Над 1 000 шофьори спипани да карат в бус лентите в София

Глобата за нарушението е 50 лева
12 юни 2019 12:15, Габриела Джекова
61
Над 1 000 шофьори спипани да карат в бус лентите в София
Снимка: архив, Булфото

Над 1000 нарушители са установени от новите мобилни камери на Центъра за управления на трафика към Столичната община, следящи бус лентите в София.

Нарушителите ще бъдат предадени към Пътна полиция за налагане на глоби, каза Димитър Петров, директор на дирекция „Управление и анализ на трафика”, пред bTV.

Той обясни, че целта не е самоцелно глобяване на шофьорите, а те да бъдат дисциплинирани, за да се осигури по-бързо придвижване на градския транспорт в столицата.

„Локациите на камерите не са тайна, те са навсякъде, където има бус ленти – средно на 400 метра разстояние една от друга”, уточни Петров.

Глобата за шофиране в бус лентата е 50 лв.


61
Още от София
Наесен с песен и в третата линия на метрото: Централният участък готов на 80%
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
2
 
1
 
! Отговори
ГОСТ преди 6 дни
Представете си, че чакате линейка,
а разни философи са задръстили бус-лентата.
48
0
 
2
 
! Отговори
ха преди 1 седмица
ами карайте и по тролейбусните и по трамвайните линии важното да ви е удобно.А на градския транспорт според вас майната му.Да ама и с него пътуват хора,и те бързат за работа .
47
0
 
0
 
! Отговори
нъл тъй преди 1 седмица
ама не тъй
46
8
 
4
 
! Отговори
нъл тъй преди 1 седмица
Съгласен съм да ме глобят за шофиране в БУС лентата, но да ми покажат снимка на която автобуса е зад мен и му ПРЕЧА.
45
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Организацията на движението се прави така именно за да се наложи определен вид транспорт. ако наземния и подземния транспорт са удобни за ползване и бързи, а автобусите и трамваите - относително чисти и удобни по-малко хора ще ползват личен автомобил из града. Целта на синя, зелена зона и бус лентите е не да плащате, че си ползвате автомобилите, а да не ги ползвате!
44
1
 
6
 
! Отговори
sofeto преди 1 седмица
Ефект ще има само ако държавните структори започнат да събират глобите на 100%.
Ще ми се да повярвам но немога!
43
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Идеята на бус лентите и велоалеите в София е да се присвоят едни допълнителни средства от мафията, като се имитира загриженост за обществения транспорт и велосипедистите.
42
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Организацията на движението трябва да го улеснява, а не да го затруднява, както прави Фандъкова в София от много години. Транспортът е такъв, какъвто е и насилствено да налагаш привилегии за някакъв вид транспорт, няма как да доведе до нещо по-добро, а в София винаги води до много по-лошо. Защо се издига на пиедестал негово величество велосипеда? За да карат най-нагло по тротоарите ли и навсякъде другаде, където им е забранено, вместо да използват разрешените за това места като улици и велоалеи.
41
5
 
12
 
! Отговори
Боян преди 1 седмица
Идеята на лентите за автобуси и велоалеите е да се стимулира алтернативния транспорт, а не да се улеснява движението на негово величество автомобил.
40
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Имах предвид десен завой, не ляв
39
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Бус-лентите са сложни изключително грешно, което е и една от причините масово да не се спазват. Един пример за това е по Евлоги Георгиев (Канала) в посока НДК - Орлов Мост.
Не може да имаш ляв завой а бус лентата да пресича даденото място. Още повече, че самите автобуси там не карат в бус лентие, тъй като после много трудно се престрояват.
Направете бус-лентите смислени и тогава изисквайте да бъдат спазвани ограниченията.
38
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Бус лентите в София са анахронизъм и трябва да се премахнат. Очевидно е, че автомобилите ще се увеличават, защото доста изоставаме от средните нива в ЕС. Проблемът за задръстванията в София е изключително лошата организация на движението и паркирането, особено в последните 13 години, която продължава да се влошава. В подобните на София градове в ЕС, при по-голяма плътност на населението и значително по-голямо използване на автомобилите, няма такива задръстванията като в София.
37
9
 
15
 
! Отговори
ЛЛ преди 1 седмица
Искаме още БУС ЛЕНТИ! Вдигнете и глобата от 50 на 100 лв. Нека има РЕСПЕКТ от шофьорите!
36
14
 
12
 
! Отговори
Малко изчисления преди 1 седмица
На Цариградско шосе на естакадата на 4-и километър в София, в пиквоите моменти сутрин и вечер преминава по едно превозно средство на градския транспорт на около 2 минути, а на обяд на около 3 минути. По една от двете ленти за автомобили за същото време (2 и 3 минути) преминават между 120 и 180 автомобила. Ако не беше бус лента, по нея щяха да преминат още 120-180 автомобила, което означава забавяне за около 180-270 човека за да мине един автобус с 10-50 човека.
35
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Малко е глобата
34
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Няма идея в това шофьорите с автомобили да са прецакани с бус лентите, освен ако не се търси по-голямо замърсяване на въздуха и/или използването на повече гориво, за да печели Лукойл.
33
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
От 30 години тенденцията в София е автомобилите да се увеличават, а превозните средства на градския транспорт да намаляват, а Фандъкова очертава нови и нови бус ленти на възможно най-неподходящите места.
32
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
От бус ленти има смисъл само там, където пътя е достатъчно широк. Да се сложи бус лента на 2-3 лентов път си е направо престъпление, особено при този силно разреден градски транспорт в София.
31
5
 
10
 
! Отговори
Хъммм преди 1 седмица
Абе ***, бус ленти има по цял свят и идеята е автомобилите да са прецакани и по този начин хората да намалят употребата им.
30
3
 
8
 
! Отговори
Вапцал в жълто преди 1 седмица
БУС лентата не може да е само жълта боя, помислете(ако имате с какво) господа специалисти.