От 1 ноември: София расте, расте и Зелената зона

90% от местата в 4 района вече са разчертани
Обновена: 30 окт 2018 07:50 | 30 окт 2018 07:40, Александър Попов
46
От 1 ноември: София расте, расте и Зелената зона
Снимка: Булфото, архив

В четири района на София паркирането ще бъде платено и около блоковете от 1 ноември. Зелената зона се разширява в "Лозенец", "Оборище", "Възраждане" и "Красно село", съобщиха от столичния Център за градска мобилност.

В тези райони освен по улиците ще се спира платено в паркинги около кооперациите, които не са на улицата, което на практика означава, че зоната влиза в околоблоковите пространства.

"Имаме различна собственост на земята, но основната част там, където се разполага зоната, е общинска. Местата са съобразени с кадастъра и са обсъдени с живеещите в сградите", обясни Румяна Милова, шеф на дирекция "Паркиране и гаражи" в ЦГМ, цитирана от "Монитор". По думите й 90% от местата са вече разчертани.

Обозначителните знаци за зелена зона са поставени на местата им, в момента са закрити, но ще се открият на 1 ноември. Схемите за разположението на паркоместата са обявени в районните кметства, така че всеки да може да информира.

"Имахме различни казуси, решавали сме ги един по един. Примерно на ул. "Люботрън" хората настояваха да се допусне компромис с паркиране на тротоара, тъй като алеята е много тясна", допълни Милова. Тя подчерта, че има възможност и да се преразгледат определени случаи и схемите да се променят там, където се налага тъй като няколко казуса все още се обследват.

"След като стартира зоната, почти няма да има паркиране по тротоарите", каза още шефката на "Паркиране и гаражи". Тя обаче не уточни дали ще има някакъв гратисен срок или нарушителите ще „осъмнат“ със скоба на колата.

С промените в общинската наредба беше въведено ограничение за издаване до два винетни стикера на домакинство, но те ще важат за две години, а не както сега само за една.

До момента са платени 4000 стикера. Глобата за паркиране по пешеходни зони, тротоари и градинки е от 50 до 200 лв. 200 лв. е и санкцията за заемане на място за хора с увреждания.

С разширението на зелената зона шофьорите вече ще трябва да плащат, за да паркират автомобилите си по бул. "Ситняково", ул. "Стоян Михайловски", бул. "Пейо Яворов", бул. "Никола Й. Вапцаров", ул. "Атанас Дуков", ул. "Люба Величкова", ул. "Сребърна", ул. "Хенрих Ибсен", ул. "Козяк", ул. "Св. Георги Софийски", бул. "Акад. Иван Е. Гешов", бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен", ул. "Йоаким Кърчовски", ул. "Камен Андреев", ул. "Охридско езеро", ул. "Гюешево", бул. "Инж. Иван Иванов", бул. "Ал. Стамболийски", ул. "Димитър Петков" (до ул. "Д-р Калинков" и обратно), бул. "Ал. Стамболийски", бул. "Константин Величков", бул. "Сливница".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още по темата: софиязелена зона
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
1
 
0
 
! Отговори
Зона Б-5 преди 5 години
Имаше си обществено обсъждане и не е вярно, че никой не се е допитвал до живущите! Паркингите пред блоковете са общинска собственост и никъде в нотариалния акт няма посочено, че еди си каква прилежаща част от паркинга принадлежи на собственика, стига сте говорили глупости! Хората сами си поискаха зоната, защото положението в квартала беше нетърпимо! По цел ден навлеци, паркирали безплатно и не можеш да си спреш пред вкъщи! Жалко, че не го направиха по-рано!
37
1
 
2
 
! Отговори
Ивайло преди 5 години
А кога ще махнете колите от ул.Богатица и ул.Люботрън.
36
1
 
10
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Аз съм живущ в Зона Б-5 и никой за нищо не се е допитвал до живущите това си е една схема да точат пари и никой не иска зелената зона да влиза в жилищните комплекси. Едно време когато са купувани апартаментите тези паркинги са били прилежащи към блоковете съответно са платени вече веднъж но сега общината си ги присвоява и ние трябва да плащаме. Не са им достатъчни само улиците вече ненаядоха се. ЖИВУЩИТЕ НЕ ИСКАТ ПЛАТЕНО ПАРКИРАНЕ ОКОЛО ДОМОВЕТЕ ИМ това си е дискриминация
35
0
 
6
 
! Отговори
До Handel преди 5 години
A колко коли от тези 800000 се движат всеки ден, по колко километра изминава средно една кола и т.н. Нещата не са по-различни в сравнение с преди 30 години, освен че се влоши извънредно много организацията на движението и паркирането в София, което доведе до задръствания, ниска скорост и проблеми с паркирането.
34
6
 
1
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До ???: В София в момента има 800 хиляди коли без да се броят ежедневните пришълци. По времето на Тошко бяха 300,000 и пак имаше задръствания, а основните булеварди са си пак същите.
33
2
 
