За 21 години в столичното метро - три фатални случая

Заради зачестилите инциденти слагат огради, първо на "Опълченска" и "Васил Левски"
16 авг 2019 06:50, Александър Попов
21
За 21 години в столичното метро - три фатални случая
Снимка: Булфото, архив

За 21 г. в столичното метро са станали три инцидента, които са завършили със смърт - един нещастен случай и две самоубийства. Инциденти обаче не липсват, а само в рамките на 24 часа през тази седмица станаха два такива на една съща станция - "Сердика". При единия мъж изпусна газовия си пистолет на перона, който гръмна, а при другия дете слезе на релсите и се върна обратно, след като изпуснало зарчетата си.

Заради зачестилите случаи ще бъдат поставени прегради на 12 станции от линии 1 и 2, както и на всички спирки по строящата се в момента трета линия.

Още по темата
Преградите са с врати, които ще се отварят едновременно с тези на влака. Така чакащите на станцията хора ще бъдат предпазени от падане или навлизане на релсите.

"Обществената поръчка за доставка, монтаж и проектиране на автоматични перонни прегради за първа и втора линия на метрото вече е към края си, като се очаква тя да приключи през септември, момента се уточняват последните документи, след което ще бъде подписан договор. Първите врати ще бъдат поставени на две от най-натоварените станции "Опълченска" и Стадион "Васил Левски", съобщи пред "Труд" директорът на "Метрополитен" проф. д-р инж. Стоян Братоев.

Първоначално ще бъдат купени прегради за тези две спирки и те ще бъдат поставени през лятото на 2020 г. След анализ и тестове се очаква да бъдат поръчани прегради за още десет станции, като в тях ще влизат и двете спирки "Сердика" към линии 1 и 2.

"Това ще се случи за още 24 месеца", каза още инж. Братоев. Прогнозната цена за първите две прегради е 3.2 млн. лв. без ДДС, цената за останалите десет ще бъде на стойност около 15 млн. лв. без ДДС.

Изпълнителят на поръчката ще трябва да затвори с прегради пероните в зоната на спиране на влака общо 85 м. след което ще се проведат тестове и ще бъдат пуснати в експлоатация. Вратите трябва да са високи 170 см. На първия и втория лъч на метрото няма автоматично спиране на влака, за разлика от третия. Това налага разработване на специално табло, снабдено със сензори, които да отчитат точността на спиране на мотрисата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
4
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
До ЖоА ти за линия 2, дето ходи до МОЛ Парадайз май не си чувал, а?
16
4
 
4
 
! Отговори
Жо преди 4 години
До Дани 15АМИ ТЯ линията в момента на практика е само една, с разклонение на станция Младост .Новата линия, която в момента се строи, ще бъда оборудвана с такива прегради. Там ще се движат съвсем различни влакове, които са с пантограф на покрива, като трамваите.
15
0
 
6
 
! Отговори
Дани преди 4 години
Виждал съм го това. Идеята е добра за превенция на нещастни случай, но не и ако някои реши сам да се метне. Това обаче означава че всички влакове трябва да са с еднакво разположение на вратите, което вероятно ще доведе до това, че по една линия ще се движат само един модел влакове.
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Супер ... сега ги направете автоматични и денонощни, както е на мест и грешка няма да имате ;)
13
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко хубаво, но както се каза в долните коментари, трябва да се поддържа в изправност. За разлика от ескалаторите, които могат да се изпозлват и статични, то ако системата за автом. врати откаже, е твърде възможно да се стигне до ситуация до която мотрисата спира на станцията, предпазните врати не се отварят и пътниците не могат да слязат или качат. Или пък ако датчика за позициониране не сработи, вратите на мотрисата да се окажат между две предпазни. Съответно става блъсканица и неразбурия.
12
0
 
14
 
! Отговори
pesimist преди 4 години
Идеята е добра,но как ще се реализира не знам.Метрополитена не може да си поддържа ескалаторите и пътеките ефективно а тези нови съоръжения ще искат ресурс за поддръжка и обслужване.
11
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ГРОБ трябва да УСВОЯВА!
10
3
 
10
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
До 9Кви наши пари бе, ***? Тези пари са и мои и с кеф искам да сложат прегради. Всички съвременни метростанции имат такива. Даже се чудя, че ще сложат. В Лондон имат само няколко станции. Ама бай *** пак недоволен
9
11
 
9
 
! Отговори
някоя си там преди 4 години
Ако правилно съм разбрала, заради 3 инцидента за 21 години ще се похарчат един бол пари. 2 самоубиеца (а те и под влаковете на БДЖ скачат) и някоя заблеяла, която може и обикновено МПС да я блъсне. Ми по тази логика да се махнат мостовете, щото скачат и от там, да се забранят лекарства, ножове, всички МПС и ... абе всичко. Мирише ми на пране на пари, което е на на наш гръб, отново!
8
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Направо сложете и пoрноскенери, хем да ни гледате на аванта, хем да изперете още 50-60 милиона от нашите пари.
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До ongobongoНе, просто вярва, че Бойко Борисов го е построил, даже може би лично е копал с багера!
6
4
 
16
 
! Отговори
До ongobongo преди 4 години
Хаха, кой знае от коя дълбока провинция изпадаш! В София метро има от 1998г.
5
13
 
11
 
! Отговори
ongobongo преди 4 години
Не знаех , че преди 21 години е имало метро в София?
4
8
 
5
 
! Отговори
ля ля преди 4 години
навсякъде огради и заграждения!!! *** управници!!!
3
7
 
7
 
! Отговори
Жо преди 4 години
МЕТРОВЛАКОВЕТЕ по старите линии са различни модели и няма да съвпадат вратите на перона с тези на влака.
2
16
 
14
 
! Отговори
нормален преди 4 години
Загдето някой си изпуснал пищова, ще слагат огради. Правилно ли съм разбрал.
1
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога минаха 21 години?