Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до €25 000

Гаражите могат да донесат сериозни доходи на собствениците им
Обновена: 30 яну 2019 15:55 | 30 яну 2019 07:00, Василия Пейчева
74
Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до €25 000
Снимка: pixabay.com

Притежаването на гараж в някои квартали на София може да донесе сериозни доходи на собственика му. Повечето инвеститори следят внимателно пазара на жилищата, но дефицитът на места за паркиране в определени райони на столицата прави гаражите все по-атрактивни.

Средната цена на гаражите през 2018 г. възлиза на 660 евро/кв.м., а средната им големина е 22 квадрата, сочат данни на агенция за недвижими имоти. Така излиза, че купувачите в София дават средно по около 14 500 евро, за да имат къде да паркират колата си, пише "Труд"

Цените на гаражите обаче се движат в много широки граници, дори когато става дума за сделки в един и същи столичен квартал. Така например най-евтината продажба на агенцията за последните две години за такъв обект в квартал "Младост“"е на стойност 5500 евро, а най-скъпата е за почти четири пъти по-голяма сума – 20 хил. евро. Според данните на компанията цените най-често се движат между 10 хил. и 20 хил. евро, като сделки под и над тях са по-скоро рядкост. Но гараж в един от най-престижните столични райони "Изгрев“ е продаден от агенцията за 25 800 евро, колкото струва двустаен апартамент в Перник.

За разлика от цените на жилищата, при гаражите новото строителство е по-евтино от старото.

"Гаражите в новите кооперации са значително по-евтини от някои от старите панелни блокове, тъй като съотношението между броя на жилищата и гаражните клетки е много по-различно", посочват от агенцията.

От там допълват, че в момента действащите правила задължават инвеститорите да предвидят 10% повече паркоместа спрямо броя на жилищата. В редица квартали обаче новото строителство е силно ограничено, което води до нарастване на цените на съществуващите гаражи в старите кооперации.

"Зоните за платено паркиране в централните части на града провокират засиления интерес на купувачите. В тези райони обаче предлагането е още по-ограничено. Дори клиентите да са склонни да платят повече, това не гарантира, че ще се сдобият с желания имот", коментират от компанията.

През 2018 година най-много сделки с гаражи/паркоместа са сключени в столичния квартал "Манастирски ливади" като много покупки има и в "Кръстова вада", показват данните на агенцията. Една от причините за това е именно по-голямото предлагане заради новото строителство в тези райони и съответно по-балансираните цени.


74
Още от София
Фандъкова сметна: 40% от БВП на България – в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
72
0
 
2
 
! Отговори
РОНИН преди 2 седмици
Всичко може да се облекчи от тук нататък лесно-просто да се приеме и закон който,освен да задължава строителите да осигурят минимум 100%паркиране в новите сгради,да задължава клиентите и да ги купуват.купуваш ли апартамент-задължително купуваш и осигуреното към него паркомясто.но тъй като в момента няма такъв закон инвеститорите /чрез вратички в закона/ не осигуряват необходимото паркиране.
71
1
 
3
 
! Отговори
do 70 преди 2 седмици
Дали това е същественото? Факт е, че ще става по зле за тези с коли, по-добре на тези без коли и без промяна за тези с къща + 2 гаража като мен...
70
0
 
5
 
! Отговори
До 69 преди 2 седмици
Ти милионите и хилядите не ги различаваш.
69
4
 
0
 
! Отговори
до 67 преди 2 седмици
Аа, ма прав си - всеки се е запътил към Гърция със "служебния" автомобил... По твойта сметка на всеки 4 регистрирани автомобила един е личен, останалите 3 служебни - Боже...
68
0
 
4
 
! Отговори
До 66 преди 2 седмици
Казваш, че София през празниците я напускат по 1 човек с няколко коли, а не по една кола с няколко човека.
67
1
 
4
 
! Отговори
До 66 преди 2 седмици
Бъркаш, през празниците София я напускат 350-400 милиона ЛИЧНИ автомобила, а не 350-400 хиляди ВСЯКАКВИ автомобили. Ще ме разплачеш от смях.
66
5
 
1
 
! Отговори
до 61 преди 2 седмици
В София през празниците напускат повече 350-400к коли(за това има данни) от тук нататък твърдението 180 коли на 1000 човека би трябвало да те разплаче от смях.
65
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Проблемът за движението и паркирането в София е некадърността и корумпираността на кметове и бандите им в общината. Няма град по света с толкова малко лични коли на човек от населението и с толкова големи проблеми при паркирането и движението в града. Фандъкова се опитва да скрие некадърността си, като манипулира броя на колите в София и като всеки накадърен управник налага ограничения, като платените зони за паркиране. Задръстванията в София са пак заради некадърността да организират движението
64
4
 
