Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00,
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
3
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До лелкаОт Хийтроу до центъра беше 18 лири май с метро.
42
6
 
18
 
! Отговори
Партиен член преди 5 години
Оказва се че няма нищо качествено построено по времето на ГЕРБ. Или поне аз не се сещам.
41
8
 
2
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До Анонимен Такситата в България са безумно евтини.
40
3
 
19
 
! Отговори
До 40 преди 5 години
Вместо да впишат метрото в транспортната схема на София, някакви дилетанти от ГЕРБ неуспешно се опитват да променят транспорта в София, за да се впише в метрото, което разбира се не може да стане.
39
9
 
13
 
! Отговори
смях преди 5 години
Дори в очие на поляците, България изглежда като разяден изтърбушен труп, върху който пируват лешояди. # kleta majka balgaria
38
3
 
22
 
! Отговори
софиянец преди 5 години
Метрото - както и да е, ОБАЧЕ, градският транспорт, който би трябвало да прави връзка със станциите на метрото, ПРОСТО ЛИПСВА! Затова много хора (включително и аз) избират за пътуват с автомобилите си - по-бързо, по-евтино, по-комфортно. Да стигна до местоработата ми са необходими 3 или 4 превозни средства, включително и метрото, като времето е 45-50 минути. С колата го взимам за 25 минути максимум. По-евтино е само ако купя годишна карта за градския транспорт.
37
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Факт е, че вместо още повече да разширят трамваите, те ги изпозакриха. И защо? Линията, която минава по Арсеналски, ще се ликвидира, макар да обещаха, че ще я запазят. А там си има отделно трасе, което на никого не пречи.
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако летището ни беше с размерите на Хийтроу или Франкфурт, щеше да видиш ние каква щяхме да я свършим.
35
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Теорията казва, че над метрото трябва да има дублиращ наземен транспорт, като на две спирки на метрото, отговарят 3-4-5 спирки на надземния транспорт, а Фандъкова ликвидира хубавия надземен транспорт.
34
1
 
18
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
Ами сега - какви ни ги разтягат Боко и Фандъка , а то какво се оказа ??!!
33
5
 
20
 
! Отговори
До Дани за метрото преди 5 години
Човече и софийското метро съм ползвал,и това в чужбина. Метрото в Германия, което покрива Щутгарт и 50 км извън града до летището им, което е извън града НЕ тече. Седалките са удобни и широки, вагони колкото искаш. Народ с багаж натоварили бебешки колички и много често с велосипеди. Много карат колелета и млади и стари, някаква мания им е. Минава толкова много спирки това метро. За да се ориентира човек, дори казват вратите на метрото дали ще се отворят наляво или надясно. Не ми хвали нашето.
32
12
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Возил съм се в метрото на шест европейски столици. Това в София трудно мога да го нарека метро.
31
6
 
21
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Във всички нормални градове по света, в които има трамваи и тролеи, трамвайният и тролейбусният транспорт се развиват, развиеа се и метрото, ако има метро За съжаление ГЕРБ съсипа една много добре обмислена транспортна схема на София, опитвайки се да я подмени с метрото, което е грешка. Самото метро с тези къси перони ще ни излезе златно. Като свалим ГЕРБ, ще трябва да удължаваме пероните, което ще ни излезе в пъти по-скъпо в сравнение с цената, която щяха да струват при първоначалното строителс
30
6
 
8
 
! Отговори
лелка преди 5 години
На спорещите малко по-долу че летището ни било зле осигурено с транспорт. Идете да кацнете някой път след 23,30 ч на Хитроу в Лондон. Ще се окаже че метрото вече не върви. Има още 1-2 автобуса до към полунощ, за тях или не можете да си купите билети, че автоматите са развалени, или в автобуса нямат дребни пари да ви върнат. И хък-мък 100 анг лири за такси. Патила съм.
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А, да, още нещо, което не бях прочел - метрото ни наистина не работи през нощта, което е странно за 15-ти по големина град в ЕС. На 45 минути да има мотриса, пак стига.
28
2
 
23
 
! Отговори
Владислав преди 5 години
Добре, че има кой да им/ни го каже!Фандъче, нещо ти да кажеш в своя защита? А и знаем, че метрото го строим с европейски средства, трамвайните линии пък се ремонтират с пари на софиянци през 2 години, за сметка на това доста некачествено.
27
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В допълнение - не плюя метрото ни, облекчи бая трафика и това се вижда, но основното му предимство е, че е ново. Ще го видим след 10 години как ще изглежда. И наистина беше глупаво да режат трамваите. Те са еко и при добра организация могат да са адски полезни. Цял Загреб, например, е на трамваи и всичко е перфектно, а нямат метро.
26
1
 
16
 
! Отговори
До 24 Дани преди 5 години
Знаеш ли колко гари има в София? А знаеш ли, че има и Терминал 1 на летището, който няма вътрешна връзка с Терминал 2? Знаеш ли пътниците с полетите до около 07:30 сутринта, дали могат да ползват метро до Терминал 2?
25
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И поляците ни взеха за мезе. Преди 30г. полякините продаваха крем нивеа на плажа и бяха бетер нашата черга. Като не става в шенген и еврото поне да ни приемат във Вишеград, ама и за там ще ни сложат под наблюдение, че ни по доходи, ни по инвестиции сме им на нивото...
24
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Метрото ни покрива всички гари и дори летищеТова е заради пълната глупост летището ни да е толкова близо до града.Иначе в Атина летището е на м..ната си, но до него ходи и метро, на всеки половин час.