"Джи Пи Груп": Проблемът с "Графа" е в проекта, не в изпълнението

Обектът бил приет още на 18 декември
11 юни 2019 11:00, Йордан Бързаков
77
"Джи Пи Груп": Проблемът с "Графа" е в проекта, не в изпълнението
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

След като вчера в социалните мрежи бяха публикувани любителски снимки как на места новата настилка на току що ремонтираната столична улица "Граф Игнатиев" се е надигнала и кметът Йорданка Фандъкова наложи глоба от 280 000 лв., днес отговор дойде от фирмата-изпълнител на проекта.

Според "Джи Пи Груп" проблемите са заради недостатъци на проекта, а не на изпълнението им.

"Обектът е приет на 18 демекври, така че твърдението, че 10 дни след приключването на ремонта са се появили дефекти не е вярно. Като изпълнител сме част от един процес, който включва проектиране и избор на материал. В качеството си на изпълнител сме длъжни да изпълним зададения ни проект и го направихме", обясни пред bTV Георги Гигов, продуктов мениджър на компанията.

Още по темата

По думите му, след като бъдат направени проверки, ще се види откъде реално идва проблемът.

Даниел Евлогиев от дирекция "Транспортна инфраструктура" към Столична Община пък беше категоричен, че не приема оправданията на строителя относно това, че няма никаква вина за изпълнението.

"На база на това се налага и санкцията, която е в размер на около 280 000 лв. Назначена е проверка на всички проектни решения, които са взети. Ако са допуснати грешки, проектантите ще си понесат пълните последствия, а именно - глоби", изтъкна той.

Глобите за фирмата-изпълнител до момента са около половин милион лева.

Вчера стана ясно и че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е глобило София с над 1 милион лева заради нередности в обществената поръчка по ремонта на "Графа".

5% от сумата е финансова корекция наложена и върху договора за ремонта на зоната около катедралния храм "Св. Александър Невски".

Столична община вече обяви, че ще оспорва всички аргументи на министерството в съда.


77
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
С техните павета по нашите глави. Действително всичко е направено не само грозно, но и опасно за преминаващите. Мислех че може би се прекалява с критиките, но за съжаление не е така. Внимателно стъпвайте. Уверих се лично, че не само стари и неподдържани улици са вредни за здравето и живота.
72
2
 
12
 
! Отговори
Паветата преди 1 месец
Проблемът е в това че определени другари изчезнаха хубавите тежки павета покрай релсите на Графа. Тях трябваше да ги инкорпорират в проекта, понеже са сложени там преди 9ти не случайно! Всеки кадърен инжинер знае че, където има тежки вибрации не се слагат мънички плочки. Релсата хем трябва да има свобода за температурно разширение, хем трябва да бъде здраво поставена. Паветата бяха идеални, огромни и водата се отичаше между тях.

Да ги намерят по кои вили са и да ги върнат, да започнат от старата номенклатура!
71
1
 
18
 
! Отговори
haha преди 1 месец
Ще се радваме въпросната фирма да не се докосне никога повече до държавна поръчка след това фиаско и това нахално и безочливо оправдание....Но до колкото знам нашите корумпирани политици , може би няма да се случи..
70
0
 
7
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
До Анонимен 60

Ее,недей така сега,нали експерти научно ни обясниха,че виновен е единствено шофьора,защото се е осмелил да кара по този хубав и хлъзгав нов европейски асфалт!
69
0
 
10
 
! Отговори
зелено зелено преди 1 месец
разбира се че проекта е грешен а изпълнението е перфектно
откъде накъде в северна холандия може за едно денонощие... да се направи ремонт на улица почти километър с сменен газопровод водопровод три автобусни спирки двулентов път и още две ленти само за велосипеди ,паркинг за велосипеди с перфектни тротоари и осветление ...
68
0
 
