Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?

СО прилага само пиар мерки за справяне с мръсния въздух!?
Обновена: 24 яну 2019 20:02 | 24 яну 2019 20:02,
139
Подобряват градския транспорт, а колите в София все повече. Защо?
Снимка: Булфото

Столична община прилага само пиар мерки за справяне с проблема с мръсния въздух, каза пред БНР Христо Илиев от групата "За чист въздух". Групата  внесе иск срещу Столичната община за бездействие в борбата с фините прахови частици.

"Прилагат пиар мерки от сорта на няколко домакинства от Нови Искър да преминат на по-екологично отопление, но са нужни първо спешни мерки, второ, доста повече размах и такива, които да не са с пиар насоченост, а наистина да работят", обясни той.

Още по темата

"Един конкретен пример - ако се намалят интервалите на движение на автобусите, на трамваите и на тролеите, ако се направят нови маршрути, които са доста по-удобни за хората и ако се изградят повече бус ленти, повече трамвайни ограничители, така че превозните средства да се придвижват по-бързо, то доста повече хора ще забележат, че им е доста по-удобно да се придвижват с градски транспорт, а не с автомобили", уточни Илиев.

По думите му е любопитен факт, че въпреки подобренията на превозните средства на градския транспорт в последните години, общият брой пътници намалява. Дори въпреки новите метростанции, пътниците намаляват в градския транспорт, а автомобилите се увеличават.

Христо Илиев смята , че става дума за целенасочена политика:

"Така например в новия бюджет за 2019 пробегът, който е заложен за градския транспорт, е абсолютно същият, колкото за миналата година. Вместо да се увеличават парите за градския транспорт, да се увеличават превозните средства и да се намаляват интервалите, не се прави абсолютно нищо по този въпрос".

Според него Столична община може да се поучи от другите страни:

"Ние постоянно предлагаме мерки за подобряване на градския транспорт, за подобряване на градската среда и общината постоянно и упорито или отказва да го при, положи, или ги прилага доста половинчато, при което постига обратния ефект, негативен ефект. Така че за нас общината просто няма капацитет, няма желанието дори или просто не разбира какви мерки трябва да се приложат, мерки, които се прилагат във всички западни столици, във все повече столици от Западните Балкани, например в Албания доста мерки се взимат за мръсния въздух".

Илиев смята също, че гражданските платформи, които показват какво е състоянието на въздуха, дават данни в реално време, за разлика от данните на институциите, които представляват осреднени стойности на 24 часа. 

"Доколкото знам официалните станции са на Министерството на околната среда и водите и Столична община ползва данните от тях, като една от станциите е на Копитото, като целта е да замерва фини прахови частици, които идват от други територии, а не от София, която не знам доколко е адекватно. Друга станция пък беше преместена от Орлов мост в двора на БАН, близо до Младост и съответно там показателите са се подобрили", допълни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
109
1
 
2
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
До ГеоргиКупи си карта - 50 лева на месец за цяла градска.
108
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хигиената в градския транспорт също е отвратителна. Лош въздух, преотоплено или студено, миризми на пикоч, мръсни, мазни седалки, вонящи клошари с по полвин кубик багаж, спят вонящи по седалките. Трябва от общината да пътуватс транспорта, за да им се изясни картинката. Мръзненето по спирките , а те самите накъде са, хич не го включвам.
107
1
 
5
 
! Отговори
Георги преди 5 години
Много просто с кола е по евтино от градския транспорт. Аз изминавам 6 км на отиване и още 6 км на връщане =12 км на ден или с 5л на 100 км бензин 0.6л А95 бензин по 2 лв за литър.За 2 лв отивам и се връщам на ден ,а возя още двама колеги.Ако взема градския с две прехвърляния по 1.60лв =3.20 лв отиване и 3.20 лв връщане =6.40лв на ден т.е. три пъти по скъпо и то само за един човек ,ами още двама . (19.20 лв или 2 лв.)
106
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото не са подобрили градския транспорт. Какво значи в работен ден да се чака трамвай 35 минути през зимата и това е всеки ден. Разбира се, който може, ще си вземе колата. За времето, през което ще мръзне на спирката, ще си свърши работата
105
2
 
7
 
! Отговори
До 110 преди 5 години
Нормите за фини прахови частици за бензиновите и дизеловите с Евро 5 и Евро 6 са едни и същи, т.е. колкото бензиновите замърсяват с ФПЧ, толкова замърсяват и дизеловите, но за колите с Евро 5 и 6, т.е. след 2009-2010 години. Иначе си прав, че замърсяването от колите е малко
104
3
 
4
 
! Отговори
Гери преди 5 години
Браво!
103
1
 
13
 
! Отговори
некой с кола преди 5 години
Колите са най-малко виновни за финните прахови частици.Те са замърсяване от дизела,а над половината от движещите се коли са на газ(пропан-бутан) и също така една сериозна част от колите с дизел имат филтри(DPF).Но ще им вдигнем данъците вместо да се погледне към начина на отопление доста от кварталите на София
102
1
 
10
 
! Отговори
??? преди 5 години
Така и не разбрах защо, когато се говори за замърсяването с фини прахови частици в София, някакви все говорят за транспорта, а не за замърсителя - отоплението?!Това означава ли, че ако статията е за транспорта, ще говорим за отоплението?
101
1
 
