Първият влак по третия лъч на метрото – в края на октомври

До 6 години пътят под земята трябва да стигне и до "Арена Армеец"
28 фев 2019 08:45, Петя Славова
24

До края на годината тръгват влаковете по новоизграждащия се трети лъч на метрото между булевард "Владимир Вазов" и "Красно село". Тунелопробивната машина "Витоша" вчера влезе в бъдещата станция под Малък градски театър "Зад канала", предаде Bulgaria ON AIR.
Още по темата
След 3-годишна неспирна работа 90 метровата, тежаща 14 000 тона "Къртица", стигна до крайната си точка. Така до края на годината софиянци и гости на столицата ще могат да се возят на метро от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов", използвайки 8 метростанции.

Първият влак по новото трасе трябва да тръгне в края на октомври тази година. А от Общината са категорични, че това е най-важният проект за София за тази година.

Времето струва пари и затова от Общината си дадоха краен срок за финализирането на втория етап от третия лъч, който трябва да свърже "Красно село" с "Овча Купел". Другите 2 етапа от третия лъч остават за новия програмен период, който е между 2021-25 година.

До 6 години пътят под земята в столицата трябва да стигне и до зала "Арена Армеец". Това обаче зависи от Столичния общински съвет, който трябва да реши дали метрото да стига и до началната станция на лифта в "Симеоново".

Изграждането на 3-тата метро линия ще спести общо 90 хиляди тона вредни емисии.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
1
 
! Отговори
До 22 преди 5 години
За бул. Вапцаров се жалвай от тези, които са го сложили там преди повече от 100 години.
23
4
 
8
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
Когато пътувам с чужденци по АМ Хемус,те винаги са се чудили ,кой е построил тези забележителни виадукти.Винаги съм им обяснявал,че тези виадукти както и цялата магистрала, построена през геоложки тежък терен са ппроектирани от български инженери,построени от български работници с бългаски материали и с използуването на съветски машини,като всичко това се е случило по време на "тъмният и човеконенавистен"социализъм и точно по тази причина са толкова здрави,защото ,ако бяха построени по време на демокрацията,*** и пазарно ориентиран капитализъм щаха да пропадат на всеки метър както непре
22
6
 
4
 
! Отговори
До Дедо Реалист преди 5 години
"Добре обмислени планове" при соца? Забиването на градска магистрала / "Вапцаров"/ в малка уличка с трамвай / "Черни връх"/ - "добре обмислен план"? Построяването на бул "България" почти на голо поле и с поредица от кръстовища на едно ниво - "добре обмислен план"? Влизането в жк "Овча купел" откъм селташкото Околовръстно - и то добре обмислено?Уаууууууууу, какво чудо са "добре обмислените планове" на соца, хехехеххххх ;)
21
5
 
10
 
! Отговори
Чоко преди 5 години
Когато започна строежа през юли 2015 година, обещанието беше за напълно завършено трасе до август 2019 г.Както всичка така и метрото се омаза здраво.
20
0
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Тъй като живо ме интересува къде точно минава третата линия на метрото, мога да кажа следното - третия лъч може би ще успея да го ползвам през 2025 година, при това след 25-30 минути пеша до най-близката метростанция, което през зимата е мисия невъзможна.
19
1
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
До 16През 1989 година ми се налагаше да пътувам по работа до Чирпан и магистралата беше почти готова - виждаше се от Чирпан. разбира се трасето в експлоатация беше малко по-късо, но до Чирпан на практика беше на 95% готова, а това са около 190 км магистрала. * Да, Хемус беше готова до Правец, но това е 57,2-ри километър. И разбира се винаги се збарява, че беше построена и част от Хемус межди Каспичан и Варна.
18
3
 
