Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до ?25 000

Гаражите могат да донесат сериозни доходи на собствениците им
Обновена: 30 яну 2019 15:55 | 30 яну 2019 07:00,
74
Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до ?25 000
Снимка: pixabay.com

Притежаването на гараж в някои квартали на София може да донесе сериозни доходи на собственика му. Повечето инвеститори следят внимателно пазара на жилищата, но дефицитът на места за паркиране в определени райони на столицата прави гаражите все по-атрактивни.

Средната цена на гаражите през 2018 г. възлиза на 660 евро/кв.м., а средната им големина е 22 квадрата, сочат данни на агенция за недвижими имоти. Така излиза, че купувачите в София дават средно по около 14 500 евро, за да имат къде да паркират колата си, пише "Труд"

Цените на гаражите обаче се движат в много широки граници, дори когато става дума за сделки в един и същи столичен квартал. Така например най-евтината продажба на агенцията за последните две години за такъв обект в квартал "Младост“"е на стойност 5500 евро, а най-скъпата е за почти четири пъти по-голяма сума – 20 хил. евро. Според данните на компанията цените най-често се движат между 10 хил. и 20 хил. евро, като сделки под и над тях са по-скоро рядкост. Но гараж в един от най-престижните столични райони "Изгрев“ е продаден от агенцията за 25 800 евро, колкото струва двустаен апартамент в Перник.

За разлика от цените на жилищата, при гаражите новото строителство е по-евтино от старото.

"Гаражите в новите кооперации са значително по-евтини от някои от старите панелни блокове, тъй като съотношението между броя на жилищата и гаражните клетки е много по-различно", посочват от агенцията.

От там допълват, че в момента действащите правила задължават инвеститорите да предвидят 10% повече паркоместа спрямо броя на жилищата. В редица квартали обаче новото строителство е силно ограничено, което води до нарастване на цените на съществуващите гаражи в старите кооперации.

"Зоните за платено паркиране в централните части на града провокират засиления интерес на купувачите. В тези райони обаче предлагането е още по-ограничено. Дори клиентите да са склонни да платят повече, това не гарантира, че ще се сдобият с желания имот", коментират от компанията.

През 2018 година най-много сделки с гаражи/паркоместа са сключени в столичния квартал "Манастирски ливади" като много покупки има и в "Кръстова вада", показват данните на агенцията. Една от причините за това е именно по-голямото предлагане заради новото строителство в тези райони и съответно по-балансираните цени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
4
 
3
 
! Отговори
Край преди 5 години
Единствения изход е повсеместно платено паркиране, засилване на изискванията към изправност и екологичност на колите, вдигане на данъка за кола в София.Парите от колите - в силен градски транспорт. -бърз и комфортен.Това мечтата на всяко българче за кола е невъзможна за реализация. Не щото нема 1000 лв. за самоходен варел от Италия, а щото нема къде да се дене после.
51
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София 46,4% от домакинстват имат кола, понякога повече от една. Средно домакинството е от 2,5 човека. В ЕС колите са много повече. Проблемът с паркирането дойде от силното намаляване на паркоместата заради застрояването на паркинги и платените зони за паркиране, като в същото време не се строят подземни и надземни паркинги, както правят по белия свят.
50
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Огромен проблем с паркирането създадоха платените зони за паркиране. Още с въвеждането им някъде, паркоместата силно намаляват. От платените паркоместа, голям брой са "служебен абонамент" за разни мутренски фирми или държавни ведомства. Хората, които са принудени да ходят на работа с коли, запчоват да оставят колите си в най-близкия район, където няма платена зона и там става ад с паркирането. След време и съседния район става платена зона и адът с паркирането се премества и разширява.
49
4
 
3
 
! Отговори
Край преди 5 години
Законните места на които може да се паркира кола са 2пъти по-малко от колите в София. Местата драстично няма как да се увеличат -освен ако не събаряме сгради или не обърнем градинките и детските площадки в паркинги.Отделно от това средната скорост в час пик вече е под 15 км/час. което е свински тръс.С тенденцията всяко софянче с кола до 3г. града ще е тотално задръстен и просто ще се издушим без да се движим.Софииското общество явно не може да го проумее това. Българите сме рядко глупаво плем
48
0
 
3
 
! Отговори
До 46 преди 5 години
И в Оборище има доста нови сгради. Не е ясно какво разбираш под Оборище, защото това си е голям столичен район. Например в частта около бул. Мадрид доскоро не беше платена зона за паркиране и с въеждането й, паркоместата намаляха почти наполовина.
47
1
 
4
 
! Отговори
До 45 преди 5 години
Не съм ти виновен, че си се подлъгал по лъжите на Фандъкова и КАТ за броя на колите. казано накратко, в София личните коли са около два пъти по-малко в сравнение с подобни градове в Западна Европа. После не е лошо да се научиш да четеш. Пиша го отново. По принцип колите в Западна Европа не паркират по тротоари и зелени площи, защото местата където може да се паркира отдавна не са тротоар или зеклена площ, а са оформени като нормални паркоместа. Въпреки това съм виждал коли и по тротоарите
46
3
 
1
 
! Отговори
До 42 преди 5 години
*** в Оборище в 9 часа, като са си тръгнали хората от офисите. Няма блок/кооперация по-млад от 20-25 години - тротоарите целите нацвъкани с коли. И там ли е виновно новото строителство или хората са си купували коли с ясното съзнание, че няма места? А и не само там, ама е по-лесно друг да ти е виновен...
45
5
 
