Гратисчиите в София намаляват - вече са едва 7%

Увеличава се броят на хората с абонаментни карти
27 авг 2019 10:28,
43
Гратисчиите в София намаляват - вече са едва 7%
Снимка: архив, Булфото

7% е броят на нередовните пътници в софийския градски транспорт, а броят на хората, които използват абонаментни карти, се уверичава. Това е актуалната информация на Център за градска мобилност.

През 2016 година цената за еднократно пътуване в столичния градски транспорт стана 1,60 лева, но въпреки това гратисчиите намаляват. Пътуването с абонаментни карти, които все по-често биват ползвани от жителите на София, излиза с поне 50 стотинки по-евтино.

„Гратисчиите са максимум до 10% от хората, които ползват градски транспорт. Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой“, заяви Християн Петров - директор на ЦГМ.

Петров обясни, че преди промяната на цената на еднократния билет са били продадени само 255 годишни абонаменти карти през 2015 година. Миналата година техният брой е бил над 30 хиляди.

Предстои въвеждането на нова тикет система за таксуване.

„Подписахме договора през декември месец миналата година. В момента вече тече т.нар. етап "пилотно внедряване". Във всеки един тип от превозните средства, които са налични - автобуси, тролейбуси, трамваи. Надземните. От трамваите има поне 13 модела, има различни модели тролейбуси и автобуси, така че монтажът за всеки един тип е малко по-различен. До края на този месец тече това пилотно внедряване“, обясни Петров.

След като бъдат тествани функциите на системата във всеки един тип транспорт, ще се премине към цялостно внедряване във всички над 1300 надземни превозни средства и метрото, обясни Петров.

В края на следващата година се очаква да влезе в употреба новата тикет система. Тя ще даде нови възможности за закупуване на билети и на абонаментни карти, включително чрез мобилния телефон.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Християн Петров - директор на ЦГДебилност явно е раздал безплатни абонаментни карти на всички циг***ни в София, само на 7% не, защото гратисчиите са от този етнос.Очаквано при следващото му изокване по медии че е раздал и на тези 7% безплатни карти.
33
1
 
1
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
До Карта не си заслужав 28 Така е. Купуваш карта , на другия ден се гътнеш и картата отива на кино. Със заемите е същото. Така е във всичко.
32
0
 
2
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
Това е нормално при тези "евтини " билети.Работиш половин час да си купиш билет.
31
0
 
2
 
! Отговори
vlady преди 4 години
До АнонименТочно обратното - нормално е абонаментните карти да са изгодни за да се купуват масово и да има гарантирани приходи за дружеството при по-малки разходи за поддръжка на билетната система. Нормално е месечната карта да е колкото 30 билета, тримесечната колкото 75-80 така всички пътуващи редовно си купуват карти, при цена на месечната карта 100 билета и тримесечната 220 много малко хора ще купуват карти съответно приходите ще намалеят, разходите за билетната система ще нарастнат.
30
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Софиянци още се возят гратис, както през Бай Тошово време.И парното им е гратис и се плаща от цяла България.Още живеят през социализма.
29
0
 
9
 
! Отговори
някой преди 4 години
тия 7% ги отчетоха, защото линиите, където са големите гратисчии, никой не ги проверява. Всека сутрин в метрото ме проверяват, а там най-малко гратисчии има, но явно имат да изпълняват поръчка да оправят статистиката. Никой не вярва на лъжливите Ви статии.
28
0
 
12
 
! Отговори
Непълно инфо преди 4 години
Как ги изчислиха тези 7%?Ромите влизат ли в това преброяване?Никой не ни съобщава 1) каква част от пътниците в софийския обществен транспорт са от ромски произход и 2) каква част от тях си купуват карти или дупчат билети? Дали поне половин процент правят това?
27
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Доста погрешно е решението на Фандъкова да оскъпи билетите за сметка на абонаментните карти, които са също доста скъпи, но в сравнение с билетите изглеждат евтини. Резултатът се вижда - пътуване гратис и пътуване с личен автомобил вместо с градския транспорт. Принципно една неперсонализирана месечна карта за всички линии трябва да струва колкото 50-100 билета, а не както Фандъкова направи 35-40 билета. Тримесечната трябва да е колкото над 220 билета, а не под 100, както е сега.
26
0
 