8
 
! Отговори
До 104 преди 5 години
Принципно всеки светофар намалява силно пропускателната способност на пътя. На Малинов преди 30-35 години работеше само пешеходния светофар на 43-ти блок и по целия Малинов се шофираше без да се спира. Тогава за единица време минава в пъти повече коли в сравнение със сега, но изглеждаха малко, защото ги нямаше сегашните задръствания. От Деница, където беше, до Орлов мост, ми беше 5-6 минути. През 2005-2008 години ми трябваха вече над 2 часа, само за да изляза на Цариградско шосе.
100
3
 
8
 
! Отговори
До 99 преди 5 години
Градът ви е на кофти място построен...в котловина.Всичкия дим,изгорели газове и всякакви други миризми си стоят над града при липсата на вятър.Мръсния въздух е резултат на човешка дейност...замърсявайте по-малко :)
99
0
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
За да се ограничи отоплението на твърдо гориво, хората трябва да имат АЛТЕРНАТИВА. А на много места в центъра такава няма. В центъра на София е пълно с къщи и улици на които няма ТЕЦ, ГАЗ също няма. Тогава остава 2 варианта, да накичиш къщата с 10 - 15 климатика, инвестирайки 3 самосвала пари, или да използваш старата инсталация за парно, с един котел....Хайде да попитам, защо не се газифицира София...ремонтират се улици, а районите не се газифицират....
98
1
 
6
 
! Отговори
Истината преди 5 години
За чист въздух в София трябва да се ограничи отоплението с твърдо гориво и напълно да бъде спряно използването на гуми и всякакви отпадъци за отопление. Всичко останало отвлича вниманието от проблема и води до по-мръсен въздух в София, вкл. басните, че транспорта в София много замърсявал.
97
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Могат да махнат някой излишни светофари и на места и ще се отпуши. Типичен пример е Малинов - след строежа на метрото светофарите се увеличиха, след новото безумно разграфяване на ленти е напълно непроходим в пиковете часове.
96
1
 
5
 
! Отговори
До Ozzy преди 5 години
Зоните с платено паркиране увеличават замърсяването от колите. Добре, че замърсяването от колите е малко и това, че се увеличава, не е толкова осезаемо.
95
1
 
13
 
! Отговори
А 2 преди 5 години
Гетата в/около София бълват денонощно пушек изпълнен с цялата Менделеева таблица + органични отрови....Но за общинарите това е тема "табу" ! Защо ли ?! Много по-ефектно е да се стовари цялото замърсяване върху колите и хората. Тоя гьон суратлък ще ви излезе солен ! Вервайте !
94
2
 
7
 
! Отговори
До 98 Ozzy преди 5 години
Много рядко в Центъра на София има наднормено замърсяване. Наднормено е около Факултета, Филиповци, Христо Ботев и още няколко по-малки подбни махали. Оня ден само от в Центъра и около Цариградско шосе нямаше наднормено замърсяване, вкл. и на Орлов мост. За отоплението си прав, но транспорта в София е толкова малък замърсител, че е престъпно да се говори за него, вместо за истинските замърсители.
93
6
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Ако оставиме проблемите като пренаселване на София от селяни и т.н. и погледнеме градския транспорт мога да кажа само едно. 95 % от маршрутите на градския транспорт са проектирани от времето на комунизма, където всички хора от крайните квартали отиваха в центъра на работа. А в момента това въобще не е така. И за да стигнеш от един квартал до друг, или трябва да чакаш един митичен автобус 30 мин. и да пътуваш 10, или за 5 мин. с кола. Трябва мисъл, а не само пари....
92
3
 
8
 
! Отговори
До 96 Владо преди 5 години
Навсякъде, където има ограничения по възраст за вноса на коли, средната възраст на автопарка се увеличава по съвсем разбираеми причини. Вместо да се изпишат вежди, се вади око с такива ограничения. При това автомобилите са пренебрежимо малък замърсител при наднормено замърсяване на въздуха в София - под половин процент от замърсяването тогава е от колите.
91
4
 
6
 
! Отговори
Ozzy преди 5 години
Екологията не е за ***, а за визионери. За съжаление нашенските зелени тикви ги интересува само зеления билет и ограничаването на колите, а проблемът е доста по-сериозен. Всичко опира до пари. Искаш чист въздух - трябва и да си съгласен с някои ограничения. Като първо трябва да се забрани отоплението на твърдо гориво в София. Трябва да се вдигнат и данъците за старите пушещи таралясници, а влизането с кола в центъра да е платено. Сините и зелените зони трябва да се увеличат.
90
1
 
9
 
! Отговори
До 81 преди 5 години
Метрото било на 10 минути пеша от Токуда! Това нов виц ли е? Пусни си гъгъл мапс и виж какво ще ти каже. При това там е по най-краткия маршрут, който едва ли много хора го знаят. Писна ми от такива като теб, дето разстояния, които аз ги минавам пеша за 1 час, те да твърдят, че се минават за 15 минути. При това аз доста бързо ходя. Вчера един такъв твърдеше, че минава Сфия от единия до други край за 20 минути пеша, а гугул казва поне 1 час и 40 минути.