Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до ?25 000

Гаражите могат да донесат сериозни доходи на собствениците им
Обновена: 30 яну 2019 15:55 | 30 яну 2019 07:00,
74
Местата за паркиране кът! Цените на гаражите от 5 000 до ?25 000
Снимка: pixabay.com

Притежаването на гараж в някои квартали на София може да донесе сериозни доходи на собственика му. Повечето инвеститори следят внимателно пазара на жилищата, но дефицитът на места за паркиране в определени райони на столицата прави гаражите все по-атрактивни.

Средната цена на гаражите през 2018 г. възлиза на 660 евро/кв.м., а средната им големина е 22 квадрата, сочат данни на агенция за недвижими имоти. Така излиза, че купувачите в София дават средно по около 14 500 евро, за да имат къде да паркират колата си, пише "Труд"

Цените на гаражите обаче се движат в много широки граници, дори когато става дума за сделки в един и същи столичен квартал. Така например най-евтината продажба на агенцията за последните две години за такъв обект в квартал "Младост“"е на стойност 5500 евро, а най-скъпата е за почти четири пъти по-голяма сума – 20 хил. евро. Според данните на компанията цените най-често се движат между 10 хил. и 20 хил. евро, като сделки под и над тях са по-скоро рядкост. Но гараж в един от най-престижните столични райони "Изгрев“ е продаден от агенцията за 25 800 евро, колкото струва двустаен апартамент в Перник.

За разлика от цените на жилищата, при гаражите новото строителство е по-евтино от старото.

"Гаражите в новите кооперации са значително по-евтини от някои от старите панелни блокове, тъй като съотношението между броя на жилищата и гаражните клетки е много по-различно", посочват от агенцията.

От там допълват, че в момента действащите правила задължават инвеститорите да предвидят 10% повече паркоместа спрямо броя на жилищата. В редица квартали обаче новото строителство е силно ограничено, което води до нарастване на цените на съществуващите гаражи в старите кооперации.

"Зоните за платено паркиране в централните части на града провокират засиления интерес на купувачите. В тези райони обаче предлагането е още по-ограничено. Дори клиентите да са склонни да платят повече, това не гарантира, че ще се сдобият с желания имот", коментират от компанията.

През 2018 година най-много сделки с гаражи/паркоместа са сключени в столичния квартал "Манастирски ливади" като много покупки има и в "Кръстова вада", показват данните на агенцията. Една от причините за това е именно по-голямото предлагане заради новото строителство в тези райони и съответно по-балансираните цени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
15
 
! Отговори
До Край преди 5 години
То имаше къде да се паркира законно, но общината разреши безразборното строителство, вкл. и върху съществуващите паркинги. какво сме виновни ние гражданите на София, че при толкова малко лични коли, няма къде да се паркира, като до преди 30 години местата за паркиране бяха два пъти повече при по-малко коли.
31
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Знам ли, хората предпочитат за тези пари да си купят + още 1 стая, вместо за гараж да ги дават. Поне засега е така.
30
1
 
9
 
! Отговори
До Пъдарски преди 5 години
Явно не си виждал как се паркира в западна Европа. Вземи поразгледай с гугъл мапс и ще откриеш, че вместо да паркират по тротоари и зелени площи, там примерно са стеснили тротоарите, за да се паркира на улицата, а не на тротоара. Разширяват улиците, за да се паркира от двете страни на улицата, а не върху тротоари и зелени площи, за сметка на тези тротоарите и зелените ивици след тротоарите и т.н. Просто там хората не робуват на нашето "зеленина" и не можело да се оформят паркоместа на част от та
29
6
 
7
 
! Отговори
Край преди 5 години
В София се допусна паркиране каквото в Истанбул не може да се види. 17-18 милн. град е но кола в градинка НЯМА, Кола на тротоар НЯМА. Да не мислите, че има безплатно удобни места за всички.Българите сме бетер от ромите. Всеки ден в София се регистрират коли които няма къде да бъдат паркирани законно. Властта обаче не я интересува - важни са и само нашите пари.
28
3
 
7
 
! Отговори
Общината е... преди 5 години
... длъжна да осигури 3 места за паркиране на всеки новозакупен автомобил - пред дома, пред работата и едно място на Златните Мостове! Особено за тези, които с ясно съзание, че НЯМА парко места си купуват кола, след това купуват на жената и на чАдото.
27
5
 
3
 
! Отговори
д-р Пъдарски преди 5 години
До До КрайКато пишете глупости, айде четете какво пишите. Къде в Холандия, Дания,Германия,Швеция и да не изброявам повече, тротоари и още повече градинки са направени на паркоместа, очертани и асфалтирани???
26
1
 