3
 
! Отговори
Карта не си заслужав преди 4 години
Това е при сравнение с брутните заплати, но трябва да се сравняват нетните заплати, т.е. чистата сума, която получаваме след всички задължителни удръжки и сега през 2019 абонаментните карти струват 4 пъти по-голям процент от нетната минимална заплата в сравнение с 1989, а през 2017 бяха пет пъти по-скъпи.
25
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прави ми впечатление, че контрольорите са 100% далтонисти - виждат и глобяват само белите пътници. За команчи, ирокези, апачи и други племена, съставляващи електората на управляващатга шайка, няма глоби, няма санкции, актове - нищо. Като ученик и студент пътувах гратис всеки ден и просто спринтирах, като ме свалят контролните шкембета. Но сега ми се налага да пътувам редовен, защото работя и нямам време да бягам, да споря със селски чичаци и бракувани полицаи и да се занимавам с глупости.
24
0
 
4
 
! Отговори
Карта не си заслужав преди 4 години
Абонаментниет карти са опит да се прикрие истината, че общественият транспорт е адски скъп. За сравнение с 1989 година, една неперсонализирана тримесечна карта за всички линии в София струваше 1,50 лева, което беше месечно 3,2% от брутната минималната заплата и 1,6% от средната заплата.През 2017 година при минимална заплата от 460 лева, даже тази уж евтина персонализирана годишна карта за 365 лева, излиза 6,6% от минималната заплата, за 2018 е 6%, а за 2019 е 5,4% от брутната минималната заплата
23
2
 
1
 
! Отговори
Жо преди 4 години
ТУК РАЗНИ разбирачи говорят гл/пости, че ако ползват годишна карта веднъж, пътуването ще им струва 365 лв. При вашия случай нормалномислещ човек ще си купи ЕДНО билетче, а не годишна карта. Но, ако ползвате всеки РАБОТЕН ден по 4 превозни средства, при годишна карта, ЕДНО ПЪТУВАНЕ ЩЕ ВИ СТРУВА 30 СТОТИНКИ!за останалите има дневни карти по 4 лв, тридневни по 10 лв, петдневни, месечни и т.н. Картите са за хора, които ползват градския транспорт и най-вече за тези, които могат да си правят сметка.
22
3
 
3
 
! Отговори
От 16 преди 4 години
До 22Ясно е, че няма да си взема карта за 365 лева, но ми писна някакви да ми обясняват колко евтина била годишната карта, а за мен тя би била адски скъпа. Заради отвратителният градски транспорт в София, се преместих в Центъра и сега живея на пешеходно разстояние от работата ми, т.е. на работа ходя пеша и градски транспорт не ми трябва. За какво да купувам "евтината" карта от 365 лева, когато в годината я имам я не, 50-60 пътувания с градски транспорт?! Имам кола, ползвам и такси, когато ми се
21
1
 
14
 
! Отговори
Мита преди 4 години
Алоу градската дебилност. Цел Младост пътуват без карти и билети. Що лъжете хората. Оправете си статистиката. Апропо ...вдигнете отново билетите на 5 лв ги направете, че все още има едни 10 процента балъци да си плащат за рейс и трамвай, белким спрат и те да купуват. Смешници
20
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 16Картата струва 365 лева. Ако пътуваш един път в годината ... защо ще си вземеш такава карта?
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
20 лева глоба ... ми те я *** спрат я ни *** спрът на меси а идин пат аз га мина 50-60 пати по шеф и шейзе ша спестя поне 10 леа
18
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От адска мобилност живеят в 80 те години още, лелки пилшат на тетрадки, чичовци пълнят туби с нафта от рейсовете. И съответно и статистиката им е заблуда и пропаганда. Над 80 процента в наземния транспорт са без всякакви билети и карти. Включвам себе си и семейството. Причини - висок цена, ниски доходи и толеранс към етнос определен, който не подлежи на глобяване. Ето ви лелки и чичковци за смешната статистика.
17
5
 
7
 
! Отговори
гратисчия преди 4 години
Така е, в тези жеги и празни булеварди си карам колата, климатик, радио, кеф!като се напълне столицата с провинциални козари, първо поколение с обувки, ще се возя пак в рейсовете, ГРАТИС! няма да плащам необосновано и незаконно скъп билет в размер на 1.60!
16
4
 
4
 
! Отговори
Бай Ганьо 2 преди 4 години
Преди кто бачках в София пътувах гратис с автобуса всеки ден.Мислих си че се пътиува безплатно ото в нащо село има кондуктор който те таксува.След 1 месец разбрах че билета се плащал ама пак продължих да се возя гратис и така цели 3 месеца
15
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голяма заблуда е, че годишната абонаментна карта от 365 лева е евтина. Първо тя е персонална и може да се ползва само от един човек. Второ, ако пътуваш един път в годината, пътуването ти струва 365 лева, ако пътуваш 100 пъти в годината, пътуването ти струва 3,65 лева. Това е доста по-скъпо от времето когато в София имаше кондуктори и имаше билет с прекачване и примерно от Княжево до площад Славейков ми струваше 4 ст. с два трамвая. Тези абонаментни карти по 365 лева ги плащаме ние останалите.