Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София

От следващия декември всяко ще е с код, дата и час, ще се плаща за разстояние
Обновена: 26 юли 2019 09:02 | 26 юли 2019 07:00, Анисия Иванова
169
Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София
Архив: БУлфото

Най-късно от декември следващата година всяко билетче за пътуване с градския транспорт в София ще е с QR код, дата и час на издаване и спирка, на която е закупено.

В кабините на шофьорите в транспорта ще бъдат монтирани тъчскрийнове, от които ще излиза всеки билет, който пътник си купува от тях. Това ще е част от новата електронна система за таксуване в транспорта. Тя трябва да заработи до края на следващата година, а перфораторите ще отидат в историята. Така ще се сложи край и на практиката хората да си предават билети.

Освен това тя трябва да позволява възможност билетите да се плащат за изминато разстояние или за пропътувано време.

Монтажът на новите устройства, които включват валидатори, камери за видеонаблюдение, бордови компютър и тъчскрийн, вече е започнал. До момента са оборудвани 8 превозни средства, като до края на август с новите устройства трябва да са снабдени общо 36 возила на градския транспорт, обясниха от Центъра за градска мобилност пред "24 часа".

Новата тикет система ще струва 73,2 млн. лв. без ДДС. Тя се изгражда от българо-турския консорциум “Си Ен Си София тикетинг систем”. Отделно ЦГМ ще плати още 5,85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв.

До декември 2020 г. трябва да бъдат монтирани 15 000 устройства за продажба на билети в превозните средства, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Освен това трябва да бъдат интегрирани съществуващите системи, както и да се постави видеонаблюдение във всички автобуси, трамваи и тролеи. Новата тикет система ще позволява купуването на превозни документи през банкови карти и мобилни телефони.

Преди това обаче системата щяла да се тества 1 година и след това общинските съветници ще решат как ще се плаща билетът в София.

До края на годината пък трябва да е готов дигиталният талон за паркиране в синя и зелена зона, който СОС прие вчера. Вероятно ЦГМ ще разработи свое приложение, през което да може да се купува дигитален талон.

Ще търсим и партньори, които да предлагат тази услуга през други приложения срещу 10% отстъпка от продажбите, обясни шефът на ЦГМ Христиан Петров.

В момента над 90% от плащанията за паркиране в зоните е с есемеси, а за 1 г. приходите от това са около 13 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


169
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
8
 
6
 
! Отговори
ОБЕКТИВКО преди 4 години
До БатманБоко ни оправя бакиите сътворени от червените червенотиквеничета, които издърпаха България не 12 години назад ами с цял ВЕК, мило момченце. А, ти искаш за 12 години да ни прероди Бойко?Абе, я си влючете на режим on line СИВОТО ВЕЩЕСТВО(доколкото имате бразди по него) мишки нещастни!
69
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
София е последният бастион на комунизма от 30 години. Там не се премахна системата на перфораторите, която всички други градове в България забравиха отдавна. Спазва се комунистическият принцип: "Транспорт на всекиму според потребностите, плащане от всекиму според желанието."
68
5
 
12
 
! Отговори
Ха-ха преди 4 години
Карайте си колите и не се занимавайте с обществен транспорт. Нито е по-евтино, нито по-удобно. Отделно е мизерията
67
4
 
5
 
! Отговори
Батман преди 4 години
Това беше въведено в Англия преди 12години. Смятайте колко сме назаде. После Боко да ни обяснява къде сме били и колко на пред!!!! Пффффффф
66
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За колко време с тази сума от 90мил. Щяха да поемат разхода на градският транспорт така,че цената или да е символична или да е абсолютно безплатен.Сума равна на 56 200 000 билета
65
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Приходите от платените зони в София са около 50 милиона лева на година. За какви 13 милиона пишат тук?!
64
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 64Ама защото при вазе гратис не може нали. Я си признай иначе би ли дупчил и ти билетче
63
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От над 20 години избягвам адският ранспорт и се движа пеш. Блъсканица, смрад, студ зимата и адска жега лятото...благодаря за тези екстри. Забелязал съм, че на средни дистанции стигането пеш до определена точка е съвсем малко по-бавно от придвижването с градски транспорт. В пиков час често е и по-бързо. А ако все пак се наложи да използвам транспорт от както билета стана 1,60 го правя само по един начин и това е гратис.И вярвайте не е от измекярство, но не съм съгласен да ме правят на ***!
62
0
 
5
 
! Отговори
Въпрос преди 4 години
13млн.лв, а къде се разходват тези пари? Това е важно, пишете и за това
61
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
73 млн.лв.??? Глупости, глупости тъпотии..... Колко от хората над 55г.примерно ползват смартфони? Как така се отделят такива огромни суми. Това ли е най-важното болния проблем на софиянци? Липсва всякаква достъпна градска среда. Пример: по линията на 5-цата на Красно село уж временното строителство се превърна в постоянно, хората едвам слизат и се качват на спирките, трудно се придвижват старите хора, да не говорим колко е сложно за майки с колички и хора в неравностойно положение. Стръмни пътеки направо към платната.
60
3
 
10
 
! Отговори
Анна преди 4 години
Поредното безумно източване на пари през градския транспорт! Рейсовете са през половин час, не можем да ги дочакаме, трамваите са отпреди 100 години - мръсни и неклуматизирани, а те ще монтират нова тикет система!
59
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Софиянци, откакто се помня - повее от половин век, масово не плащат.Но са първи в граченето.
58
6
 
4
 
! Отговори
бай Тодор Правешки преди 4 години
Вкусни ле са бананете дрогарке и дрогаре, има ле банане в магаизните, вкусни ле са?
57
0
 
6
 
! Отговори
Мистър Уейн преди 4 години
А в по-напредналите държави хората влизат в градския транспорт директно с безконтактна дебитна или заредена карта и не се занимават с QR кодове или хартиени билетчета
56
2
 
3
 
! Отговори
към охобохо 5 преди 4 години
Кратко ясно и точно-и най вече-УМНО !!!.......................................................
55
0
 
2
 
! Отговори
Евтина храна! преди 4 години
До Безплатен транспорт!Да. И с дотирана от държавата евтина храна.
54
3
 
7
 
! Отговори
Безплатен транспорт! преди 4 години
Това е трендът по света. Тогава той става предпочитан и привлича потока от хора.
53
3
 
12
 
! Отговори
Ъъъ преди 4 години
Обичайната система по света е: картонено билетче, не което - при "валидиране" - се отпечатва часът и мястото на "валидиране"; някъде клъцват и ъгълчето на билета, за да се избегне повторното му използване. Останалото е работа на контролите. Никъде не съм виждал "тъчскрийни" и други подобни глупости. Наистина - *** няма, гайда иска!
52
0
 
12
 
! Отговори
Винаги против! преди 4 години
Много е важно всяка система да е "срещу"!Забрани, принуда, спиране...Това е моделът на управление.Така прогрес няма
51
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...и *** се размрънка, че ще трябва да си купува билет...