Третата линия на метрото – готова през 2025-а

"Метрополитен" купува 30 нови влака за 21 нови метростанции
30
Третата линия на метрото – готова през 2025-а
Снимка: Булфото

През 2025 година ще бъде завършена третата линия на метрото с 21 нови метростанции. Това заяви директорът на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.

Той уточни, че новият 21-км участък ще обслужва близо 600 хиляди пътници и ще увеличи влиянието си над трафика в столицата с общо над 45%.

"Още през есента на тази година можем да очакваме финализиране на първия етап с 8 нови станции", допълни инж. Братоев.

Още по темата

"Първите 5 км с 5 станции включват участъка от район Красно село – НДК – кръстовището на ул. Граф Игнатиев и бул. Васил Левски. В края на годината трябва да бъдат завършени другите 3 станции – Орлов мост, Малък градски театър зад канала и бул. Владимир Вазов. През първото тримесечие на 2020 година ще изградим участъка в квартал Овча Купел, което представлява трети етап от изграждането на третата линия на метрото", допълни той.

По думите му сега се изграждат 12 километра, остават още 9 – 3 от тях представляват трите станции по бул. "Владимир Вазов", а другите 6 км – шестте станции в кв. Гео Милев, Слатина, зала "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе" от четвъртия етап.

"Тези два етапа са предложени с официално писмо от Столична община за включване в оперативната програма за 2021-2017 година. Сроковете, които си залагаме, са до 2025 година, т.е. за 3 години и 9 месеца", обясни инж. Братоев пред "Фокус".

Той допълни още, че в договора за третата линия на столичното метро са включени и 30 нови влака, 14 от които вече са доставени и започва подготовката им за влизане в експлоатация.

"Всички 21 нови метростанции ще се оборудвани с преградни стени между пътниците и влака с височина 1.60 м, за да се избегнат нещастни случаи", обясни инж. Братоев и допълни, че това е пример как България черпи от опита и е съизмерима с най-големите градове в Европа и света.


30
Още от София
Спортисти на протест в "Борисовата": Не на кучетата в парка!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
0
 
! Отговори
Te4o преди 5 дни
До 23
На който му трябват пари да кандидатства за средства от оперативните програми. Никъде не е казано, че парите са за София. Като няма качествени проекти за по населените места, няма да има и пари. Не ме разбирайте погрешно, аз съм за това България да се развива на всякъде.
Дразня се от коментари като твоя, вместо да кажеш да почне да се строи като в София- ти и завидя... чисто Българско мислене.
23
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 дни
В София трябва да се спрат европейските пари, столицата може сама да се издържа! Европейските пари трябва да отиват за останалата част от България! Стига с тази София! Софиянци не виждат по-далече от носа си и си нямат представа хорицата как живеят извън София.
22
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Яко крадене ще пада пак. С парите досега похарчени от ГЕРБ за метрото в София, трябваше вече да има поне 20 линии на метрото обхващащи цяла София.
21
3
 
5
 
! Отговори
опетков преди 3 седмици
До дрън Ако прочетеш внимателно ще разбереш, че срокът до 2025г е за участъци, които изобщо не бяха част от трета линия, а са някакви разклонения и удължения. А основната част ще бъде завършена през 2020г., което си е доста приличен срок. Освен това само 8 км от учасъка се строят с европейски пари, а останалите 3 станции с пари от общината. Но такива сте, нахални и неблагодарни софиянци, че с парите на ЕС за цялата държава се строи само в София, вместо да се построят магистрали до Видин и Калот
20
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ЕС трябва да спре да субсидира най-голямата и с най-голям бюджет община в страната.
София трябва да може да си построи инфраструктурата от която има нужда без чужди подаяния. Стига се е групирала с бедни региони, за да се излъжат че инвестицията ще развие региона, а всъщност ще задълбочи мизерията в по-западналите региони
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До odpo

Не си съвсем прав. Там от двете страни влизат тунелните машини и се срещат по средата. Рабонитят процес е организиран така че, след машината да остава защитен, достъпен и готов за последващи довършителни работи тунел. Веднъж оптимизиран, процесът върви с постоянна скорост от няколко десетки метра на ден. Промени в темпа и забавяне има само в участъците с промяна на геологиятал Докато в метрото на всеки 700 м до км има станции, които изискват промяна в режима на работа и т.н.
18
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
И да вземат да го завършат това трасе в Овча купел, че цените на квадратен метър жилище подминаха тези на районите с изградено метро, защото щяло да има метро в района. И балона, като се спука, смях :)
17
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"България черпи от опита и е съизмерима с най-големите градове в Европа и света", грешката е вярна - държавата ни е съзимерима с големи градове, но не и столицата ни.
16
8
 