5
 
! Отговори
До Край преди 5 години
Тези места, на които в България се паркира непозволено (градинки и тротари), по света са ги направили на нормални паркоместа, асфалтирани и очертани. Затова там не паркират по тротоари и градинки, макар че от време на време и те паркират по тротоарите. В София процентът на домакинствата притежаващи кола е два пъти по-малък от средното за ЕС. Съвсем очевидно е, че автомобилите трябва да се увеличат. Съвсем ан друго място е проблема, а не в броя на автомобилите.
25
3
 
8
 
! Отговори
д-р Пъдарски преди 5 години
До КрайИ после защо улиците са кални?!? Като си изкара таралясника от калта и остави 3 кила по асфалта и така няколко хиляди лато него и после защо всички улици са кални. Призовавам всеки който види паркирана кола на тротоар или в зелена площ незабавно да сигнализира на общинските телефони. Идват бързо, вдигат, пишат актове. Веднъж завинаги трябва да спре тази простотия с паркирането, изпочупени тротоари и разорани градинки.
24
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пред блока да не би да е платено? Всеки си паркира. Кола до кола.
23
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
5500 за гараж в Младост? сигурни ли сте че не е парко място, за някой може да няма значение ама разликата е от тук до редакцията.
22
2
 
6
 
! Отговори
До Край преди 5 години
В градовете по света, вкл. в Европа, с мащабите на София има два вида паркиране - палтено и ебзплатно, като масово по улиците и булевардите е ебзплатно, с малки изключения. Колите в София са значително по-малко в сравнение с подобни градове пос вета, въпреки че официалната статистика, чрез поредица от лъжи, казва друго. По света всяко място, което може да бъде оформено като паркомясто го правят такова и затова не паркират по градинки и тротоари.В България оформят тротоари като места за паркиране
21
4
 
13
 
! Отговори
Край преди 5 години
В градовете с мащаба на София безплатно паркиране няма. Или си в гаража си или си плащаш на общината или на частен паркинг.Колите в София са 2пъти повече отколкото позволява инфраструктурата. Половината са паркирани на забранени места в градинки /кални ями/ и по тротоари.Това го допусна общината от див популизъм. Връщането назад ще е трудно - София години наред ще е кална яма.
20
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
У панелките гаражите са по-скъпи, защото може да се изпозват и за магазини, студия, даже за живеене, защото се намират на ниво партер. А в новите блокове не можеш да използваш гаража за нищо, защото е подземен.
19
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
чудея се тука, няколко дена няма статия да ни обясни за цените на имотите и че няма имотен балон и ето дойде ред. Няма балон, всички ви вярваме, при цена на гаража 660 евро квадрата, цена на жилище от 1500 евро на квадрат е напълно нормална за българския стандарт, пък било и то на панел в Люлин 2. Но все пак продължавайте да пускате такива статии, че не всички са твърдо убедени като мен и аз не мога и гараж да си купя дори при тези цени, но балон няма, вярвам ви.
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Мюнхен например под градинки и площади правят подземни гаражи .
17
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Живея в нова сграда от преди няколко години, с 3 офиса на партера и 28 апартамента и ателиета. Паркоместата са 12. А познайте колко от тези 28 жилища са ателиета. А познайте и защо паркоместата не достигат.
16
1
 
27
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Другото, което увеличава недостига на паркоместа е застрояването с високи сгради на места, където е имало къща с двор, в който са паркирали. Най-вече паркоместа няма заради безразборното строителство, разрешено от корумпирани кметове и бандите им.Човек може с години да търси да си купи гараж в много от кварталите на София и да не успее. Това е в резултат на погрешна политика в София, водена от некадърни кметове, като сега с Фандъкова е най-зле.
15
0
 
23
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Паркоместата намаляха, колите се увеличиха, нормално е да търсиш гараж, особено ако колата ти е по-скъпа. На практика гаражи няма, особено в по-старите квартали, проектирани и изградени без гаражи, с открити паркинги, които демократите-мафиоти ги застроиха масово след 1989 година. Новите сгради имат малък брой паркоместа, а за не прескочат ограничението, строителите обявяват апартаментите за ателиета, за които не се иска паркомясто и така ги продават, т.е. недостигът на паркоместа се увеличава.
14
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Застроиха паркингите и сега продават паркоместа. Били сме много богати с безплатни места за паркиране през социализма. Сега е див капитализъм и всяка педя земя е окупирана от някой вълчо или кума лиса и точи пари от народа. Няма безплатен паркинг.
13
3
 
16
 
! Отговори
пецата преди 5 години
Нали ги гледам тея с гаражите , прибират се от работа и хоп в 7 от 10 случая пред гаража някой спрял "за 5 минути само" и почва едно търсене по комшиите звънене по домофони по съседните входове и т.н. , аз съм без гараж и даже да търся място 10-15 мин ми отнема по малко време и нерви да си паркирам колата, единствения плюс , можеш да го ползваш за склад ама често ги крадът , на комшията му откраднаха велосипеда които струваше 2 хил.лв. Вердикта - спирам *** където искам и за сега е безплатн