Недостиг на кадри в транспорта, а условията на труд – ужасни!

Шофьорите се оплакват от натоварени графици и разписания
Обновена: 14 фев 2019 11:57 | 14 фев 2019 11:30,
81

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

От вчера част от шофьорите на столичния градски транспорт носят жълти жилетки в знак на протест. Те се оплакват от лошите условия на труд и несъобразеното работно време. Протестиращите днес са повече от вчера. В заседанието на транспортната комисия към Столичната община се развихри ожесточен спор между Общината, ГЕРБ, БСП, синдикатите и неправителствени организации.
Още по темата

"Условията са лоши. Борим се за по-достойно заплащане и по-добри условия на труд. Тиражира се, че взимаме много високи заплати – това не е така. Идеята сме подели шофьори от депо "Искър". Нито една партия не стои зад нас политически", обясниха няколко от протестиращите пред камерата на Bulgaria ON AIR.

Шофьорите споделят още, че понякога дори нямат време да отидат до тоалетна.

"Имат основание да протестират. Но не може да се оспори това, че се прави всичко възможно условията им да се подобрят. Постоянно преговаряме с работодатели за увеличение на заплатите. Има много дебати за привличане на млади кадри. В момента има курсове за обучение, последвани от назначаване. Но много малко хора се възползваха. От 30 години съм в градския транспорт. Направиха се невероятни неща", отбеляза Блага Гълъбова, която е от КНСБ и служител на столичния автотранспорт. 

Инспекцията по труда ще проверява часовете, през които се трудят шофьорите на градския транспорт. От организацията "Спаси София" казват, че дружествата се управляват лошо и поискаха оставките на ръководството. Очаква се директорът на софийските тролей Слав Монов и този на трамваите Евгени Ганчев да бъдат изслушани в СО как се управлява градския транспорт и какво е бъдещето му.

В студиото на "България сутрин" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков подчерта, че съществува проблем с недостига на кадри.

"И то сериозен. Последните години се полагат огромни усилия за подобряване на условията на труд и увеличаване на заплатите. 10% отгоре, означава 10 милиона лева повече към бюджета на градския транспорт. Трябва да се търси баланс в харченето на парите на софиянци. Картата за еднократно пътуване поскъпна, но нищо друго. Започнаха да се купуват повече дългосрочни карти, а това доведе до повече приходи", посочи той. 

Според общинския съветник от БСП Борис Цветков има по-голям недостиг на кадри от преди.

"Независимо от усилията, много малко хора кандидатстват за работа. Проблемът не е липсата на чиновнически апарат, а на шофьорите. Може първо техните заплати да се увеличат с 20%, и след това на останалите. Трябва да се балансира системата. Част от пътниците на столичния транспорт се върнаха към автомобилите си. Не им е изгодно да чакат", категоричен бе Цветков.

.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
3
 
4
 
! Отговори
Шоп преди 5 години
Що за претенциозен израз "достойни заплати"!? Заплатите са според пазара и нямат нищо общо с низкото ви достойнство.
60
1
 
7
 
! Отговори
хахахааааа.......... преди 5 години
Най-важното е България в ЕС и НАТО....
59
0
 
9
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 5 години
Китайския БАН създаде Zero Trust AI , който излови корумпирани държавни чиновници. За 1 год. върнал в хазната 1.5 милиона В България още не можем да се оправим с каруците.
58
7
 
7
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 5 години
До "КАКВО ИСКАТ ШОФЬОРИТЕ?"Искат заплата на тираджия - 5000К нето. *** bg е пълен с обяви на 4000К за тираджии за Европа, но те продължават да се натискат за държавна работа.
57
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е бат Бойко да разкрие технологията на Телепортацията, изобретена от нашите учени - прф. Азис, доц. Глория, Ивана, Преслава, академик Кондьо и разбира се научно-изследователския екип на Ку-ку бенд с доктора на науките бат Славчо!!!!!Край на спирките, автобусите, маршрутките и "бакшишите"!Край на автомобилите и каруците!Чист въздух и тишина по улиците!Човек от бъдещето - Кючек Гюбеков!
56
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
61 Питай Велев и останалите от червената кохорта!
55
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво стана с виетнамците?
54
1
 
