Ден преди началото... протест и скандирания: "Зоната без зона!"

Столичани: Кметицата на Възраждане да ходи при Меркел!
5 ное 2018 12:30,
178

Снимка: Павел Гълъбов

Граждани се обявиха против въвеждането на Зелена зона в междублоковите пространства и паркинги в столичния квартал Зона Б-18. 

"Зоната без Зона", скандираха недоволните столичани, посрещайки първия работен "Зона" ден с недоумение защо само в техния квартал паркингите стават част от платеното паркиране в София.

Още по темата

Хората са възмутени, че много по-централният квартал "Иван Вазов" не попада в хватката на софийското платено паркиране. Организаторите на протеста раздаваха схеми на това как точно този централен район е пропуснат от Столичната община.

Освен мистериозното изчезване на малкия, но доста богат квартал, протестиращите отбелязаха, че паркингите пред входовете на блоковете им не са ремонтирани, но разграфени, за да имат правото да бъдат ползвани като платени площадки за паркиране.

Протестиращите се заканиха да махнат всички табели за платено паркиране и да ги хвърлят пред общината или в близката река.

"Внимавайте, граждани на Люлин и Надежда, скоро ще има зона и при вас!", скандираха част от недоволните столичани.

"Кметицата на район Възраждане няма да бъде избрана за следващ управленски мандат, да ходи при Меркел!", викаха гласоподавателите.

"На всеки литър гориво взимат по един лев, имат данък Гражданска отговорност, която е вдигната със 100 лева тази година, не им ли стигат парите на общините?", чудят се гражданите.

"Бяха обещали и подземни паркинги за живущите, нищо не е изпълнено, говорят измишльотини и взимат само пари", продължиха недоволните столичани.

Адвокат, живеещ в същия район, реши да помогне на съгражданите си, обещавайки им заедно да внесат искове против Зелената зона, с които да се атакува неправомерно взетото решение на общината, според тях.

Организаторите на протеста бяха разлепили покани към всички живеещи в района, за да се присъединят към недоволството им. Според тях някой нарочно е минавал и премахвал принтираните им обявления.

Полицейско присъствие също не липсваше, патрулна кола бдеше за спазването на реда в района на протеста.

Жителите на Зона Б-18 обявиха, че ще продължат протестите си в сряда от 08:00 часа пред община Възраждане и в неделя от 16:00 часа пред паркинг в квартала. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
4
 
11
 
! Отговори
До 98 незапознатия преди 5 години
Ще ти помогна наистина да се запознаеш как ни лъжат за броя на колите в София. Първо, под името софийска регистрация броят колите от София, от останалите населени места в Столична община (3 града и 36 села, ако не бъркам) и колите в Софийска област.Второ, сравняват личните коли в градовете на ЕС с всички автомобили с софийска регистрацияТрето, за брой на жителите, взимат населението само на град София и не добавят населението на Столична община и населението на Софийска област, както при коли
100
22
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-масовият случай в София - дошъл селянинът - С КОЛА.Купил и на селянкната - КОЛА, защото ако ходи без кола на работа, колежзките й може да мислят, че е от село.За двете малки селянчета, когато навършат 18 години, също им се купува по КОЛА в комплект с книжка.Няма да се излагат, я. Да ги мислят приятелите им че са дошли от село.Това е трагедията на София.
99
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи много добре си спомням когато се въвеждаше синята зона, и тогава ни обяснявах че с парите от зоната щели да правят буферни и подземни паркинги, и какво стана ? само питам де
98
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А зона без ***, кога?
97
4
 
9
 
! Отговори
До 98 (не)запознат преди 5 години
Според същата статистика, която ми цитираш, автомобилите във Видин са 860 на 1000 човека, а в Перник са 898 на 1000 човека. Според статистиката, с която си "зашпознат", всички областни градове на България са на първо място в ЕС по брой автомобили на 1000 човека население, като София е на псоледните места. Запознат бил, как пък не. Изобщо си нямаш понятие как те водят за носа и колко лъжи има в това 620 (а не 600) автомобила на 1000 човека в София.
96
4
 
11
 
! Отговори
Факт преди 5 години
По градовете по света на единица площ, примерно квадратен километър, има обикновено между 20 и 100 пъти повече паркоместа в сравнение със София, в т.ч. безплатните места за паркиране, обикновено са 3-10 пъти повече в сравнение със София. Въпрос на управленска мисъл и на специалисти, каквито напълно липсват в Фандъкова и останалите от ГЕРБ.
95
8
 