3
 
! Отговори
do 44 преди 5 години
ахахаха, да се поразходи из Западна Европа и да види как колите са по-тротоарите?! Боже, слези си прибери вересиите. Колите в големите западни градове са в диапазона 250-350 на 1000 докато в София са 600-650. *** в чужбина и кажи, че социално слабо семейство може да си позволи два автомобила в семейството...
44
0
 
5
 
! Отговори
До 41 Край преди 5 години
Вземи се поразходи с Гугъл в Истанбул. Половината коли са на тротоара, а където има подходяща зелена площ и там паркират. Виж и как е в голямиет градове на Западна Европа и ми обясни защо са направили паркоместа между сградите, където е възможно, вместо да са залени площи, както е около тези паркоместа. Виж и колко са тесни тротоарите, за да може да се паркира по улиците. Хайде стига си лъгал!
43
3
 
2
 
! Отговори
Един чул преди 5 години
Недостиг на парко места в София няма - има недостиг на безплатни парко места и трябва да си много наивен за си мислиш, че има начин той да се запълни. Иначе парко местата ги намаляват в центъра, с 2-5% годишно, ама тихо, че тез със два пръста чело да не се усетят...
42
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безумието което продължава 30 г. не спира. В нормалните страни всяка нова кооперация трябва да има гаражи, тук нашите некадърници нямат такова изискаване. Строи се под път и над път, но място за коли никой не предвижда. Тая селска даскалица съсипа столицата и града е едно отвратително място. Днес със погнуса установих, че всички улици приличат на едно кално блато, никой не мие, а после имало финни прахови частици.
41
6
 
5
 
! Отговори
Край преди 5 години
И да не ви лъжат - Истанбул е по-застроен от София - но кола на тротоар/градинка няма. Който няма къде да си държи колата просто няма кола. Това е логичното решение. Но българчето си е башка и властта му си го знае и гледа да му угоди за да я избира. За това ще тъне в шрековското блато - София докато не дойде някой да го освободи и не го сложи в ред.
40
5
 
5
 
! Отговори
Край преди 5 години
Не е баровец който може да си позволи кола - кола има и последния льольо. Баровец е който има градинка и тротоар. Коли много -градинки малко. За това малко ако имаше топки кметицата щеше да събере няколко милиона глоби и да ви отучи да паркирате там. Обаче българчето си иска да си живее в бидонвила и да си има кола.В Монако -паркомясто 600 хил. евро се продаде. Дали на баровеца не му се е искало да паркира в градинката - в нормалните страни това е невъзможно.
39
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТРЯБВА ПО ЧЕСТО ДА *** ГРАДУШКА КАКВАТО БЕШЕ ПРЕДИ ГОДИНИ И ЩЕ СИ НАМЕРЯТ ГАРАЖИ И НЯМА ДА СПИРАТ ПО ГРАДИНКИТЕ И ТРОТОАРИТЕ
38
1
 
10
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Сега, 35-40 години по-късно, някои започват да разбират, че в София няма паркоместа, защото няма изградени паркинги. Други искат да намалят колите, вместо както във всеки нормален град, да се пострят паркинги. Да, повечето подземни и надземни паркинги са платени, но това е пътят, а не със забрани, глоби и ограничения.
37
0
 
12
 
! Отговори
Истината преди 5 години
През 80-те години на миналия век, се видя, че трябва да се изграждат подземни паркинги, тъй като улиците се препълниха само за десетина години с паркирани коли и от двете страни. затова имаше проекти за подземни паркинги в центъра на София, под дворовете в каретата оградени от 4 улици. Например такъв подземен паркинг искаха да построят под дворовете в карето ул. Г.С.Раковски, ул. Неофит Рилски, ул. Ангел Кънчев и ул. Хан Аспарух. Дойде демокрацията и пазарната икономика и нищо не стана.
36
0
 
2
 
! Отговори
Антифен на системата преди 5 години
Навремето имаше един филм - "Този луд,луд свят".
35
0
 
13
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че заради липсата на закрити паркоместа в София, не се купуват нови автомобили от хората, които могат да си позволят нов автомобил. Някак си не върви да си купиш нов автомобил за 50-100 хиляди лева и да го паркираш на улицата. По света отдавна се сблъскаха с проблема с паркирането и където можеше направиха подземни паркинги и многоетажни надземни паркинги. В София стана обратното - застроиха откритите паркинги, а замислените през 80-те години подземни паркинги ги забравиха.
34
0
 
6
 
! Отговори
До 29 Край преди 5 години
Не лъжи и не манипулирай! Поразгледах най-произволно Истанбул с гугъл и си имаше много коли по тротоарите. Като цяло колите там бяха много по-малко и имаше цели улици без паркирана кола или с по 1-2 коли паркирани на улицата. Зелени площи почти няма, но видях коли в калищата на зелени площи.
33
0
 
9
 
! Отговори
До 31 преди 5 години
Очеивдно нищо не знаеш. Гаражи няма. А намери жилище с гараж, което можеш да купиш в Центъра на София. Ще намериш на куково лято. Второ, ако си имаш жилище, но без гараж и искаш да си купиш паркомясто в гараж, то няма. Минах два пъти по този път и горе-долу съм наясно за разлика от теб.