Разширяват "зелена зона" в Красно село, Лозенец, Оборище... Честито!

ЦГМ: Това е един добър способ за въвеждане на ред
Обновена: 5 окт 2018 16:36 | 5 окт 2018 12:45, Анисия Иванова
211
Разширяват "зелена зона" в Красно село, Лозенец, Оборище... Честито!
Архив: Булфото

Разширяването на зелената зона трябва да се случи от 1 ноември в четири столични квартала. 1500 нови места ще има в район "Възраждане", 700 в "Красно село", 2200 в "Лозенец" и 1100 в "Оборище", обяснси Румяна Милова,  директор на дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност.

"На практика целият "Лозенец" влиза в обхвата на зелената зона, но гражданите го пожелаха. Смятам, че ще бъдат оправдани очакванията на тези, които пожелаха да има контролирано платено паркиране, тъй като практиката показва, че към момента това е един добър способ за въвеждане на ред. Виждаме го в цяла Европа. Резултатите са положителни. Разбира се, след въвеждане на зоната е много важен контролът, за който се ангажираме, че ще бъде на ниво", обясни тя пред БНР.

Назначени са около 70 души. В новоприсъединените райони контрол ще се осъществява от екипи с автомобили, които ще поставят скоби на колите.

По думите й в сега съществуващата зона в "Лозенец" запълняемостта на паркоместата е около 60%, а 80% от паркиралите автомобили са на домуващи.

"Колко струва точно, ще можем да кажем в края на усвояването на зоната. Засега използваме договори с фирми, които сме сключили за поддръжка, разбира се, след проведена обществена поръчка. Поръчката е за 1,8 млн. лева. Дотук около 1,2 млн. са изразходвани, но имайте предвид, че голяма част от тях са вложени за ремонт на антипаркинг колчета в старите зони", каза още Милова.

Тези колчета са необходими, за да бъдат опазени тротоарите от недобросъвестни водачи. Хората обаче ги премахват, за да си освободят място за паркиране, подчерта тя.

"Тази година Общинският съвет даде съгласието си и ни разрешиха всяка година, в зависимост от финансовите възможности, да изразходваме средства за ремонт на тротоари. За тази година сумата, която е заделена, е от порядъка на 2 милиона лева за цялата зона. Тя е от тези пари, които се получават от платеното паркиране. Вместо да се харчат от тях, за да се демонтират разрушени от гражданите колчета, може да бъдат в ремонт на тротоари. В момента сме почти на финала на избор на изпълнители за ремонт на тротоари", обясни Милова.

Домуващите в новите зони, които имат постоянна регистрация, могат да ползват постоянен талон, закупен от офисите на ЦГМ на улица "Будапеща" 17, площад "Възраждане" и на метростанция "Европейски съюз", както и онлайн. В ЦГМ Не са пристигнали заявления от желаещи да ползват нощен служебен абонамент.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


211
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
194
3
 
7
 
! Отговори
Ozzy преди 5 години
Най-после. Искрено се радвам, че карето около Пирогов и ВМА става зелена зона. Там е невъобразима лудница, а живущите в квартала няма къде да спрем. Намирането на паркомясто коства много време и нерви. Крайно време е този ужас да приключи. Единствения начин да се пребориш с нашенския тарикат е да му вземеш пари. Истината е, че почти всички жители на квартала искат тази зелена зона и я чакат с нетърпение. Спокойствието струва много по-вече от 100 лв. за година.
193
3
 
8
 
! Отговори
Некой си... преди 5 години
Живея в горната част на Лозенец, където от 1 ноември ще става Зелена зона. Искам да стане зона, защото като се прибирам от работа около 17 часа и няма къде да паркирам. Случвало се е да въртя кръгчета в квартала по половин час и за финал - паркирам на 300 метра от вкъщи! Сега като влезе в сила Зоната ще си паркирам където си поискам, а провинциалните типове, които ми паркират пред блока ще опознаят метрото като транспортно средство. Чакам Зоната с огромно нетърпение!
192
0
 
7
 
! Отговори
Име преди 5 години
А отчетът от зоните е за друго на загуба, колеги... Защото преди мнооого години, когато сложиха платените зони голямата ЛЪЖА беше, че с тези пари ще се строят големи многоетажни паркинги. Както виждаме се строи само един голям петоъгълен многомуйник. Вече и сини, и зелени, и оранжеви, а паркинг и тротоар все така няма...
191
2
 
1
 
! Отговори
user преди 5 години
хората искат цяла София да е зелена зона и после да помислим за цяла България. намаляваме трайно и усетно дори :)
190
0
 
9
 
! Отговори
Браво! преди 5 години
Искам златна зона.Паркирането е привилегия, а не право.Няма отстояния между сградите, защо?С какви материали се строи, ще издържат ли новите тухлени на седем по Рихтер?Кой ще носи вина за некачествени строежи, или пак да се застраховаме?Защо се продължава с новите строежи, как ще издържат канализации, води, токове?Един роботизиран паркинг искам да видя на символична сума за живущите.София се задъхва, нямаме капацитет за толкова много хора.Приходи от зони, защо не отиват в ОБЩИНИТЕ?
189
4
 
