За е-тротинетките: За сетен път сложихме каруцата пред коня

Експерти призовават да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила
28 авг 2019 10:35,
37

Е-тротинетките набраха голяма популярност в столицата само за дни. Те бяха разрешени по решение на общината, за да се намали трафикът и да се подобри качеството на въздуха.

Тротинетките трябва да се движат по обособени велоалеи, но се оказа, че правилата не се спазват, а това създава предпоставка за инциденти.

Още по темата

Експерти призовават те да бъдат забранени, докато не бъдат изготвени правила за управлението им.

"Столичната община няма инструмент, който да позволи възпирането на една такава компания да предоставя своята услуга в града. София се опитва да регулира и да работи близко с компанията, за да създаде правила", обясни Петко Анчев от проект "Зелена София" на Столичната община.

По думи на председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов това е доста срещан модел в страната - първо да позволим нещо да се случи и после да берем плодовете.

"За сетен път сложихме каруцата пред коня. Не е оправдание, че операторът е навлязъл в държавата", категоричен бе той и коментира, че скорост до 30 км/ч води до тежко нараняване при инцидент и все още не ясно кой ще следи дали ограничението се спазва.

Анчев обясни, че тротинетките за споделено пътуване от компанията, която ги предлага, имат програмиран софтуер, който не им позволява да развият по-висока скорост от 20 км/ч.

"Тротинетките нямат място по тротоарите, това ще бъде дефинирано в закона. Мястото им е във велоалеите и в най-дясната част на пътното платно", обясни Анчев пред Bulgaria ON AIR.

Столичната община работи, за да бъдат приети промени в Закона за движение по пътищата, но става въпрос и за култура на придвижване на българите. Според Иванов обаче се мисли повече са интересите на бизнеса, а не за безопасността на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пак започна промиването на мозъците, че автомобилите замърсявали, а ел.превозни средства не замърсявали. Реалността е точно обратната - ел.превозни средства на батерия замърсяват в пъти повече от превозните средства с двигатели с вътрешно горене.
14
4
 
17
 
! Отговори
нормален преди 4 години
А, не може ли просто за тротинетките да важат правилата за велосипедите? А?
13
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да ги забранят, докато направят съответните промени в закона, които да им разрешат да карат по улици и велоалеи и то само ако са с вграден ограничител за скоростта, която да не може да е повече от 10-15 км/час.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов - отявлен защитник на анархията при регистрация на автомобил с десен волан е против тротинетките. Питайте го какво мисли за Юбер. Експерт до експерта. Едни и същи ....
11
14
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По цял свят тротинеткаджиите и велосипедистите станаха голям проблем. България не е изключение. Очевидно трябват не само правила, но и контрол за спазването им. То и сега велосипедистите нямат право да карат по тротоарите, но масово го правят и то съвсем безнаказано. Няма нито един глобен велосипедист, а те всички карат по тротоарите. Въпрос на време е да тръгнем с бухалки, за да се пазим от наглите тротинеткаджии и велосипедисти по тротоарите.
10
8
 
22
 
! Отговори
Ясъмкон преди 4 години
Вместо да забраняваме електричките я дайте да да забраниме колите по централните места и малките улички. По главните пътища велоалеи. Аз не искам некакъв сел ски утрепляк да ми бълва сажди с бмв 3ка дизел на 20 години без катализатор. Четох за шайоми че минават с едно зареждане 30км. И ако живеете в град и работите там за какво ви е кола?
9
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко се прави с привидната презумпция, че с цел да се подобри въздухът в градовете. Хубаво, но ако не се подобри въздухът, какво правим ? Другият въпрос е, че човекът с ПЕДАЛетката е по-уязвим дори от пешеходец. пешеходеца развива 5км/ч а ПЕДАЛетката минимум 20. Опитай да се затичаш и да се блъснеш в стена, може и в човек и да видим последствията. В същност Епедалите трудно ще станат толкова, че да повлияят на чистотата на въздуха, както и на нормалните хора, така че няма страшно!
8
8
 
20
 
! Отговори
anon преди 4 години
Смешници. Правила за тротинетки ще мислят. Заемете се със смъртността по пътищата смешници. Колко души умират от тротинетка на година? А от коли?"Съюза на преподавателите по автомото подготовка"
7
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Дания имаха закона изготвен една година, преди да се появи куц скутер на пътя ... Нещастници българи! За нищо не ставате 80%, освен за верига на връта ...
6
11
 
13
 
! Отговори
евала преди 4 години
Единствения проблем с тези тротинетки е, че не са повече и не са достатъчно привилигировани по улиците. Все ще се намери някой *** да говори глупости и дърпа хората назад. Хора, това е начина напред. Това искаме - да е по чисто, по-приятно. Трябва да се стимулират такива неща, и да се обезкуражава ползването на коли. Повече тротинетки и повече колела с повече привилегии и инфраструктура за тях. За колите повече данъци само.
5
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Наивно е да се смята че с някакви правила ще спрат диваците да се блъскат и ръгат.Оно си им е генетично заложено.
4
7
 
9
 
! Отговори
Идвам от Париж преди 4 години
Ами там има десетки хиляди тротинетки и колела, на пътя, включително и на тази фирма. На тукашните шофьори и "шофьори" ако им се стовари това, просто не знам какво ще стане. Свиквайте, това е положението!
3
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мамят ви.В Ню Йорк за час тротинетката струва 15лв а в Сф ви искат 20 лева?????????Луди ли сте Беееее?!?!
2
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
тези същите експерти искаха и шофьорските курсове да станели по 3000-4000лв защото толкова били в германия....
1
9
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
този очевиден представител на такси лобито по-добре да си трае!