужденецЯвно си мно-о-о-о-го чужденец за София. Не се разстройвай, не си само ти.Ако беше софиянец, дори и първо поколение, щеше да знаеш, защо различни квартали в София, носят тези имена. Но да иронизират тъповато мястото, което сега ги храни, е присъща и неотменима черта на провинциални тарикатчета (тарикатчета, а не достойните хора от провинцията), които искат да покажат, че са нещо. Проява на комплексарство.
86
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой ще обясни ли защо отклонихте темата към съвсем друга тема? Темата е транспорта в София и Варшава. Това, което казват поляците и аз винаги съм го твърдял и нещо повече, усещам го на гърба си.
85
2
 
4
 
! Отговори
до Наблюдаващ преди 5 години
Бул.Цариградско шосе е бивш бул. В. И. Ленин,(при цоциалистите) после бул. Тракия. Името му е избрано защото това трасе исторически е било основен път по направлението София Пловдив Цариград. А ти наблюдаваш,но не четеш за да се осведомяваш кое ,как и защо е.
84
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 79Много добре си чета аз, а виж, ти чети по-задълбочено, за да не се налага допълнително и пространно да обясняваш, че разбира се, ставало дума за "преносТното" значение.Разликата между теб и мен е не в броя на книжките (няма начин, ти четеш "книжки", а аз - книги), които си прочел, а в това, което си научил от тях. Дори не знаеш, къде, и кога се поставят запетаи. А и цитираш неправилно. Явно метафората на 10-те тона ти е смачкала мозъка. Неграмотното самочувствие носи само вреда.