8
 
! Отговори
Веско преди 1 месец
Разбирам, че въпросната група няма инженери и възлага на друга фирма да прави проекта. Но все пак нормално си има контрол. Но същия принцип се наемат и инспектори. А младежа общинар детого даваха по тв сутринта беше типичен клткрник, дето им плащаме и заплати.
67
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И Джи Пи Груп като другите фирми работи с подизпълнители. Последните са с много ниска подготовка. Добрите са из Европа. Но подизпълнителите не сменят подложките под релсите. Те са в състояние да излеят бетон на вълни и върху него да положат калпаво повърхностната настилка и то без никакъв контрол от възложителя.
66
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Прави са. По проект е предвидено плочките да се надигат. Вие тук някакви неграмотници ще протестирате, хайде долу под леда.
65
0
 
32
 
! Отговори
Статукво преди 1 месец
Няма и какво да се коментира: няма реални търгове, властта дава на наши хора, те прибират пари и с някаква малка част от тях правят едно голямо нищо, колкото да се замажат очите. Да сте видели качествен ремонт някъде в страната ?
64
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Финансовата мощ на проектантите е 1000 пъти по-малка, отколкото на изпълнителите, естествено че тях ще изкарат виновни.
63
0
 
7
 
! Отговори
д. донев преди 1 месец
умно село
62
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Made in Bulgaria. Ум да ти зайде!
61
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
През декември влакъв София-Варна дерейлира на ЖП трасе ремонтирано от Джи Пи Груп. Интересно как ли продължават да печелят държавни поръчки.
60
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това не беше ли същата фирма, заради чийто калпав асфалт загинаха 20 дши край Своге?
59
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
""Джи Пи Груп": Проблемът с "Графа" е в проекта, не в изпълнението"

Тоест по проект е предвидено настилката да се надига ли?
58
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
При договори за изработка, каквито са всички такива за строителни услуги, изпълнителят е длъжен да предупреди възложителя, ако проектът на последния е неизпълним или технически неиздържан. Защо ни правите на абдали?
57
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 50 НЮАНСА СИВО

"Качеството не мога да го коментирам, не съм експерт и не ги разбирам много тези работи."
----
И аз, ама мразя да се спъвам в павета по току що ремонтирани улици! А как не обичам да плувам след дъжд по улиците ...
56
1
 
20
 
! Отговори
50 НЮАНСА СИВО преди 1 месец
Ремонтите в София: ПЪЛНА СИВОТА и липса на креативност (дори и в соца имаше по-разчипени проекти). А това е непоправимо! (вижте също реммонта пред НДК и площад св. Недяля). Нямя такава сияота.

Качеството не мога да го коментирам, не съм експерт и не ги разбирам много тези работи. Но ТОЛКОВА ПАРИ за тази ВИЗИЯ, повтавям ВИЗИЯ - това е престъпление. А точно г-жа кметът, главният архитект и и общинския съвет са избрали и одобрили проекта.

Няма такава сивота, поне са беше 50 нюанса сиво...
55
1
 
20
 
! Отговори
??? преди 1 месец
Значи фирмата Джи Пи Груп е спечелила проекта НЕЧЕСТНО! ЗА ТОВА Е ПОМОГНАЛА ФАНДЪКОВА И ДРУГИТЕ ГУЙНА ОТ ГЕРБ ДЕТО СЕГА ОПРАВЯТ София и софиянци! После Се оказа, че "ремонта" е толкова зле направен, че разни части не могат да се обезводнят след дъжд! Не стига това ми тоя проект е приет пак от подлогите на фандъка и ГЕРБ в общината! Не, че съм софиянец, но абе софиянци не ви ли дразни, че сега вие ще платите колко милиона лева глоби за това, че кмета ви не си е свършил работата и ви е ИЗЛЪГАЛ!?
54
0
 
9
 
! Отговори
IBM FAKE NEWS преди 1 месец
Пак новини за плебеите, а реално? Нищо!

Кметът на София не може да глобява, защото няма съдебни функции. Може да наложи някаква глоба, но само съда може да каже реално дали глобата трябва да се плати от фирмата и колко трябва да се плати.

Строителната фирма има адвокат и той е убеден, че няма как делото да не бъде спечелено. Ако въобще се стигне до дело.

Това е положението с бг фирмите. Нещата са много зле. Качеството на услугите и продукцията също са на много ниско ниво. Масова практика в ст