Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София

От следващия декември всяко ще е с код, дата и час, ще се плаща за разстояние
Обновена: 26 юли 2019 09:02 | 26 юли 2019 07:00, Анисия Иванова
169
Край на перфораторите: Слагат система срещу "споделеното билетче" в София
Архив: БУлфото

Най-късно от декември следващата година всяко билетче за пътуване с градския транспорт в София ще е с QR код, дата и час на издаване и спирка, на която е закупено.

В кабините на шофьорите в транспорта ще бъдат монтирани тъчскрийнове, от които ще излиза всеки билет, който пътник си купува от тях. Това ще е част от новата електронна система за таксуване в транспорта. Тя трябва да заработи до края на следващата година, а перфораторите ще отидат в историята. Така ще се сложи край и на практиката хората да си предават билети.

Освен това тя трябва да позволява възможност билетите да се плащат за изминато разстояние или за пропътувано време.

Монтажът на новите устройства, които включват валидатори, камери за видеонаблюдение, бордови компютър и тъчскрийн, вече е започнал. До момента са оборудвани 8 превозни средства, като до края на август с новите устройства трябва да са снабдени общо 36 возила на градския транспорт, обясниха от Центъра за градска мобилност пред "24 часа".

Новата тикет система ще струва 73,2 млн. лв. без ДДС. Тя се изгражда от българо-турския консорциум “Си Ен Си София тикетинг систем”. Отделно ЦГМ ще плати още 5,85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв.

До декември 2020 г. трябва да бъдат монтирани 15 000 устройства за продажба на билети в превозните средства, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Освен това трябва да бъдат интегрирани съществуващите системи, както и да се постави видеонаблюдение във всички автобуси, трамваи и тролеи. Новата тикет система ще позволява купуването на превозни документи през банкови карти и мобилни телефони.

Преди това обаче системата щяла да се тества 1 година и след това общинските съветници ще решат как ще се плаща билетът в София.

До края на годината пък трябва да е готов дигиталният талон за паркиране в синя и зелена зона, който СОС прие вчера. Вероятно ЦГМ ще разработи свое приложение, през което да може да се купува дигитален талон.

Ще търсим и партньори, които да предлагат тази услуга през други приложения срещу 10% отстъпка от продажбите, обясни шефът на ЦГМ Христиан Петров.

В момента над 90% от плащанията за паркиране в зоните е с есемеси, а за 1 г. приходите от това са около 13 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


169
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
130
1
 
0
 
! Отговори
R преди 4 години
До АнонименАвтобусите били на 2-3 минути. Вие явно сте извънземен или си мислите, че вече няма хора, пътували с градския транспорт преди 89 та година. Не пишете глупости. Понякога се е чакало и по 30 минути, винаги препълнени, дори вратите не се затваряха. Вярно, не се движеха с 5км в час като сега, но си беше истинска еуфория. Единственото хубаво нещо тогава, беше, че бях млад. Или както беше писал един форумец - ДА, ама при Живков ми ставаше, а сега - не :)
129
1
 
1
 
! Отговори
Pv преди 4 години
Цената на билетите и картите не е висока.Доходите са ниски.В цената на билета също така влиза и загубата от тези които не си плащат билетче.Т.е. ако всички си плащат ще има повече приходи ,по добри условия и стабилизация на цената(въпреки че в БГ по скоро някои ще открадне и прецака всичко)
128
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
добре де, ама това как ще реши проблема с по-*** нови българи, които са винаги на тумби и за тях правилата не важат? Или те всъщност не са проблем за нашите управляващи?
127
0
 
26
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
Как има пари за всякакви глупости а за заплати и пенсии няма ? Споделеното билетче е рядко явление и не заслужава такива инвестиции.
126
2
 
10
 
! Отговори
факт преди 4 години
такава система действа от 20-на години в автобусите в Солун. Перфорирането" е отпечатване на дата, час и номер кола,т.е. чекиране във всеки автобус. Имат половин билет,билет за 1 курс, 2 курса с прекачване и време между 2 чекирания до 70 минути, ако не греша. Един двоен билет е достатъчен за пътуване от западния край на града до летището на източния край. Около 20 км са и в натоварените часове е почти час и половина с чакането по спирки и прекачване. Ако Солун беше български, нямаше да е така!
125
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1989 година почти всички пътуваха с карти и нямаше нужда от специални устройства, валидации и т.н. След 1989 година народа обедня и започнахме да изоставаме от другите държави в Европа. Затова сега сме 25-30 години след тях - благодарение на последните 30 години.
124
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как край на перфораторите? Аз какво да ги правя тези 10 талона, които си купих вчера? С градски транспорт пътувам два пъти в годината ...
123
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди 1989 година градския транспорт беше в пъти по-редовен от сега, но и тогава смятахме, че не е редовен. Де я тази нередовност сега... Тогава автобуси на 2-3 минути, а сега на 15-20 минути...
122
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо трябва с моите пари да се поддържа обществен транспорт, който не ползвам? Мръсно, нарядко са, бавно се движи и за капак на всичко и много скъпо. Защо има хора, които го ползват?
121
10
 