6
 
! Отговори
Софиянец преди 3 седмици
Хора,
четете, следете и тогава коментирайте. Сроковете са си точно така, както е написано.
Информирайте се и следете. И да, факт е че повечето инфраструктурни проекти се случиха през управлението на герб.
15
9
 
7
 
! Отговори
odpo преди 3 седмици
тунела под ламанша е изграден за ~7 години (87-94) и е малко над 50 километра! А ние строим метро линия от 21 км за 6 години (минимум) - СМЯХ В ЗАЛАТА, МОЛЯ хахахахахахах
14
9
 
10
 
! Отговори
дрън преди 3 седмици
Нали срокът беше 2020.Сега още 5 години....Тунелът под Ламанша е построен за 4 години.
13
2
 
2
 
! Отговори
До 5 преди 3 седмици
За Морската администрация не си прав!

Интернет сайта на ИАМА има архиви от пролетта на 2007-ма. В тях можеш да видиш и официални документи, на които е посочен адреса в София.

По мои спомени от 2002-2003, когато работих на пристанище Бургас, колегите коментираха и се възмущаваха как агенцията ще се *** в София, където няма пристанище. Но не мога да посоча точна дата и година.

Така че, това неразумно и излишно харчещо пари решение е взето от правителствата на НДСВ или на тройната коалиция
12
1
 
20
 
! Отговори
Строежа преди 3 седмици
на метрото е важно за този град, който вече се задъхва от автомобили устремили се към центъра или пресичащи, но вече се страхувам,че ще стане като с онова село дето построили пречиствателна станция, обаче нямали пари да построят канализация и нямало с какво да я захранят. Мисълта ми е за свързването между стнациите на метрото. Трябва да се направи рингов скоростен трамвай по булевард Т.Каблешков поне между станции Линкъл и Витоша. А Тр. 22 да се продължи до Линкълн.
11
3
 
7
 
! Отговори
Discovery преди 3 седмици
До 12:
За да се случи нещо, този който е на власт трябва да има желанието да го започне и да даде зелене светлина, това има предвид колегата, че ГЕРБ са го "направили". Те са на власт те казват нека да се строи. Много ясно, че те лично не са го правили...
10
21
 
9
 
! Отговори
до 12 преди 3 седмици
Да се спори с прост и неграмотен червен скункс си е загуба на време. При управлението на БКП-БСП не беше забит нито един пирон . Сега всичко се вижда и се знае при чие управление се е построило, а това е на ГЕРБ. Почакай на изборите да видиш как Фандъкова ще бъде избрана от раз за кмет на София, а БСП ще подсмърча като Гаврош пред витрина.
9
4
 
21
 
! Отговори
до 10 преди 3 седмици
Ами извинявай, но промития мозък си явно ти.
Продължаваш да смяташ, че метрото се строи от политиците, така ли ?
Обясни ти се, че го строят хора, на които това им е работата, работници на които се плаща, а не някакво бригадирско ГЕРБаво движение.
А финансирането е от Републиканския бюджет, данъците ни, плюс една част съфинансиране по Европейски програми.
Политиците трупат рейтинг от вече построеното, а не строят каквото и да е било.
Запомни го.
8
8
 
24
 
! Отговори
до 2 преди 3 седмици
И какво точно направиха Борисов и Фандъкова освен да крадат милиарди от евросредствата.
Борисов именно затова сложи Послушницата за свой наследник за да не се размиришат далаверите му и източването на средства, основно от метрото.
Ако не бяха некадърниците Борисов и Фандъкова, метрото отдавна щеше да е готово.
7
11
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Интересно как селска учителка по руски и Кофопомпаджия и провинциална мутра са построили метрото.
Откъде имат познания по инженеринг, инфраструктура и прочее.
Или може би те са го финансирали - от личните си сметки.
Тоя номер минаваше 2009-та, сега сме 2019-та.
Сменете плочата.
6
5
 
22
 
! Отговори
едо преди 3 седмици
тотално се обърках, нали наистина 2020 завършват при горна баня, разширяват 3-тата линия ли до 2025 не разбрах, егати статията!!
5
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
И на мен винаги ми е било смешно като прочета, че Борисов бил построил метрото.
Ама промити мозъци колкото искаш. А лично пък Фандъкова един ремонт на Граф Игнатиев, кято е дълга 910 метра, не може да направи вече година, та метро била построила.