8
 
! Отговори
Handel преди 5 години
Ами трябва да има парици за кметицата. Ако не си уреди и тя едно замъче в Гърция за какво се мъчи да стяава кметица? А това отгоре разни навлеци непрекъснато се оплакват - плочките били криви, паветата изскачали от поглед, шосета асфалтирани без асфалт... Мъка!
32
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако това е пълен списък излиза че, ще е платено по периферията на карето "Никола Й. Вапцаров", ул. "Сребърна", ул. "Козяк", не виждам бул."Черни връх" и вътре в кварталчето ще стане мазало.
31
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След като си платих стикера, разбрах, че на Козяк няма да може да се паркира, има и знаци за това. Тази забрана ще задълбочи сериозно проблема в квартала, макар и с въвеждането на зоната. По малките улички всичко е гаражи, няма къде да се спре успоредно.
30
3
 
15
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Кметът и шайката му създадоха в София проблемът с паркирането, като разрешиха презастрояването на София, не направиха паркинги, както правят в подобните на София градове по света и като за капак въведоха платените зони за паркиране, каквито няма в подобните на София градове по света. Платени зони по света въвеждат само когато всички други средства са изчерпани.
29
10
 
9
 
! Отговори
Некой си преди 5 години
Очаквам зоната с нетърпение. През деня в делничен ден в квартала повече от половината автомобили са на приходящи, т.е. нямат новозакупен стикер, някакъв ужас е да намериш къде да паркираш. Имало е случаи, в които съм обикалял по половин час около блока, за да намеря къде да паркирам.
28
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Платените зони винаги задълбочават проблема с паркирането.
27
2
 
11
 
! Отговори
??? преди 5 години
В момента личните коли в София са около 120-150 коли на 1000 човека население. Какво ли ще стане когато достигнем средните нива за големите градове в ЕС от над 500-600 коли на 1000 човека население? Какво ли ще стане ако започнем и да използваме колите си както ги използват в големите градове в ЕС и изминаваме по 10 пъти повече километри от сега?!
26
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Таз година центъра, догодина околовръстното, а до 2020-та най-вероятно ще се отпочнат и първите километри на магистралите. Което може би не е лошо, защото и без това по тях се кара в насрещното, но поне ще се намали спирането на аварийки...
25
9
 
8
 
! Отговори
Чоко преди 5 години
Какво се случва в община Оборище без зелена зона. Живеещите в Подуяне си припалваха трошляците, изминаваха Ботевградско шосе и паркираха зад стария театър София. После се качваха на трамвай 22, който между другото идва точно от Подуяне и продължаваха към Центъра. За живеещите там е ад да намерят място около домовете си за паркиране. Два пъти са ме вдигали за неправилно паркирано защото искам да посетя болните си родители, живеещи точно там.
24
7
 
5
 
! Отговори
Край преди 5 години
2030 г. Българите ще живеят в 5те големи градове. Градовете хората могат да ги поберат но колите им не.И в момента инфраструктората и градоустройството на София е за половината от колите в града. Ако не се вземат мерки за ограничаване на личните коли града ще стане непроходим.Невъзможността да се самоограничат българчетата е индикатор че държава не могат подредят. Да идва нов освободител.
23
2
 
10
 
! Отговори
Кръстьо Костов преди 5 години
До Чоко 25А защо да не го направи ? Кое би я спряло ? Правителството посегна на тях, ред е на Община София (която и да е тя) ...Що се отнася до "автоморгата" - това се бори с вдигане на доходите, а не с увеличаване на разходите.
22
1
 
20
 
! Отговори
До 24 Чоко преди 5 години
Всъщност в София колите са отнсително нови - средна възраст 11 години и добре поддържани. Проблемът е, че общината създава проблеми с паркирането, след това ги задълбочава и накрая въвежда платени зони. Парите от платените зони в мутребнската фирма, а не в общината. Общината нищо не печели от платените зони за паркиране, печели мафията.
21
10
 
1
 
! Отговори
Чоко преди 5 години
До Кръстьо КостовЕстествено, че може, но няма да го направи. Но след като града се превърна в една огромна автоморга, трябват и драстични мерки
20
0
 
8
 
! Отговори
Кръстьо Костов преди 5 години
До ЧокоЗначи, казваш че ако поиска Община София (между другото - коя е тя ?) може да наложи годишен данък в размер на 100% от цената на жилището ?
19
14
 
10
 
! Отговори
Чоко преди 5 години
Тези които плюят, сигурно никога не са били в Италия , за да видят какво е плащане за паркиране. Има и многобройни многоетажни паркинги но и те са с пари. Крайно време е да се разбере, че инфраструктурата е на Община София и тя може да определи целия град за платено паркиране. Проблема е на тези, които изкупиха *** на Европа на цената на сносен телевизор и искат да си спират където намерят за добре. Края се вижда.