20 е-буса вече из София! Единият струва около 350 000 лева

Предстои да бъдат пуснати 82 автобуса на природен газ
112

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Днес бяха пуснати в движение първите 20 електобуса в София. Превозните средства отговарят на екологичен стандарт Евро 6.

Първият е-бус в София беше пуснат в началото на юни месец пробно за 10 дни. През това време бяха изчислени вредните емисии, които превозното средство отделя и до колко ще бъде ефективен за Градския транспорт. Е, оказа се, че е ефективен.

Хибридният автобус е с 4-литров дизелов двигател, чиято роля е да зарежда генератора, който задвижва автобуса. Автобусът е за около 100 души, включително правостоящи и струва около 350 000 лева.

Засега те ще се движат по линия №309, която е от ж.к. "Люлин" до надлез "Надежда" и по линия №9 от СУ "Св. Климент Охридски" до кв. "Слатина".

На едно зареждане такъв автобус минава около 320 км, а шофьорите са преминали специален курс за управлението им.

Автобусите разполагат с климатична система, нископодови са, с рампи за облекчаване на движението на хора с двигателни проблеми, както и за детски колички.

Оборудва ни са с USB-гнезда за зареждане на мобилни устройства, видеонаблюдение, планира се в скоро време да бъде пуснат и безплатен Wi Fi.

"Настина автобусите позволяват всеки пътник да се чувства добре", посочи кметът на столицата.

Йорданка Фандъкова отбеляза, че за тези автобуси са изградени 10 единични и 5 двойни зарядни станции в гаражите на Столичния градски транспорт.

Предстои да бъдат пуснати още 82 автобуса на природен газ, които са тук, а през следващата година ще пристигнат още 60 нови автобуса. През следващата година се очакват и 13 нови трамвая.


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Чудесно!
94
0
 
15
 
! Отговори
пътник преди 2 месеца
"да зарежда генератора..."
Неистово държа да видя с очите си как се зарежда генератор!
93
4
 
7
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 2 месеца
Е нямаме ли тролеи?
В Перник изградиха тролеи през 80-те години, сега ги развалиха.
И вместо да имаме изцяло електрически транспорт, сега това недоразумение на дизелов мотор и батерии.
Батерията е само за еко парлама, това ще си гори на дизел.
92
2
 
6
 
! Отговори
Азармо преди 2 месеца
Никога не забравяйте, че 3 китайски фамилии бачкат по 18 ч. на ден за по купичка ориз. Независимо какво или как произвеждат. И Вие не бихте били способни да ги задминете по качество, все пак...
91
1
 
11
 
! Отговори
Азармо преди 2 месеца
Време да запитам:
- Тая кметка в кой квартал живее/откога/там как е въздухът, а кметице?!
- Евро 7 да ударите все тая:
*** ще продължават да произвеждат задушливи прахови частици, топлейки се с каквото им попадне.
- Не се и опитвайте да внушавате вина на всички нормални българи, че били виновни за което. Или "ама ние всички сме държавата", айде бе!
90
1
 
7
 
! Отговори
учителко любима преди 2 месеца
Ем мъркът против дизела накрая нафта с ток купуват ...
89
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Пак до нафтата опряхте, пак шофЕрите ще пълнят тубите след смяна, пак заради тях ще седиме на студ и на жега.
88
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
350 000 лева за един къс Китайски ***..... Евала Фандъчке, евала далавера импекс.... Нали ги виждаме предните Китайски на газ, които вкарахте. 1 година и яко скърцат вътре, отделно почнаха да им горят лампи, табелите над вратите.... Ама далавера да има, рушвета да върви.... МАНовете са класи отгоре, ама явно Немците не искат да бутат рушветче...
87
5
 
14
 
! Отговори
Да видим.... преди 2 месеца
....колко време ще стоят в бокса след първата по-сериозна повреда. Тепърва ще започва побългаряването на датчиците на вратите:) Че и зима идва. 40 дни максимум до първата повреда им давам. Дано имат резервни и 1 по-голям репатрак да си купи общината
86
2
 
20
 
! Отговори
незапознат преди 2 месеца
само от любопитство. и тези ли ще са безплатни или ще събират билетчета от всички??
За един етнос питам.
85
2
 
25
 
! Отговори
Иван преди 2 месеца
Вие купувайте атобуси за половин милион, а римля-ните си горят ли горят каквото решат ...
84
0
 
3
 
! Отговори
Хахаха преди 2 месеца
Вие не четете внимателно "Пенчо" :-) !!! Хибрида е малка крачка в посоката до това за което говоря. Всичко на ток и тока да идва от възобновяеми източници.
83
0
 
4
 
! Отговори
Ива преди 2 месеца
Не е лошо да пуснете и един номер 11, че в тоя *** автобус не се издържа вече. А и ако може да не се возят тия гадове мръсни най-добре ще е!
82
7
 
7
 
! Отговори
До 89 преди 2 месеца
ЕС: Нямаш право на собствена икономика. Трябва да се пълнят джобовете на големите,,,, икономики!!!
ЕС,,, нямаш думата.
81
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Какво стана с "Чавдар" - Ботевград, а с КЕНТА - Омуртаг. Те нали произвеждаха автобуси, та си викам, че не е трудно да се хванат с Балкан-Кар и да ги електрифицират. ЕЕЕЕЕЕ, да бе нямаги вече, отекоха в канала, язък. Сега ще пълним джобовете на китаици западняци и руснаци.
80
1
 
8
 
! Отговори
Луд преди 2 месеца
А , Ел. икарусите по ЛЮЛИН, до кога???
79
3
 
18
 
! Отговори
Харалампиев преди 2 месеца
Електро ама с 4л. дизелов мотор. Това малко като баба ама с дръжка. Между хибрид и електро има огромна разлика ;).
78
7
 
7
 
! Отговори
Forever преди 2 месеца
Не се ли радвате поне малко,ще ви е топло,уютно,безшумно,екологично,кога ще ги стигнем ,ние софиянците!?
77
7
 
9
 
! Отговори
ШибиРиби преди 2 месеца
Софийската публика е отново недоволна като дърта пресъхнала госпожица. И на каляска да я качат пак ще цвили че по тялото и минавали топли вълни. Аз ако съм на кметицата ще ги возя на пеесе годишни икаруси с пробит под и таван и съдран мех по средата.
76
24
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Толкова кадърен кмет София не е имала от 1944 г. до сега. Браво на ГЕРБ , дано управляват още дълги години.