Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00,
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
1
 
6
 
! Отговори
Перко преди 5 години
До 58Ти май коментираш хотел Плиска.Но булевард не е имало с такова име.Хотела тогава е построен.
62
1
 
10
 
! Отговори
До 61 преди 5 години
А кога се казваше "Бул. "Ленин""? Защото аз съм на 68 години и си спомням, че винаги е бил "Ленин", докато не стана "Цариградско шосе". Но бул. "Плиска"???
61
6
 
8
 
! Отговори
э23 преди 5 години
Тази и тя като нашите политици. Що не вземе да сравни колко млн. е София и колко е Варшава. Така че не е нужно да мери пътникопотока. Метрото за сега е достатъчно - а новото не върви през толкова населени райони. Де факто освен Младост и Люлин в София няма големи населени квартали. Затова е нормално М1 да е най-натоварена. А и не е нужно да се увеличав населението в столицата. Напротив - трябва да намалява. Не е нужно цяла България да се изсипва в София
60
3
 
9
 
! Отговори
Емо Г. преди 5 години
Наистина, метрото в София трябва да е денонощно, макар и с по-големи интервали през нощта!
59
6
 
1
 
! Отговори
до 58 преди 5 години
Бул. Плиска се нарича от преди повече от 60год. Тогава булеварда стига до хотел Плиска и после става междуградско шосе.1978г. Петър Междуречки става кмет на София и разширява и удължава булеварда в сегашния му вид - ширината край парка от Орлов мост та чак до кръговото за летището (старото кръгово - до 4-ти км.)А метан - Оказана почит на някого с користна целЧети, ограмотявай се :)
58
7
 
18
 
! Отговори
ХоХо преди 5 години
Нали избрахте 2 мандата за кмет *** ( пардон, начална драскалица). Те ви резултатът от селянията. Бедният човек има бедно мслене, а какво остана за провинциалните навлеци налазили столицата !
57
5
 
10
 
! Отговори
До Бърза градска преди 5 години
Метрото от ЦУМ до Летището е 15км (за колко време???) като минава през слабо населени райони без връзки за никъде.По бул. Плиска би било 10км по най-натоварената градска част.Но бавно строителство, а ББ не знаеше до кога ще е кмет и дали той щеше да реже лентичката
56
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До do 54На цар метан се не прави, умнико, а на султан. Пази се от остроумни малоумия.И ако обичаш, посочи, по кое време този булевард се е наричал "Плиска"? Да не би да води към Плиска?! Булевард "Плиска" резонно има в гр. Шумен.
55
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 49Това, че са подменени част от старите ни трамвайни коли със стари от Швейцария е едно много удачно решение. Къде да бяха всичките ни трамваи като "старите" швейцарски и още по-старите немски (движат се основно по 11-та и 20-та линия).А чешките, сори, но са средство за изтезание на пътниците, особено при качване и слизане.И за ограмотяване, 49-ти, отвори си Гугъл мапс и виж, че в Берн се движат точно такива мотриси, като тези, които Швейцария ни дари, да, дари, пише на колите!
54
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Метрото все повече се препълва в пик часовете, за което трябва да се помисли!
53
7
 
3
 
! Отговори
do 54 преди 5 години
Винаги съм го наричал Плиска - първата столица на България.А на кой цар правим метан според теб, на кой Цариград?
52
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Бърза градска железнЩеше да е метан, ако беше Истанбулско шосе. За почти всички българи Истанбул е Цариград. НО НАИСТИНА ПО-ДОБРЕ ЩЕ Е ДА СЕ КАЗВА БУЛЕВАРД "ПЛИСКА". Въпреки че не си спомням някога да се е наричал така. Но нищо не пречи. Колко имена сменихме през последните години ... и увековечихме незнайни и дори противни на българщината имена
51
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ГЕРБ трябва да бъдат дадени на съд за по-късите перони на метрото. Предишните метростанции имат нормално дълги перони.
50
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До смяхДемонстративно неграмотна, злобна жена, клевети България, за да омаловажи своите недостатъци. Но не се сравнява с Москва, Брюксел, Лондон, ... Нашето метро е ЕДНО ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ. Друг въпрос е, че го бавихме от 1970 г.В наземния транспорт наистина имаме фрапиращи несъобразности, пораждани от уникално неграмотно управление и организация. Там е голямата ни слабост, не в материалната база. Спирки, интервали, маршрути - трагедия!И да купуваме от ШВЕЙЦАРИЯ и ГЕРМАНИЯ, не лодките на Полша!
49
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен до Лелка преди 5 години
Май ни взема за мезе къде ги плати тези 100 лири за такси бе?Като се има напредвид че съм пътувал до Хийтроу стотици пъти с такси излиза около £40, до Лутън взимат £60 а е 34 мили извън Лондон.И си има нощни автобуси освен че метрото е денонощно.
48
5
 
11
 
! Отговори
Бърза градска железн преди 5 години
Да, имаше и се работеше по развитие на бърза градска железница. Тунела от Радио София до парк-хотел Москва беше част от този проект.Но ББ като кмет го взе за метро за да се изфука колко бързо направил вече полуготовото трасе. И направи метро за никъде. Бул. Плиска (сега Цариградско като метан към нашите поробители) е най-натоварения с пътници поток, но не го направиха там за може ГЕРБ да резнат по-бързо лентичката
47
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наистина е възмутително, как смее да обявява, че имаме 25 нови трамвая.И че подмяната на другите е със старите на Берн и Прага.
46
5
 
15
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Защо спрях да използвам градския транспорт на София? Спрях заради истините, които казват в Полша за транспорта в София допълнени с още няколко подобни истини. Сега ходя пеша или с кола.
45
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен до Лелка преди 5 години
Метрото в Лондон е денонощно, Лондон има най уредения транспорт в Европа.Лелке май доста отдавна не си била в този град?
44
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тази Казановска възмущава. Можеби не е завършила 2-ри клас, за да не пресметне, че Полша има 6 пъти повече население от списъчното в България, и 7 пъти повече от реалното. Естествено, това влияе върху пътникопотока. Или поляците си стоят по селата и не идват в столицата?Освен това, интервалите между влаковете в метрото в по-голямата част на денонощието са дори от 3 до 7 минути!А заради наглостта, колко нови трамвая е закупила София, вече не трябва да купуваме от Полша! Други чакат отдавна!