Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
4
 
14
 
! Отговори
Мистър Уейн преди 5 години
До 37А като членовете на семейството работят в двата края на града? Да карам жената до работа, да се върна и в час пик да я взема пак?
48
19
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трудно ще свалите селянина от колата. Той се е сраснал с нея. А освен това е неграмотен и не може да се оправи с ГТ.
47
2
 
15
 
! Отговори
Пре ял преди 5 години
До 50, съгласен, но просто трянва да се види нагласата на хората и да се направят схеми и изчисления.В Люксембург пускат безплатен транспоет до 2 год.Не , че трябва да се сравняваме с 10 пъти по-голяма покупателна способност, но трябва да св ослушат малко нашите.Леко така.
46
10
 
32
 
! Отговори
OMG_Lucker преди 5 години
"Престижно" било да се ходи на работа с автомобил. Хората си мислят, че много ще се изложат, ще им падне реномето ако са пеш, с колело или с градски транспорт. Затова и висят в мега задръстванията, докато лафят по телефоните.Тва е положението...
45
7
 
25
 
! Отговори
Цвента Ц преди 5 години
ТОВА Е ГРОБ. Дреме им на ГЕРБ за хората, нали.
44
9
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Пре ялДори и без пари да е градският транспорт хората пак ще предпочитат автомобилите.Заради комфорта,бързината,придвижването от точка до точка,без да се налага да студуваш,да прегрееш,да те вали дъжд и сняг,да душиш миризмата на някой м.рльо в автобуса,или да те зарази някой болен.
43
9
 
25
 
! Отговори
Пре ял преди 5 години
От лакомията е всичко.Билета трябва да е 0.50 ст. и тогава трафика ще падне наполовина.А оборот/печалба ще се повиши.Защо?Всеки може да си отговори.
42
0
 
25
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ЩЕ ТРЯБВА ДА СЕ ВЗЕМАТ СЛУЖЕБНИТЕ КОЛИ НА МАФИЯТА ОТ ПАРЛАМЕНТА
41
2
 
31
 
! Отговори
extremist преди 5 години
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо? - АЗ НЕ ВИЖДАМ ДА СА ПОДОБРИЛИ НЕЩО. ЦЕНАТА НА БИЛЕТА СКОЧИ....ЩЕ СИ КАРАМ ТАРАЛЯСНИКА(БЕЗ КАТАЛИЗАТОР ЩОТО ГО ПРОДАДОХ ИЗГОДНО, ПОНЕЖЕ МИ ВДИГНАХА ДАНЪКА)
40
2
 
40
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Не да се оскъпи ползването на кола, а да се нами цената на "осъденото" билетче! В другите европейски страни пътуваш с един билет в рамките на определено време, а тук - ако прекачваш, дупчиш нов билет, дори и за 1-2 спирки. До първата спирка вървиш по криви, локвести тротоари и на повечето спирки няма заслон. А ако си с дете и трябва да го водиш и вземаш от градина? Кой би го предпочел?
39
26
 
10
 
! Отговори
Край преди 5 години
Единсвеното решение на проблема е да се направи да е СКЪПО с кола в София и парите от това да засилят градския транспорт. В момента от популизъм не се вдига цената на синята зона а реално през деня можеш да обикаляш по 10-13 м. за да намериш свободно място.
38
13
 
15
 
! Отговори
Край преди 5 години
В момента всички тротоари, градинки и улици в София са засипани с коли. Средната скорост в час пик е под 15 км/час.Това е заради дивия популизъм на властта - иска да реализира мечтата на всяко софянче да има кола. Мечтата е на път да се реализира обаче съвсем скоро ще установите че да се движиш пеша е по-бързо.
37
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Масовия Градския Транспорт са 1100 водачи превозват на ден около 1.5 милиона пътншци. В администрацията да 6500 чиновници
36
1
 
34
 
! Отговори
Да бе да преди 5 години
Проблема с градския транспорт са големите интервали на движение - не може да има такива безумни интервали от 20 минути, ако трябва да смениш два номера ще отвисиш половин час по спирките
35
2
 
17
 
! Отговори
Misho преди 5 години
До Misho... а все повече млади хора изкарват книжки, защото транспорта просто не е през повечето време надежден. Няма мерки, нито нормално мислещ човек, който да оправи тези неща. Защото всеки само муфти пари, а трасетата, по които чупим трамваи за милиони ти предизвикват главоболие от това тракане и блъскане заради хубавите трасета или пътища. По-добре да съм си в колата. Да има подобрение и добри линии, но само част от тях не оправят проблемите и не замазват положението.
34
21
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мисля че мръсниия въздух не е от градския транспорт а от колите, като сметнете че в едно семейство има поне две коли .
33
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бързат да влезнат на топло в канцелариите. Все пак е зима. През лятото масовия градски транспорт е по ненатоварен.И междо другото се използват около 900 шофьора в масовия градски транспорт. Срещо 5000 чиновници в него. И то със служебни карти.
32
1
 
23
 
! Отговори
Misho преди 5 години
Аз като млад човек използващ транспорта, бих казал, че няма как да ме накарат да използвам транспорт идващ през 15-20/30 минути. Да чакам и да мръзна по спирката докато дойде автобуса, който е претъпкан и малък, а хората, които се возят едва 30% от тях използват билет, а другите си правят квот си искат и са безнаказани. Или трамвай, който просто се развали и вместо да изкарат от депото друг да превози пътниците ти чакаш следващият след 50 мин. И лошото е, че не е сигурен, а все повече млади хора
31
2
 
21
 
! Отговори
LuLu преди 5 години
Извинявайте за грешките, но са от недоглеждане. Ето "правилната" версия:Основна причина за мръсния въздух не е единствено проблемът със сериозния трафик, а и че голям процент от улиците са разбити, повечето в кварталите не са асфалтирани и през лятото, като изсъхне калта, става на прах и е направо ад. Освен оптимизация на градския транспорт и нуждата от повече обществени паркинги, трябва и качествено асфалтиране.
30
7
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Върнете софийското жителство!