2
 
! Отговори
Край преди 2 седмици
63 пък реве че в София били започнали с "голямата балтия". Каква балтия бе недовършен човеко. В София са ти позволили да правиш каквото си искаш и то колкото си искаш.
Племе дето колите са му по тротоари и градинки, а майките с количките и инвалидите са по улицата не може да изгради общество и държава. Такова племе рано или късно го освобождават от него си. За това взимайте китките и хлеба и солта и чакайте на Орлов Мост или на Лъвов мост. Дано от некъде дойде Освободителя.
63
0
 
6
 
! Отговори
До 58 статистика преди 2 седмици
370 на 1000 жители са "private cars" във Виена. За София няма такава статистика. Според данните от последното преброяване в София са били около 180 "private cars" на 1000 човека. Тези 620 на 1000 за София включват всички видове автомобили, без значение на собствеността и то от общо за две области - област София-град (4 града и 36 села) и Софийска област и това го делят на жителите само на град София. По същия начин броят и колите във всички областни градове в България и във Видин са 860 на 1000
62
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Истината е, че в София личните коли са около 200 хиляди и са около 2 пъти по-малко на човек от населението, в сравнение с подобни градове в ЕС. Истината е и че личните коли се ползват много по-малко в сравнение с подобните градове от ЕС. Истината е, че в ЕС, преди да започнат със забрани за паркирането и платено паркиране, са направили много други неща, които в София не се направиха, а направо се започна с голямата балтия.
61
1
 
5
 
! Отговори
До 45 преди 2 седмици
Това двусмислие какво се сравнява при колите, води до сравняване на ябълки с круши.
Затова ти си мислиш, че автомобилите в София били 600-650, докато в другите държави били 300-350, а всъщност е обратното. Единствената приблизителна информация е от последното преброяването, но и там много неща са скрити.
60
0
 
5
 
! Отговори
Един българин преди 2 седмици
Паркирането в София - една от най-добрите хранили за мафията.
Затова не чакайте скоро нови общински паркинги.
59
0
 
6
 
! Отговори
До 45 преди 2 седмици
Голяма тайна за колите в България е техния брой. Няма официална информация колко са личните коли на хората, както и колко са пасажерските коли за до 9 човека, вкл. шофьора, а така по света броят колите на 1000 човека в големите градове. За България няма информация и колко са автомобилите в областните градове. Има официална статистика колко са общо всички автомобили в областта, а те са леки, товарни, автобуси, специални и влекачи, лични, фирмени, държавни/общински. Към София е и Софийска област
58
3
 
1
 
! Отговори
статистика преди 2 седмици
До До 45 https://wien.gv.at/english/administration/statistics/ 371 коли на 1000 жители

Във Виена трудно кола без право да паркира да бъде оставена да пренощува, в София е батак. Да не говорим, че липсва реална статистика колко хора реално живеят в София.
57
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Нещата с паркирането в София ще се нормализират само когато общината осъзнае, че не трябва да продава имоти на мутрите, а трябва да прави паркинги на тези терени. Другият голям проблем при паркирането са платените зони за паркиране, които трябва да се премахнат. Престъпление е при такава малка плътност на населението и толкова малък брой лични коли, да има такива огромни платени зони за паркиране. Има много места, където може да се оформят паркоместа, но трябва да имаме нормален кмет за това.
56
0
 
5
 
! Отговори
До 54 Край преди 2 седмици
Ами то всички това искаме. Прави се една част от тротоара/градинката на паркинг, както отдавна са направили по света и никой не паркира на тротоар/градинка. По света обаче парвят и много други неща, например строят подземни паркинги или надземни многоетажни паркинги, също така по света подобряват обществения транспорт, а не го влошаат, както е в София, ...
55
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Принципно колите в София са относително нови и добре поддържани. Разбира се всеки нормален човек знае, че още от 70-те години на миналия век, колата не е лукс, а необходимост, както и че в България колите са доста под среното ниво на ЕС и неминуемо ще се увеличават. Според една лъжлива статистика, с която боравят манипулаторите, автомобилите на 1000 човека население в България са на първите места в света за всички областни градове в България, като София не е на първо място.
54
3
 
4
 
! Отговори
Край преди 2 седмици
И последно от мен да го запомните. България ще се оправи когато последната кола слезе от тротоар/градинка и повече никога не видите кола там.
Това ще означава че в тази държава има РЕД.
А до тогава ще си режем гумите за това кой да паркира в градинката пред блока.
53
0
 
3
 
! Отговори
До 49 Край преди 2 седмици
Пиши за себе си! Не обобщавай за българите това, което мислиш за себе си!