5
 
! Отговори
1,2 млн за анти парк преди 5 години
1,2 млн за антипаркинг колчета😂😂 поредната схема. Има го в цяла Европа Тиквочи, само че в Берлин живущите в районите плащат по 20 евро на година а не 100,200,300 лв. Разликата е, че там се орави инфраструктура а тука се оляскат едни колчета като лай*на и се смучат парички
188
4
 
7
 
! Отговори
бай брадър преди 5 години
До всички дето се оплакват че не могат дс си свършат работа от зоните, купете си електрически коли - паркират в зоните безплатно:)
187
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Честито на печелившите, сега вечно ще имате чужди коли пред гаражите, без никой да ги притеснява......
186
1
 
5
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 5 години
Организирали паркирането -ха..ха. глупости ...то няма място за живущите там ,те запушват пътя и тротоара а камо ли за някой друг...Бе ще дойдем всички селяни ,палатки,фургони ....идваме .
185
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Герб е организирана престъпна група за ограбване на народа!
184
0
 
10
 
! Отговори
1234 преди 5 години
до 186. Мдам омагьосън кръг. Продължава да се строи и уплътнява безугледно ,а кота курниз е някакъв мираж в същото време заради абдикацията на институциите от задълженията им даваме на частен бирник да въвежда ред в паркирането мародерствайки обикновенния гражданин. Знаеш ли аз лично бих преглътнал зоната само ако беше разписана като допълнителен данък за всички райони и парите директно отиваха в общината ,а не в нечий джоб.
183
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До трънТочно така. С нетърпение го чакам от май месец. Всички от центъра паркират ов близките улици. Денем е ад. Гаража ми винаги е запушен. Писна ми! Преди няколко седмици един паркира една очукана хонда точно пред входа и две седмици не помръдна.
182
6
 
26
 
! Отговори
1234 преди 5 години
Стига с това жителите го искали! Това са лъжи. Вместо да обясняват как било обсъждано и всички искали да го подлагат на гласуване по райони, нещо като местни референдуми да видим тогава колко хора искат зона и колко не. Това ,че КАт и общината не искат да работят и да изпълняват закона не трябва да бъде причина за въвеждането на платено паркиране облагодетелстващо престъпния безотчетен център за градска мобилност. Още от въвеждането и "синя зона" е престъпна схема за крадене на пари от граждани
181
5
 
12
 
! Отговори
трън преди 5 години
Празни или пълни, това е начина да се гарантира място на живущите. Те са с приоритет. Приходящите ще плащат. Преди да пишете,е хубаво да помислите.
180
0
 
11
 
! Отговори
Магията ЦГМ преди 5 години
Все растът и вечно на загуба.Като Лукойл , но по нашенски.
179
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 188За съжаление простия *** паркира там, дори и при празна улица. Вчера бях свидетел на подобно нещо! После мрънка че тротоарите са разбити. От кой бе Ганьоооо
178
9
 
13
 
! Отговори
браво време беше преди 5 години
ТОВА ЗА КРАСНО СЕЛО Е ЕДНО ОТ НАЙ-ДОБРИТЕ РЕШЕНИЯ, СРЕЩУ ПАРКИРАЩИТЕ В УЛИЦИТЕ НИ ПРИХОДЯЩИ И РАБОТЕЩИ В СОФИЯ ПЕРНИЧАНИ, КЮСТЕНДИЛЦИ, "БЕЛИ ЯКИЧКИ" ПО ОФИСИТЕ И т.н. , ОТ КОИТО НЕ МОЖЕШ ДА СЕ РАЗМИНЕШ! ЦЕЛИЯ бул. "ГЕШОВ" Е В ПАРКИРАЛИ ЦЕЛОДНЕВНО ПО ТРОТОАРИТЕ, МРЪСОТИЯТА И ШУМА ОТ ПАРКИРАЩИ ПРИХОДЯЩИ Е СТРАШЕН! РАДВАМ СЕ, ЧЕ ИМ "ВРЪТНАХА КРАНЧЕТО"!БРАВО!
177
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само *** човек може да си позволи да паркира на тротоар където място имат само единствено пешеходците и да го руши въпреки че дори сам той плаща за него, а в същото време например жена му бута количката по улицата!
176
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Зоната, ако и да е бездънна каца, е едно от най-смислените неща за редуциране на колите. От няколко дни имам колчета пред блока и си дадох сметка, че този тротоар не го бях виждала от 20 години! Колкото и да е странно, включително шумът е по-малък, няма го форсирането при а, нагоре, а, надолу по бордюра. След първи ноември ще е още по-добре.
175
1
 
19
 
! Отговори
Честито ли? преди 5 години
Така се получава, щом градоустриственият план се нарушава постоянно и в зелените площи, и междублоковите пространства се строят толкова много блокове, без паркинги или гаражи. А новите гнусни квартали приличат на катуни и няма въздух м/у сградите.Дори не разбирам защо ги купуват тия апартаменти...В такъв случай, наистина не остава друго решение на вече прецакания ни град, освен зони.Още повече веднага ще изчезнат доста зарязани барутарници, а аз ще се възползвам от зоната,но не на драго сърце