Зелен трамвай до пл. "Македония"? Евентуално през 2020 г.

Около трасето - 467 дървета и 3720 кв. м тревни площи
4 яну 2019 18:45,
22
Зелен трамвай до пл. "Македония"? Евентуално през 2020 г.
Снимка: Булфото

Зеленото трамвайно трасе в София ще бъде удължено и ще стига от Руски паметник до пл. "Македония". Около него ще има линеен парк, пешеходна алея и велоалея, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

Още по темата

Френски архитекти, работили и по Шан-з-Елизе, консултират Столичната община по проекта.

"Удължаването на зелената трамвайна линия е част от проекта за реконструкция на цялото трасе на трамваите по линия 5. Предвижда се промяна в паркирането в участъка на зеления трамвай, като местата се намаляват от 200 на 163. Колите ще спират успоредно в локалите, а не перпендикулярно както сега. Ще се оформят малки пиацети, които ще са места за отдих и за игра. Ще обогатим озеленяването и така от двете страни трамвайното трасе ще се оформи линеен парк", обясни арх. Здравков.

Консултанти по промяната на проекта за зеленото трамвайно трасе е френското архитектурно бюро "Вилмот архитекти", които са работили и по Шан-з-Елизе. В екипа има и българска архитектка, пише "24 часа".

Столичният кмет Йорданка Фандъкова постави срок до средата на април да е готов работния проект за трасето, за да може да се обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на реконструкцията на цялата трамвайна линия №5.

Самите дейности вероятно ще стартират през 2020 г. За ремонта са осигурени средства от Оперативна програма "Региони в растеж".

Той трябваше да стартира тази година, но в края на 2018 г. класираните на първо място "Джи Пи груп" се отказаха от подписване на договор и кметът Йорданка Фандъкова реши да бъде обявена нова процедура.

Пускането на поръчката обаче не може да се случи, докато не са готови работните проекти.

Проектът предвижда около зеленото трамвайно трасе да има 467 дървета и 3720 кв. м тревни площи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Толкова ли са *** софийските архитекти, че търсят френски?
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И КАЛ, КАЛ НАВСЯКЪДЕ. СЪЗДАДЕНА УМИШЛЕНО ПО ЕВРОПЕЙСКИ ПРОЕКТ.ОСТАВА И ЕДИН ЗЕЛЕН КОН ДА ПУСНАТ-
17
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"За ремонта са осигурени средства от Оперативна програма "Региони в растеж"."Това е ключовото изречение! :( Какъв регион е пъпа на София и какъв растеж му трянва с 1.5 млрд лева да дадат обяснения компира и подчинените ѝ гости на столицата на ръководни позиции.Бял ден да не видите!
16
1
 
9
 
! Отговори
До17 преди 5 години
Ти не четеш ли? Трябва да има работен проект за да се избере изпълнител.... Но как преди това е избрана ДжиПиГруп без работен проект никой не казва, а и смееш ли да питаш
15
3
 
9
 
! Отговори
Munchen_DE преди 5 години
Тихомълком се отложи за 2020?!Беше за 2015, 2016... и така всяка година!
14
1
 
4
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Брейй софиянци станали европейци.Имат си и ПИАЦЕТАКо е туй бе
13
2
 
15
 
! Отговори
Човек преди 5 години
А главният архитект и г-жа Фандъкова, защо не помислят за жилищните квартали? Харчат пари за центъра и квартали в които техни покровители имат интерес. Хайде да видим проект и изпълнението му в Орландовци, Обеля, Модерно предградие, Западен парк, Люлин, Толева махала. Или там ще направят удобства на хората, а това е ужасно за тях?????
12
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как така френски архитекти ни съветват, защо не руски?
11
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е да се огради един терен, и да се започне да се строи Нова София, а старата да се остави на кореняците
10
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 8На Македония има паркинги под небостъргача.
9
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много е бавен като спира и чака светофари и коли. По-удачно си е метро 4 линия от Банкя през Македония, х-л Плиска ,Студентски град, Самоков и ще може за 1 час да обикаля София
8
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А тук по Макеодния дори е имало проект за подземен паркинг някога! Явно няма да го дочакам в моя живот, както и местните не са го дочакали в изминалите 48 години.
7
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Изрязаха преди сигурно 7-8 години огромните дървета по Македония, които обираха прах и шум и набодоха някакви нефелни насаждения, които за този период не са порастнали и педя нагоре. А сега пращат проект на французи, за да им кажат да набоцкат дървета. И това удоволствие колко милиона ше излезе? Пет-шеснаесе сигурно.
6
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредните лъжи. Кметицата ИЗЛЪГА преди повече от година, че ще премахне мутренската автокъща от Борисовата градина. Не само, че са си още там, но си построиха и покрив! Не вярвайте на кметицата, тя ЛЪЖЕ!!!
5
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 200 на 163... Голямата разлика
4
21
 
8
 
! Отговори
Хкгхйгфх преди 5 години
Това е може би единствения булевард който може да се преустрои на магистрала с локални платна. Трамвая се маха и се сменя с тролей, който е много по широк. Сутрин в 5цата е блъсканица.Има място и за нови дървета от двете страни на локалните. Сега ако не караш със 70 ужасно тропа колата. Ако е магистрала със 140 и без светофари ще намали времето от руски до околовръстното 8 пъти. Ама ще изхарчат парите за глупости с малко зеленина за замазване на очите
3
0
 
17
 
! Отговори
До арх.Здравков преди 5 години
ЗДравчо, ти Червен браг опрАви, та сега си се заел със столицата..
2
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната безумна идея за много милиони, която ще бъде изпълнена безобразно от обръчите и ще загрози София. Другарката по руски да не пипа нищо повече, достатъчно поразии направи в града ни! Да си ходи в Самоковско и там да "твори".
1
1
 
28
 
! Отговори
Валентин преди 5 години
Това от торбата с предизборните обещания. Наближиха кметските избори и пак почнаха да ни облъчват с обещания за светло бъдеще, безброй градинки, развита градска инфраструктура и транспорт. Иначе човек по един 20 метрво тротоар не може да мине без да залитне, да прескочи дупка или да цопне в пропаднала плоча. Да не говорим за скандалните презастроявания на де що остана зелено петно из "елитните квартали на София". Ама нали си имаме метро - не ни е разрешено да искаме повече за 10г. управление.