7
 
! Отговори
запознат преди 5 години
До Анонимен 92Изобщо не е вярно това, че колите в София били 100-200 на 1000 човека. Над 600 са и в момента регистрираните коли със софийска регистрация са над 1 млн. Хайде да не се правим на много компетентни за всичко....Освен това на Запад си плащат, а в БГ бай *** иска всичко да му е далавера...
94
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
само погледенте колко са паркоместата около зала Армеец има няма 500 а това е зала с 12 хиляди капацитет, само ще дам за пример аналогична зала в Белград има сигурно над 5-6 хиляди паркоместа
93
2
 
24
 
! Отговори
До 91 Чоко преди 5 години
Точно обратното. По времето на соца редовно ходех с кола на работа, а сега не мога - няма къде да паркирам, синя зона и пътувам по над час и половина с градски транспорт сутрин и още толкова вечер. По времето на соца можех редовно да отивам при родителите ми, но сега със синята зона на практика там не може да се стъпи, а с градски транспорт не ми стига времето. По времето на соца до блока ми имаше 3 препълнени с коли паркинги с 90 места, сега са 20 паркоместа, застроиха паркингите с нови блокове
92
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
вижте сега тия зони не решпават проблема, те само го изместват в пшредните райони, това е, за да се рещи проблема трябва буферни паркинги, малко по добра организация на градския транспорт и това наистина е абсурдно цена на билета 1,60 , как искате да разтоварите трафика с такава цена на градския транспорт, да не говоим че могат и да вдигнат данъците за 2-ро МПС
91
21
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който не му харесва в София и му е скъпо, да се връща на село. Какъв е проблема ?Там може да си паркирате безплатно, където си искате.
90
7
 
10
 
! Отговори
тц тц тц преди 5 години
Добре де, тия същите не гласуваха ли те за въвеждането на зелената зона? По спомен миналата година имаше допитване сред живущите ЗА и ПРОТИВ въвеждането и домоуправителите правеха протоколи за гласуване. Защо се правят на ощипани сега? Освен това до началото на зоната в Б-18 кмета не си направи да вдигне дори една изоставена кола при подадени многобройни сигнали в Гражданите. Защо ли? За да ви я вкара зоната...
89
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Личните коли на хората от София са доста малко - около 120-150 автомобила на 1000 жители, докато в големите градове на Германия са над 500-600 автомобила и се ползват много повече. Въпреки малкият брой автообили в София и малката гъстота на населението, в София заради некадърността на кметовете от последните години, имаме огромни проблеми с движението и паркирането, много по-големи от няколко пъти по-гъсто населени градове в ЕС, с няколко пъти повече лични автомобили.
88
9
 
12
 
! Отговори
Чоко преди 5 години
Хайде да не се връщаме по времето на соца. Тогава съм паркирал на ул.Калоян без проблеми, където работех. Но тогава никой не ходеше с кола на работа. Това беше изключение. Сега, напротив и до кварталния магазин се ходи с кола.
87
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 83Главният архитект... Какво очаквате от един поплювко роден в плевенските лозя ? Същият като даскалицата от картофените ниви.
86
7
 
6
 
! Отговори
да си кажа преди 5 години
До Анонимен 87 Явно не си живял из провинцията Транспортът в София си е направо японски влак / по разписание /
85
18
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** не обича да плаща. Нито ток, нито парно, нито паркинг.Той иска всичко да му е без пари и ако може да гепи по нещо.
84
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
София има доста лош градски транспорт, който непрекъснато се влошава. София имаше добра организация на движението и паркирането преди кметовете Фандъкова, Бойко Борисов, Мафиянски и Янчулев. Сега организацията на движението и паркирането е отвратителна. Който има очи и помни, може да го потвърди. Редът в паркирането няма нищо общо с платените зони и в този смисъл разделянето на бедни/богати е неприложимо. Нито лев от тези платени зоно не отива за софиянци (общината), всичко се краде от мафията.
83
10
 
22
 
! Отговори
к преди 5 години
Бедни сме, но това явно не пречи сутрин над 80% от колите да са с по един човек вътре, пърпорещ към работа за 800лв.Имам колега, под наем с 2 деца и 4 коли - едната е паметник на пракинга пред офиса - една на паркинга пред блока в младост и 2, които кара той и рядко жена му.... човека не е от сф и не мога да излеза на глава с него, че това не е нормално, при положение, че се опитва и данъците им да не плаща. Това е само един пример - истината, е че сме нагли "жертви"-егоисти!
82
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тия май взеха собствениците на коли за касичка от която могат с си вземат пари, когато пожелаят. Общинари, дори Сталин не е успял да се справи с шофьорите, за това не ги дразнете за да не се окаже столицата блокирана за седмица от безброй автомобили.