Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София

Предвижда се и скок на данъка на дизеловите автомобили
Обновена: 27 юни 2019 08:00 | 27 юни 2019 07:00, Александър Попов
191
Зелена, Синя... Общината готви удар срещу колите и с Червена зона в София
Снимка: Булфото, архив

Столичната община може да въведе Червена зона за паркиране в центъра на София. Това е заложено в план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес.

С тази мярка ще се цели да бъде стимулирано ходенето пеша и придвижването с велосипеди и градски транспорт за сметка на автомобилите.

Червената зона ще бъде най-скъпата за престой от 1 час и ще обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предели.

Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на "жълти места" за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика, съобщава "Монитор". Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


191
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
4
 
4
 
! Отговори
до 108 преди 4 години
Не съм писал НИКОГА ,че хората са равни ! А ти пишеш ,,моята улица,, ти нямаш улица и пред вас на общата улица може всеки да спре ,виж ,ако намериш някой в гаража си ходи и се разправяй !
112
7
 
2
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До До 116Зависи колко, то е ясно, че ще ги вдигнат... Важното е да има повече места за паркиране и по-малко коли на пътя, на който не му изнася да се разкара.
111
0
 
10
 
! Отговори
До 116 преди 4 години
Вярваш ли си приятел, че няма да пипнат годишните такси. Мислиш ли че някой ще пропусне тая възможност да поиздои колкото може :)
110
0
 
7
 
! Отговори
Житан преди 4 години
Ами Фандъшка да напправи от Околовръсното на вътре платено паркиране , а Банкя,Симеоново и другите места около София дето живеят новобогаташи и политици безплатни....Така хем агнето ще е цяло за да си плаща,хем вълците ще са доволни
109
0
 
13
 
! Отговори
Джо преди 4 години
А паркинги кога ще построят? Но крадливите корумпета от ЦГМ знаят само пари да взимат.
108
9
 
5
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До ВажнотоСтига да не вдигат годишните такси много много съм съгласен да го правят на час колкото си искат, все ми е тая. Има градски транспорт, метро и т.н. Важното за мене е да мога да си паркирам пред дома. А не като преди...
107
0
 
25
 
! Отговори
Важното преди 4 години
Гледам коментарите, всеки си защитава някаква теза и всеки е прав за себе си. Но никой не обърна внимание на следното:"Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената"Това аз го разбирам така: щом може хората да си го позволят, това е сигурен индикатор че може да им взимаме още повече....Някак си не ме кефи тая идеология. Товариш магарето докато не пукне.
106
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Супер ще ходим пеша, после ще заживеем в пещери и накрая ще увиснем на клона - мечтата на правоверните екоталибани, обратна еволюция.
105
2
 
23
 
! Отговори
АМАН преди 4 години
Така е!И така ще бъде!Когато мутри са премиери и селянки - кметици!Простата *** да си ходи в самоков и да си прави там зони!
104
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Остава само , да въведат и жълта и лилава и оранжева ЗОНА , И пед,ерастията е готова.
103
8
 
17
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До Анонимен 110Не е вярно, който живее в район с такава зона е доволен, защото всичките навлеци са се разкарали. Понеже до дома ми има метро, преди всякакви спираха на всякъде и си заебаваха колите за по няколко дена. Един ми разправяше колко му е удобно да си остави колата на моята улица за 1 седмица да си вземе метрото до летището и да си ходи насам натам. И аз паркирах заради такива "симпатяги" на поне 2 преки от дома си. Е вече не е така.
102
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голяма заблуда е, че платените зони облекчават паркирането. Може за 100 човека да е по-добре, но за 10 хиляди човекаще е по-трудно. Колкото повече се разширяват платените зони, толкова по-голям става проблема с паркирането. Даже и в рамките на платените зони, пак няма ред в паркирането. Който живее в такъв район би трябвало да го е разбрал отдавна.
101
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голяма заблуда е, че колите в София били много. Къде колите ще изглеждат повече? В един град с 1 милион коли, от които 800 хиляди са в закрити паркинги и 200 хиляди на улиците или друг град с 500 хиляди коли, от които 50 хиляди в закрити паркинги и 450 хиляди на улиците. Това е горе-долу състоянието в София - малко коли изглеждащи много.
100
8
 