12
 
! Отговори
Стойчо Караилиев преди 5 години
До коментар #4Колко време живя преди 89', че толкова много знаеш. Сигурно си на 85 годишен дядо хакер, дето хем много вижда, хем и от Интернет разбира, че и пише коментари.Аз съм живял преди 89' и много добре знам какво беше.Стига вече с това, колко лошо е било. ВЕЧЕ 30 ГОДИНИ НЕ МОГАТ ДА РАЗРУШАТ ТОВА, КОЕТО ТОГАВА Е БИЛО ПОСТРОЕНО. ВЕЧЕ 30 ГОДИНИ ФАЛИРАТ ПРЕДПРИЯТИЯ, КОИТО ТОГАВА СА ДАВАЛИ ПРЕПИТАНИЕ НА НАРОДА.
17
0
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
До 11А кога се построиха 60 км от Хемус до София и още 55 км от Варна до Каспичан? Пак преди 1989 година. Май си доста малко ...
16
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До РеалистГлупости на търкалета. Хемус беше направена само до Правец, родното село на лисия старец от Правец. Тракия само до ПловдивКато пуснаха тунелите още същата есен протекоха. Явно дренажа им беше калпав. До следващото лято останаха без лампи, защото една част изгоряха (от влагата) а друга направо си паднаха. Две години след пускане почнаха ремонтите Задръстванията от стария път на Витиния се прехвърлиха върху мостоветеИмаше хубава мрежа покрай магистралата но веднага я окрадоха
15
0
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
До 11Смешник!Автомагистрала Тракия е дълга общо 360 км, като малко повече от половината е построена преди 1989 година и е проектирана останалата й част. Преди 1989 беше готово трасето от София до малко преди Чирпан - 184,8 км, както и 12 километра преди Бургас. Явно си малък и не знаеш. За какви 128 км бълнуваш?!
14
1
 
4
 
! Отговори
До Реалист преди 5 години
Мегаломански проекти са били тука си прав, но кой ги разглабя и разпродава всичките тези предприятия които с *** пак са успяли да докарат по-голямо производство от сегашните фабрики ??? Ей такива каквито са и сега в парламента. Нито сега нито преди е било рай, но поне много от нещата строени миналия век излизат по-качествени като става въпрос за инфраструктура и производство на продукти
13
2
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
На практика по-голямата част по строежа на магистралите Тракия, Хемус и Черно море, беше извършена преди 1989 година, а за магистрала Струма не знам. За една магистрала има много предварителна работа преди да започне същинското копане на трасето. За някои съвременни демократи, строежа на магистралата запчова и завършва с рязането на лентичката от Бойко Борисов.
12
1
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Помня Цариградско шосе преди да го направят в сегашния му вид, когато все още беше с павета и значително по-тясно. В сегашният му вида го направиха много бързо, а ако сега ГЕРБ трябваше да го прави, щеше да отнеме поне 10 пъти повече време. На практика всички основни булеварди на София ги направиха преди 1989 година - Цариградско шосе, Сливница, Ботевградско шосе, Ломско шосе, Евлоги Георгиев, пътя за Княжево, бул.Ситняково и Яворов, бул. Владимир Вазов, вкл. разширението на моста Чавдар, Рожен,
11
6
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
По съвсем друг начин се строеше преди 1989 г.- тогава нямаше такива с месеци и години булеварди. Тогава нямаше инвестиции защото комуноидите бяха некадърни и нищо не правеха. Единствения булевард , който беше направен - бул. " България" - за да може бай Тошо да си ходи от резиденцията до Ндк-то. За 45 г.цоциализъм комунделите направиха една магистала от София до Пловдив - 128км. Всички други пари бяха вкарани в безсмислени мегаломански проекти като Кремиковци и Радомир - сега закрити.
10
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кака Данче президент
9
7
 
2
 
! Отговори
Бесепар преди 5 години
Метрото е вредно и безполезно. Я колко добре си беше при др. Тодор Живков- без метро и магистрали. Това са упадачни буржоазни технологии. Да живеят всички бекапета по земните кълбета.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това с късите станции и аз не го разбрах, вярно икономисват някой лев, но сега като се трупа народа какво правят? нямат опция да добавят още по един вагон и да изтикват по повече на курс, затова гледат да са по на често... ама в час пик и това не помага.
7
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До РеалистНикакъв реалист не си а просто лъжец-пропагандист. "За какво се ползва асфалтът в България? Асфалтът в България се ползва като материал с който се залива пътят преди да започнат изкопните работи.""Защо разкопаха София? Търсят дипломата на Тодор Живков"
6
14
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
По съвсем друг начин се строеше преди 1989 година - тогава няамше такива разкопани с месеци и години булеварди, а се строеше по добре замислени планове и бързо, много по-бързо от сега, въпреки тогавашната налична техника, а техниката бързо се развива.
5
9
 
12
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Метрото разбира се е хубаво нещо, но не и когато го строи ГЕРБ. Стациите на метрото построени по времето на ГЕРБ са по-къси от предишните и съответно влакчетата на метрото са с един вагон по-малко. Сега на третия лъч на метрото, ГЕРБ прави още по-къси пероните на метростанциите, т.е. с още един вагон по-малко, т.е. още с проекта ГЕРБ са заложили препълнени метровлакове и неуспяващите да се качат хора на метростанциите. За това, че нещо което струва 1 милион ГЕРБ плащат на фирмите си 50 милиона,