Правят велосипедна алея в София по стара жп линия

Трасето е от ВТУ "Тодор Каблешков" до гара "Пионер"
17
Правят велосипедна алея в София по стара жп линия
Снимка: БТА

Трасето на велосипедната алея от ВТУ "Тодор Каблешков" до гара "Пионер" бе представено днес от кмета на Столичната община Йорданка Фандъкова, транспортния министър Росен Желязков и главния архитект на София Здравко Здравков. Цялата територия е собственост на НК "Железопътна инфраструктура".

По думите на Фандъкова това е един труден проект, но изключително важен и знаков за столицата. Той е с площ над 60 дка и дължина над 3 км. Целта е всички квартали на София да имат връзка с парковете на града, като се използва трасето на излязлата от експлоатация жп линия за развитие на веломрежа. Идеята е от началото на велоалеята в район "Слатина" до гара "Пионер" да се се създадат велосипедни връзки за зала "Армеец".

Росен Желязков информира, че планът се изготвя и скоро ще бъде представен за обществено обсъждане. Когато той влезе в сила, Столичната община ще може да претендира за придобиване на имота, а това ще стане факт с решение на Министерския съвет. 60 на сто от тази територия ще бъде за озеленяване и ще служи за придвижване с всички немоторни превозни средства, подчерта Желязков.

Арх. Здравков представи детайлно проекта на цялото трасе, като подчерта, че то е проучвано дълго време. Връзката с парк "Борисова градина" ще стане чрез бул. "Симеоновско шосе", предаде БТА.

Изграждането на велоринга, който обслужва южните части на София, е предвидено с план-схема на велосипедната мрежа към действащия Общ устройствен план на София. Извършени са проучвания на възможните трасета за велосипедна връзка на зала "Арена Армеец", Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на Борисовата градина.

Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от които се характеризира със специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедна алея с паркова пешеходна алея, за да се постигне възприятие за линеен парк, обясни арх. Здравков.

Първият подучастък започва от гара "Пионер" до тунела на "Цариградско шосе", а вторият - от тунела под "Цариградско шосе" до действащата регулация на "Източната тангента".

Велоалеята е ситуирана по следата на напълно демонтираната жп линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура, обясни арх. Здравков.

По думите му проектът може да се реализира още през следващата година. Поради ранната фаза на проектиране все още няма определен бюджет на проекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
Гонзо преди 4 години
Юрданке, пусни трамвай ***.........Или се махай там от където си дошла. 1,5 млрд. лева имаш и Нищо. Много Крадеш Юрданке.
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
о не вземат да ремонтират тия тари ж п линии ами ще правят вело алея явно пак ненкави пари ще прибират
15
1
 
1
 
! Отговори
БДЖ София преди 4 години
Нагли софиянци окрадоха парите ,селата нямат канализация и пътища,линейка неможе да стигне за болни хора и т.н.ТЕЗИ ГЕРБ строят да се пукат от хвалене.Колко неща правя за София с чужди пари.
14
1
 
5
 
! Отговори
Избирател преди 4 години
Фандъкова ще открива всяко преместено паве поотделно само и само да е в обектива, та да ни набиват в главите да я изберем. Твърде евтино, господа от ГЕРБ. В София това не работи. Писна ни от нея и от тъпите й ремонти, за които плаща с нашите пари.Гласувам за Мая Манолова.
13
5
 
8
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
какви още ТЪПАНАРСКИ "проекти" Фъндъчката ще ПОДАРИ на "ТОЧНИТЕ ФИРМИ" преди да да падне от стола?Давате ли си сметка,"софиянци",че тая след два месеца ще е "посланик" някъде по света,а вие ще й сърбате попарата?
12
4
 
6
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
браво!..КОНГРАЧУЛЕЙШЪНС!!!!!Правите това "велосипедно трасе" и София автоматично става "модерен европейски град",а България-просперираща държава с огромна промишленост,изобилно земеделие,високообразовни и работливи люде!..Да живей!..Да живей!.."ПРОБЛЕМИТЕ СА РЕШЕНИ"!!!!!!!!...."Във секо село-велосипедна алея!"...Така ще преборим корупцията и лошите пътища.
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Същото като в Бристол, много добра алея за тичане, велосипеди и разходки.Голямата част от активно спортуващите са се вманиачили до професионални велосипеди.
10
5
 
8
 
! Отговори
Ниш е България преди 4 години
Това трасе трябва да се пази за надземно метро.Писна ми от вело-хипстъри!
9
4
 
13
 
! Отговори
българин преди 4 години
Първо да оправят тротоарите , че си изпотрошихме палците , пък после да разтягат локуми !!!!
8
8
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
много моля Тая да не прави Нищо ! да не подписва Нови договори за Нищо ! Какво са се разбързали с "проектите" ,-да се приберат комисиона бърже? ,че след изборите се не знае
7
5
 
23
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
Това трасе може да се използува за широкорелсов трамвай с няколко места за разминаване.Трасето пресича на две нива три оживена булеварда"шипченски проход" до БАН,"Цариградско шосе-При 4-ти км,"Драган Цанков"при Интерпред и след това край Токуда до Хладилника както вървеше влака.Това трасе ще може свързва и трите метро линии/.При БАН,отклонението от 3-ти метр.диам.,при Интерпред Първи метр.диаметр, а при Хладилника -втори метр.диам.Все пак това трасе е било част от околовръстната линия едно време
6
3
 
9
 
! Отговори
Че то имаше такава преди 4 години
До Само питамИмаше една групичка колоездачи около Жоро, веломеханика на националния отбор по колоездене, лека му пръст. Та те редовно караха от София до Пловдив, и къде ли не, по магистралата. Не бяха случайни хора, колоната я пазеше отзад една S-класа, за да не ги отвее някой завеян в аварийната лента. Имаше и заможни колоездачи. После хапваха в с. Марково и се прибираха обратно към София. Даже там им пееше Мара "Отварачката".Има велосипеди, които струват по 10-15 бона с подобренията.
5
4
 
20
 
! Отговори
Ако стане, ще е умно преди 4 години
Тези "велоалеи", които всъщност са намацани с боя ленти по автомобилните шосета и пешеходните тротоари са пълно безумие.
4
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По околовръстната линия която вече не съществува щото мутрите я унищожиха и предадоха за скрап може да се стигне с велосипед до всички около градски квартали. Без нито за момент да се влиза в центъра. Безопасно и за велосипедистите и за автомобилистите. Това можеше да се направи още преди 15 години. Но уви сеяндурите не са запознати с картата на София. Те си познават дълбоката провинция където са пасли оФците.
3
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Старите лапачи с нови обещания... Ако не сте си направили изводите от това което правят 10 години и похарчените милиони с които този град трябваше да блести а не да мънкат и да прехвърлят горещите картофи...
2
6
 
14
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
Защо не свържете велосипедната мрежа на София с Морската градина на Бургас? Една велоалея край магистралата и готово.
1
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама може ли да пускате и влака от време на време, да поразчиства алеята!