Недостиг на кадри в транспорта, а условията на труд – ужасни!

Шофьорите се оплакват от натоварени графици и разписания
Обновена: 14 фев 2019 11:57 | 14 фев 2019 11:30,
81

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От вчера част от шофьорите на столичния градски транспорт носят жълти жилетки в знак на протест. Те се оплакват от лошите условия на труд и несъобразеното работно време. Протестиращите днес са повече от вчера. В заседанието на транспортната комисия към Столичната община се развихри ожесточен спор между Общината, ГЕРБ, БСП, синдикатите и неправителствени организации.
Още по темата

"Условията са лоши. Борим се за по-достойно заплащане и по-добри условия на труд. Тиражира се, че взимаме много високи заплати – това не е така. Идеята сме подели шофьори от депо "Искър". Нито една партия не стои зад нас политически", обясниха няколко от протестиращите пред камерата на Bulgaria ON AIR.

Шофьорите споделят още, че понякога дори нямат време да отидат до тоалетна.

"Имат основание да протестират. Но не може да се оспори това, че се прави всичко възможно условията им да се подобрят. Постоянно преговаряме с работодатели за увеличение на заплатите. Има много дебати за привличане на млади кадри. В момента има курсове за обучение, последвани от назначаване. Но много малко хора се възползваха. От 30 години съм в градския транспорт. Направиха се невероятни неща", отбеляза Блага Гълъбова, която е от КНСБ и служител на столичния автотранспорт. 

Инспекцията по труда ще проверява часовете, през които се трудят шофьорите на градския транспорт. От организацията "Спаси София" казват, че дружествата се управляват лошо и поискаха оставките на ръководството. Очаква се директорът на софийските тролей Слав Монов и този на трамваите Евгени Ганчев да бъдат изслушани в СО как се управлява градския транспорт и какво е бъдещето му.

В студиото на "България сутрин" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков подчерта, че съществува проблем с недостига на кадри.

"И то сериозен. Последните години се полагат огромни усилия за подобряване на условията на труд и увеличаване на заплатите. 10% отгоре, означава 10 милиона лева повече към бюджета на градския транспорт. Трябва да се търси баланс в харченето на парите на софиянци. Картата за еднократно пътуване поскъпна, но нищо друго. Започнаха да се купуват повече дългосрочни карти, а това доведе до повече приходи", посочи той. 

Според общинския съветник от БСП Борис Цветков има по-голям недостиг на кадри от преди.

"Независимо от усилията, много малко хора кандидатстват за работа. Проблемът не е липсата на чиновнически апарат, а на шофьорите. Може първо техните заплати да се увеличат с 20%, и след това на останалите. Трябва да се балансира системата. Част от пътниците на столичния транспорт се върнаха към автомобилите си. Не им е изгодно да чакат", категоричен бе Цветков.

.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
10
 
23
 
! Отговори
Хах преди 5 години
Работата наистина е тежка и отговорна, но за сметка на това пътуващите също имат права за услугата, която ползват. Повечето от шофьорите си мислят, че карат картофи и зеле, а не хора! Колко пъти възрастни и трудноподвижни хора едва запазват равновесие при тръгване или рязко спиране. Скоро имаше и смъртен случай.