7
 
! Отговори
3M преди 4 години
До АнонименКогато хората "на запад" развиваха своите общества, ние гонехме класовия враг и следвахме петилетни планове. Не забравяйте че Родината ни е 45 години в страни от нормалното развитие и много трудно ще ги навакса!
120
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На Запад това стана преди 35 години. Тия от Масовия Градски Транспорт вечно с технологиите изостават.
119
1
 
11
 
! Отговори
До 124 Пламен преди 4 години
Алогично е пътуването с билет да е в пъти по-скъпо от пътуването с абонаментна карта. Така се принуждават хората, които не пътуват редовно (това не са туристи) с градския транспорт, да не го използват,а да ползват личната си кола или такси. Нормалната практика е месечната карта за цялата градска мрежа за един месец да струва колкото 50 до 80 пътувания с билет. При цена на месечната карта от 60 лева, нормалното е билета да струва между 75 ст. и 1,20 лева. Ненормално картата да е колкото 37,5 биле
118
0
 
6
 
! Отговори
До 124 Пламен преди 4 години
Май не вярваш, че си зле със сметките.Защо някой, който ходи на работа без да сменя няколко превозни средства (500 пътувания), да купува годишна карта за цялата градска мрежа? Ще си купува месечни карти по 23 лева за 1 месец и ще плати най-много 276 лева. Ако успее да комбинира купването на картите с отпуските си, и по-малко ще плати. Годишна карта има смисъл за тези, които сменят поне две превозни средства, т.е. за около 230 работни дни по 4 пътувания, т.е. правят 920 пътувания най-малко.
117
5
 
3
 
! Отговори
Пламен преди 4 години
До 119Пич, годишна карта се взима, когато работиш и я ползваш всеки ден/ без уикенди да кажем / !!! Така че, да - пътуваш поне 500 пъти ;)По целия свят еднократните пътувания са супер скъпи, това е много логично - като си турист, ще плашаш ;)
116
2
 
3
 
! Отговори
Exec преди 4 години
До Пари кат' вестнОбикновения СМС отиват сигурно 20%, ако не и повече в мобилния оператор. Предпочитам, всичките да отиват в ГЕРП, от колкото това да се използва за извинение за 20% по-скъпи билети.
115
5
 
8
 
! Отговори
Пари кат' вестн преди 4 години
72 милиона в джоба на крадливата ГЕРП. Същевременно няма никаква пречка да се купуват тези билети както се плаща и синята зона - с обикновен смс.
114
0
 
18
 
! Отговори
пътник преди 4 години
поредните кинти, които ще се "усвояват" от правилните хора, а резултатът ще е никакъв и дори още по-лошо и от сегашното положение: бавни, нередовни, чакаш ги по половин час все едно не сме в столицата, а чакаме междуселския! Идват всичките накуп, та народа да търчи като откачен от единия край до другия и да забавлява шофьорите, като им хлопнат вратите под носа! А пропо и спират на 2 метра от спирката , та ако си с количка да ти е възможно най-гот да я катериш насам натам!
113
0
 
16
 
! Отговори
До 117 !!! преди 4 години
Казваш, че като зависне автобуса в задръстване примерно 20 минути между 2 спирки, трябва да плащам за 20 минути пътуване ли? Съесем друго трябва - трябва един билет да може да се ползва многократно в рамките примерно на 1 час след първото му използване. В мопмента билета в София е най-скъпият в Европа, точно защото се изпозлва само един път.
112
1
 
8
 
! Отговори
До 116 Пламен преди 4 години
Зле си с сметките с годишната картаПътуваш 1 път в годината с градски транспорт - пътуването ти излиза 365 лева.Пътуваш 10 пъти в годината - 1 пътуване 36,50 леваПътуваш 100 пъти в годината - 1 пътуване 3,65 леваЕ, ако пътуваш 1000 пъти в година си на сметка - само по 36,5 стотинки
111
0
 
19
 
! Отговори
ежедневно пътуващ преди 4 години
Каквото и да измислят няма да е за улеснение и в полза на гражданите, а само в техен ущърб! В белите страни билетът е скъп, но услугата е висококачествена и можеш да разчиташ на нея 100%. При това закупения билет е валиден поне 1- 1.5 - 2 часа през които можеш да се прекачваш с него навсякъде! СКГТ иска само да получава кинти от хората без да им предлага нищо друго освен нерви, бутане, друсане и миризливи превозни средства.