Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
69
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?"----------------------------Поради алчността на управляващите. Направете билетчето 2 лв и продължавайте тъпoо да се чудите.
68
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато София се състоеше от 90% столичани и 10% останала част от България и наброявахме милион: хората пак се грееха на дърва, градския транспорт беше евтин, стар и бавен но вършеше работа срещу .40ст а колите бяха 200-300х. нямаше проблем с финните пархови частици. Имаше и зеленина имаше достатъчно, градинки, паркове, места в училища и детски градини значи проблема не е в това че общината не развива градския транспорт а проблема е в това че другите общини отказват да се развиват.
67
2
 
19
 
! Отговори
Az преди 5 години
Ами да вземем един Лондон за пример.. в рамките на 1 час може да сменяш колкото автобуса поискаш с един билет, който струва 1,5 паунда при минимална заплата 1000-1200 паунда.... А в България цената на билета е 1,60лв на фона на 560 лв минимална заплата. Ако в рамките на 5 км трябва да сменя 2 автобуса сметката излиза, че с кола е по евтино и удобно.
66
13
 
12
 
! Отговори
наблюдател преди 5 години
въпроса може да се уреди много бързо и ефикасно! - паркирането да се плаща НАВСЯКЪДЕ с различни такси - по райони, зони, квартали. Не можеш да имаш две трошки в семейството, да ги паркираш в квартала по тротоарите и градинките, тръгваш на работа с кола - мислиш къде ще паркираш и колко ще платиш да ти виси колата на улицата ....навсякъде в цял свят си плащаш за всичко като ПОП и затова има ред.....
65
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво точно е подобрено? Превозните средства са на такива интервали, така че винаги да бъдат препълнени. Не сме в Китай или Япония, та да е чак толкова нерешима ситуацията. Само дано не им хрумне и да се катерим отгоре по превозните средства като в Пакистан и Бангладеш. Как да не предпочете човек автомобила, ако имс такъв?
64
4
 
16
 
! Отговори
Toi преди 5 години
Статията е изключително точна! Найстина в това отношение общината показва завидно безхаберие и липса на компетентност. Факт е, че вече почти в цяла София автобусите са нови, но като организация, честота и маршрутите фактите са плачебни. Обиколил съм доста европейски столици пред които мащабите на София са като на малко изолирано провинциално градче. Ако видите каква организация на транспорта има и как денем в рамките на един град се превозват 5-6млн. човека.....Къме сме ние....?
63
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото билетчетата са скъпи,затова!
62
11
 
24
 
! Отговори
Край преди 5 години
В градове с инфраструктурата и големината на София се залага на силен градски транспорт - колите се ограничават по всякакви начини - скъпо повсеместно паркиране, скъп данък, високи изисквания към колите.От див популизъм нашата власт допуснада се паркира навсякъде, да се внася и кара откровена скрап.Резултата е заринат в стари коли град.
61
10
 
15
 
! Отговори
до 69 преди 5 години
купувам карта за цяла градска мрежа 50 лв + същата за ученик 10 лв.Сменям 3 транспорта до работа. Въпрос на манталитет . После ревете че децата болни от астма - ами продължавайте да се возите. Нали от някъде трябва да се започне.
60
10
 
28
 
! Отговори
С колата, защото: преди 5 години
Трябва да сменя 3 транспорта до местоработата.Това прави 5 лв.в едната посока и още толкова обратно.т.е 10.лв на ден.Умножено по 22 е 220лв.Заплата ми е 700 А това е почти една трета от нея.София е най-мръсният и смрадлив град и с най-скъп транспорт в цяла Европа
59
3
 
23
 
! Отговори
Ганчо преди 5 години
Защо са много колите?????? Защото София е вече град държава, с прекомерното си пре застрояване за осигуряване на възможности за живот на новите софиянци, които в събота си ходят по родните места.
58
3
 
34
 
! Отговори
Непозната преди 5 години
Защото градският транспорт не е достатъчен. Пътувам с трамвай 7 всяка сутрин и вечер, там няма място за нито един човек повече. Незнам, ако хората от колите решат да се качат и те в него, какво ще стане.
57
2
 
25
 
! Отговори
Тъпанар преди 5 години
С удоволствие бих ползвал градски транспорт. Но от мястото където живея, до мястото където работя, просто няма такъв! Имаше една маршрутка до преди година, а сега и нея я няма. Да, мога да ползвам 2 транспорта. Но разстоянието ми се увеличава тройно, а времето за придвижване - 6-7 пъти!!!С кола отивам за 7 мин. Ако няма трафик, както е обикновено като се прибирам - за 4 мин!!!
56
5
 
30
 
! Отговори
Инженер преди 5 години
Ако решим да отидем с децата например в парка, който е на две спирки, ни излиза 4х1.60 = 6.40. На връщане пак толкова, значи почти 13 лв само за автобус. А за 10 ходения - 130 лв. А мъкненето на кънки, колелета и тротинетки... НЕ!
55
24
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ползвам градски транспорт, защото не искам, а не, че не ми е удобен или нередовен, дори и метростанцията ми е наблизо. Свикнал съм да се придвижвам с колата дори и до магазина който е на 100 метра.
54
12
 
10
 
! Отговори
1.60???.... 3.20???? преди 5 години
Какво толкова се чудите? Хората имат пари за коли и ги предпочитат. В България имането на поне 1 кола е стандарт за живот, а всичко "оправено" в София само помага да продължаваме да живеем така. Като започнем да виждаме по поне 2ма човека във всяка кола сутрешно време ще сме на прав път.
53
3
 
38
 
! Отговори
ShaMana преди 5 години
За да отида с кола на работа отнема 25 минутиС автобус 1 час и 10 минути. Затова колите се увеличават.
52
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди малко сгазих членове на НПО ! Хареса ми !
51
3
 
32
 
! Отговори
Иви преди 5 години
Защото , ако ми трябва да сменя 2 или 3 превозни средства + малкото да го взема от училище, тренировка или нещо друго - ми става пъти по-рентабилно да карам кола , а не да се возя в скапания градски транспорт! Какво стана с решението на апелативния съд - ,че цената от 1,60 НЕ Е законна??? ама го потулиха това - и българите помним по 3 дни и айййй ....
50
2
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ИСКАМ ТРОТОАРИ, за да стигна до (гр)адския транспорт!