Правят пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител"?

Как ще ограничават колите в центъра на София
14 ное 2018 08:05, Елка Василева
42
Правят пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител"?
Снимка: архив, Булфото

Ограничаване на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от “Инфрамобилплан” предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. “Цар Освободител”, обясни пред “Труд” общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитният трафик през центъра на града, като се прекъсне пътят на колите и те да минават по ринговете на града.

Експертите предлагат бул. „Цар Освободител” да се затвори след ул. “Раковска” – от “Орлов мост” към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си.

Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. “Дондуков” и бул. “Цар Освободител”. Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков.

Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра.

В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно. Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно.

Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео”, бул. “Ботевградско шосе”, кв. „Надежда”, кв. “Люлин” под метростанция “Сливница”. Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски”.

Отделно във вече приетия доклад с описани в него мерки за чист въздух е предвидена рестрикция за старите коли и по-специално за тези, които са с по-ниски екологични стандарти от Евро 5 или Евро 6. При продължаващо с дни замърсяване на въздуха и прогноза за такова, те няма да бъдат допускани в центъра. Предстоят законодателни промени за да се осъществи контролът по мярката.

Има и предложение да се въведе зелена зона между бул. “Шипченски проход”, ул. “Л. Стоянов”, бул. “Цариградско шосе” и бул. “М. Еминеску”. Според Зарков това не е удачно, защото въвеждането й силно ще редуцира паркоместата на живущите в района и е необходимо да бъде комуникирано отново с тях.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
6
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
По света правят паркинги - подземни и надземни и всяко възможно и приемливо за паркиране място го правят на паркомясто и там паркираш без да катериш бордюри или да паркираш в калища. В София мафията въвежда платени заони за паркиране при това колите в София са в пъти по-малко в сравнение с подобни градове в Западна Европа. В София приблизително всеки осми жител има кола, а в Западна Европа, кола имат повече от половината жители.
14
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До aaНай добре е да направим тунели с всички околни села , та да е лесно за таралясниците да идват в центъра на София.Иначе за пари няма да се притеснявате, всички мераклии да идват в центъра на София ще платят разходите за тунелите.
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Представяш ли си как правят тунел под центъра.Те едни плочки на равна улица не могат да подредят.....
12
3
 
5
 
! Отговори
ГЕРБ = Мафия преди 5 години
Мафията разширява зоната си.
11
6
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Не знам град в Европа в който най-хубавите площади да са паркинги.*** ло емните българета поставихме колите в центъра на съществуването си.
10
3
 
8
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Колкото повече някой с власт е по-некадърен, толкова повече забрани и платени зони въвежда. Самоковската *** така и не разбра, че броя на колите ще се увеличава и трябва не да ги ограничава, а да направи добра организация на движението и паркирането, както се прави по цял свят.
9
1
 
5
 
! Отговори
HELL преди 5 години
Накрая от Банкя да не върнат от времето на Бай Тошо. Между Жителството кой "гражданин" кой "селянин" все пак партията на власт е с ФАЛШИВО синьо, а набива на старото червено!
8
1
 
7
 
! Отговори
aa преди 5 години
Айдее взеха да си броят парите, цяла софия платена зона. Мечта за една камара хора които нямат връзка с реалността. Ако вземете да направите един-два тунела през центъра да отпушите трафика , ще стане много хубаво. Но е важно да има лесна лапачка.
7
9
 
6
 
! Отговори
гостенка преди 5 години
Крайно време беше да започнат да се правят такива проекти, не може столицата да е в постоянен плен и обсада на колите !
6
11
 
4
 
! Отговори
Край преди 5 години
Давай Фандъкова - покажи малко характер. Ясно е че ще *** обаче не ограничиш ли личните коли в София до 3г. ще стане тотално задръстване. И сега средната скорост на кола в София е по 15км/час.
5
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименВсеки иска ниски данъци,но високи пенсии и социални плащания. Или , ако не плаща за нищо ще е най добре, но иска паркинги, гаражи нови улици и тротоари и т.н. Докато не се разбере, че всичко е с пари и то много пари нищо няма да става .
4
6
 
1
 
! Отговори
До Анонимен 1 преди 5 години
Чудесна идея
3
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който няма имот в центъра, да не се обажда! Това го решаваме НИЕ, собствениците на имоти в центъра. Не хора от гетата, не наематели и подобни. Както си решихме за зелената и синята зона и прекратихме навлеците от крайните квартали да си паркират кoчините в центъра, така ще затворим и цар Освободител. Глас вие нямате. Толкова.
2
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да запончат да строят подземни паркинги, вместо само да увеличават зоните с платено паркиране и да разчертават паркоместа! При това не само в центъра, но и по кварталите! Нека разберем за какво даваме парите си...Общината може и да инвестира в такива паркинги, като след това отдава под наем или продава паркоместа на жителите в съответния район! Проблемът е, че физически няма паркоместа и колкото и да разчертават такива това няма да се промени!
1
9
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако затворят даже и част от Цар Освободител ще е*ат майката на цялото движение, което и без друго е тегаво в центъра. Ако толкова искат да е пешеходна тая част, да прокопаят един тунел за колите от Софийския до Сердика. И без това къртицата е там в момента. :)