14
 
! Отговори
ПрограмистЪт преди 5 години
До Анонимен 53Работата в кол центровете няма много общо с тази на програмистите.Не е непосилно трудно да станеш програмист , но е професия която изисква известна степен на интелигентност.Доказателстовото са ит-академийките бълващи кадри. Малка част от тях успяват да станат програмисти. Повечето започват като тестери,съпорт/подръжка, бизнес анализатори и т.н. и все пак по-добре платени от масата професии в България
53
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А на всичко отгоре ги и бият.Не е лесно да си Батман завинаги.
52
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо си мислите, че шофьор е лесна и нискоквалифицирана работа, мой братовчет беше тираджия и под 4000 не е паднал, в щатите плащат повече, даже 2000 са малко и факта че не могат да намерят го доказва.
51
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Англия 2008-*** даваха над 2000 паунда за същото, докъто има избор хората ще работят там където дават повече.
50
1
 
19
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че почти навсякъде има извънреден труд и не са само шофьорите. На практика този извънреден труд не се заплаща, а ако се плаща някъде това е точно при шофьорите. Истината е, че от край време няма желаещи за водачи на презовни средства от градския транспорт в София и още от преди 1989 година наемаха хора от провинцията, които се ползваха с доста благинки, получаваха софийско жителство, жилище, а заплатите им бяха високи. След 1989 година жителството отпадна, български са им заплатите и
49
4
 
9
 
! Отговори
номера е ясен ! преди 5 години
Тези спорове са тактическо противопоставяне на отделни професии . За да няма единство и да се разводни темата се разиграва сюжета АЙ-ТЙ срещу неуки шофьори... не се нервирайте има хора на който това им е работата и те си я вършат...
48
12
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"И овчарите станаха програмисти... в кол центровете. За да си програмист много акъл не се иска."Така е. Ако ще програмираш със слушалката на телефона.Ами хайде, нека отиде да стане оператор в кол център тогава. По-лесно е, ама пък трябва да знае чужди езици. А той очевидно дори и това не знае. А иска много пари и завижда на хората, които са жертвали време, средства и безсънни нощи за да научат нещо.Той си мисли, че това е мандра - сиренце резни и яж.
47
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ШоферНе само шофьорите станаха програмисти. И овчарите станаха програмисти... в кол центровете. За да си програмист много акъл не се иска.
46
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 48Вашето се нарича "Комплекс за превъзходство". Да се навирате във всяка тема, включително и в темата за шофьорите,постоянно да се хвалите колко сте големи, умни, красиви и образовани, без никой да ви е питал, а като ви намекнат, че прекалявате и досаждате, да обвинявате другите, че ви завиждали, е меко казано не много наред.
45
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Недостиг на кадри в транспорта--мина 1 седмица и пак дежурният рев "за кадри" ...кадри нема, нема и да има, докато има лихвари, които ги дебнат!
44
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хайде някой да ми каже с кратки изречения, КАКВО ИСКАТ ШОФЬОРИТЕ? :)))
43
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До за шофьоритеОбяснението е много тривиално. Елементарно е. Просто всеки в тая държава завижда на ИТ-тата как взимали високи заплати, как си клатели краката и си тръгвали в 16:30. Като всеки си сравнява заплатата с тях и се гордее ако достигне заплатъа сравнима с тяхната. В същото време, нито информацията за високите заплати на ИТ-тата е вярна, нито пък им е толкова лесно колкото си мислиш. Просто по всичко личи, че не си от най-умните. Съжалявам да го кажа, но... факт е! Не ставаш за ИТ.
42
5
 
17
 
! Отговори
за шофьорите преди 5 години
До Анонимен 46Никой не ти завижда, бе! Колко пъти трябва да ти напиша, че станахте досадни с това ИТ?Всеки ден под статиите сте все вие- ИТ, ИТ, ИТ...Публикувайте си статия за ИТ и пишете там колкото си искате.Темата е за шофьорите в градския транспорт.