7
 
! Отговори
asdf преди 4 години
До Ще живеят богатитеХората не са равни, не са били равни и няма и да бъдат равни. И тук не става дума за бедни или богати, а за това, че от всякакви приходящи не можеш да си паркираш до дома. Преди зелената зона паркирах поне на 2 преки, сега си спирам пред входа. Колкото и да я направят на час ще съм доволен. А ако сложат и градска винетка още повече.
99
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мафията е свикнала само да взима, но не и да дава. Затова мафията прави платени зони за паркиране и непрекъснато вдига цените за тях, вместо да даде пари за построяването на паркинги. Реално автомобилите в София са много по-малко в сравнение с подобните градове в ЕС, но с няколко ловки манипулации, ни твърдят, че са най-много в света на човек от населението. Най вече манипулации с това кои автомобили се включват в бройката. От тях в другите държави включват 1/3 от автомобилите.
98
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Живея в район със зелена зона. На ъгъла на "Цар Симеон" и "Отец Паисий". Ние, живущите пак не можем да си паркираме през деня пред къщ, защото местата са заето от колите на продавачите на авточасти. Паркират без да плащат, като си държат предните капаци или багажниците отворени. Служителите като видят вдигнат капак и не го проверяват. Веднъж дъщерята на една съседка се отплеснала и закъсняла с 15 минути. Точно й слагаха скоба на колата. А непосредствено пред и зад нейната коли с вдигнати капаци.
97
4
 
5
 
! Отговори
Ще живеят богатите преди 4 години
Затова по света има партии който не допускат финансов ценз при който дори на живот има право само богатия---финансовия ценз предопределя всичко-- равния шанс и състезателното начало ще са опорочени още в зародиш ....в момента хората струпани в големия градов освен ,че са необходими като работници на награбилите се им И пречат да получат така желаните привилегии от натрупани средства ТЕ неискат да се влачат след вас, а да тичат по отделен червен ВИП килим и си го постигат със закони..
96
5
 
13
 
! Отговори
Софийска баница преди 4 години
Дано час по-скоро се въведе Червената зона и да е поне 8-10 лв. на час. Защото сегашните 2 лв. в Синя зона отдавна не представляват проблем за никого. Пълно е с коли, с наредени талони открай докрай на таблото и си стоят цял ден. Реално Синята зона не работи, щом за повечето хора няма разлика между 0 лв. и 2 лв.
95
2
 
7
 
! Отговори
Ще живеят богатите преди 4 години
Другите ще са им обслужващ персонал---иначе на хартия хората са равни ,НО има един начин цървула да бъде накаран да разбере, че не е трандафор и то е като постояно е ограничаван с финансов ценз...Ше караш ел автомобил/бедния не може/ глобите ще са високи /бедния не може / ще паркираш на безумна цена / ---//--- / данъците ще се вдигнат /--//-- / жилищата ще стават все по-скъпи /---//--- / медицината е почти платена .... образованието платено.... и постепенно бедния е на дъното без шансове !
94
1
 
21
 
! Отговори
АБВ преди 4 години
До Анонимен 81 Прав си, че трябва да изградят паркинги, но няма да го направят защото трябва да дадат пари за тях! А така минават с една боя и взимат пари от 8 до 19:30ч. Замърсено било, задръстено било! Глупости! Има знаци , които забраняват влизане, спиране или паркиране на автомобили. Като не трябва да паркират коли някъде, сложете знаци и КАТ да контролира. И 80% от местата са на живущите в района. От тях по 150лв. и от всички други по 2лв. Падат пари, много пари!