Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София

От следващия декември всяко ще е с код, дата и час, ще се плаща за разстояние
Обновена: 26 юли 2019 09:02 | 26 юли 2019 07:00, Анисия Иванова
169
Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София
Архив: БУлфото

Най-късно от декември следващата година всяко билетче за пътуване с градския транспорт в София ще е с QR код, дата и час на издаване и спирка, на която е закупено.

В кабините на шофьорите в транспорта ще бъдат монтирани тъчскрийнове, от които ще излиза всеки билет, който пътник си купува от тях. Това ще е част от новата електронна система за таксуване в транспорта. Тя трябва да заработи до края на следващата година, а перфораторите ще отидат в историята. Така ще се сложи край и на практиката хората да си предават билети.

Освен това тя трябва да позволява възможност билетите да се плащат за изминато разстояние или за пропътувано време.

Монтажът на новите устройства, които включват валидатори, камери за видеонаблюдение, бордови компютър и тъчскрийн, вече е започнал. До момента са оборудвани 8 превозни средства, като до края на август с новите устройства трябва да са снабдени общо 36 возила на градския транспорт, обясниха от Центъра за градска мобилност пред "24 часа".

Новата тикет система ще струва 73,2 млн. лв. без ДДС. Тя се изгражда от българо-турския консорциум “Си Ен Си София тикетинг систем”. Отделно ЦГМ ще плати още 5,85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв.

До декември 2020 г. трябва да бъдат монтирани 15 000 устройства за продажба на билети в превозните средства, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Освен това трябва да бъдат интегрирани съществуващите системи, както и да се постави видеонаблюдение във всички автобуси, трамваи и тролеи. Новата тикет система ще позволява купуването на превозни документи през банкови карти и мобилни телефони.

Преди това обаче системата щяла да се тества 1 година и след това общинските съветници ще решат как ще се плаща билетът в София.

До края на годината пък трябва да е готов дигиталният талон за паркиране в синя и зелена зона, който СОС прие вчера. Вероятно ЦГМ ще разработи свое приложение, през което да може да се купува дигитален талон.

Ще търсим и партньори, които да предлагат тази услуга през други приложения срещу 10% отстъпка от продажбите, обясни шефът на ЦГМ Христиан Петров.

В момента над 90% от плащанията за паркиране в зоните е с есемеси, а за 1 г. приходите от това са около 13 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


169
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не виждам проблема за споделеното билетче. Няма логика. Един билет е предвиден, или разрешава да се движи пътник с него от едната крайна спирка до другата крайна спирка. Ако по този маршрут три или четри човека си препредадат билетчето няма проблем. Проблема е ако това билетче се ползва цял ден.
9
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това го говорят от 2 години.
8
3
 
21
 
! Отговори
Охобохо преди 4 години
В Япония си плащаш за изминато разстояние.Има машина натискаш спирката на която си и тази до която искаш да отидеш и ти изкарва билет с цената до там.По-далече по-скъпо и само там можеш да слезеш докъдето си платил,защото са врътки и не те пуска да излезеш от спирката ако се правиш на тарикат и натиснеш за по-късо разстояние,а искаш да излезеш от по-далеч.Има начин да се направи и тук а не за една спирка 1,60лв и до най-последната спирка пак 1,60лв.Колкото се возиш за толкова да плащаш.
7
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
много милиони ще приберат този консорциум, учителката как изчисли, че ще бъде ефективна?
6
3
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цената на билетчето ме накара да се возя само в колата.
5
6
 
23
 
! Отговори
Охобохо преди 4 години
В Истанбул от години спирките са заградни и вътре седи полицай.Влиза се през врътки като на метрото и с електронна карта,като се валидира.С една карта могат да влязат толкова човека колкото пари има в нея.Картата важи за всички видове транспорт и лодките без самолет.Просто е и колкото повече пътуваш,толкова по-малко пари ти взима от картата.Пълни се на всеки реп.Няма контроли,няма хартиени билети,няма и гратисчии.За по-крайните квартали само от първата врата пред шофьора се качват и валидират.
4
2
 
31
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Още преди много години в Италия,по-точно в Триесте имаше подобна система.При качването в превозното средство билетчето,/което е малко по-твърдо/ се поставя в таксуващото устройство и се отбелязва на билетчето часа,датата и номера на линията.След това с билетчето може да се пътува по всички линии в продължение на 75 минути,цената беше 1 евро
3
4
 
26
 
! Отговори
Стамат преди 4 години
Пак харчене залудо! Кво ще стане с жълтите валидатори? А ква е ползата от умните светофари?
2
2
 
42
 
! Отговори
Жо преди 4 години
СИСТЕМАТА ще заработи "до края на следващата година".Писна ни да се повтаря в последните 10 години за електронното таксуване- Ще заработи "до края на следващата година". "До края на следващата година" вие няма да сте кмет, госпожо Графигнатиева!
1
4
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това трябваше да се въведе още преди години. А за патладжанския гратис нещо ще направите ли? А относно това, че според Върховния административен съд цената на билетчетата е незаконна? Ами за въпроса, че само в около3% от превознит средства на СКГТ има климатик, а много от тях нямат дори прозорци, които да се отварят?