Сигнал: Автобус пропуска спирки на пътниците, допустимо ли е?

Причината - мъж не стоял прав пред вратата в готовност да слезе
86

Преди месец Костадин Владимиров пътува в автобус по линия 184 в София. Когато идва неговата спирка обаче вратите не се отварят. Причината - според водача на автобуса – защото пътникът не стоял прав пред вратата в готовност да слезе.

Костадин е подал жалба към Центъра за градска мобилност. Репортерът на Bulgaria ON AIR Даяна Георгиева ги потърси за отговор. Имат ли право шофьорите да пропускат спирки по собствено желание и преценка?

Костадин Владимиров всеки ден пътува до работа с градски транспорт. На 14 септември обаче денят му започва малко по-различно от обичайното.

"Пътувах в автобус по линия 184. Когато наближи спирката, на която трябваше да сляза, той я подмина. Отидох при шофьора, попитах го каква е причината, а той ми отговори, че не бил длъжен да го прави, ако пътникът не бил изправен до вратата", споделя мъжът.

Малко по-късно, на метри от спирката, шофьорът спира, за да слезе пътникът.

Водачът заявил на Костадин, че много често гражданите не заставали в готовност до вратите, когато автобусът наближи дадена спирка, за да използват възможността да поискат след това да им спре по-близо до дадено място.

А от Центъра за градска мобилност пък обясниха, че автобусът е длъжен да спира на всяка спирка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
0
 
2
 
! Отговори
Бай Хой преди 4 години
Този е от селото на кмета фъндъкова. Ако дойде в Люлин 1 ше го праим да умирга. И мутрата Бойко Метидиефф некои си няма да го спаси.
73
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей Анонимен, спри да спамиш
72
2
 
11
 
! Отговори
Спиро преди 4 години
Пример от Германия, Франкфурт на Майн: автобусите спират на всяка спирка, на която има пътници! Ако на някоя спирка няма пътници, желаещите да слязат предварително сигнализират на водача чрез бутон. Ако не са го направили, водача подминава ПРАЗНАТА спирка и не носи отговорност, че някой е забравил да извести, че иска да слезе.
71
0
 
0
 
! Отговори
До Атина преди 4 години
Знаеме ви в Атина как сте!
70
3
 
3
 
! Отговори
пф преди 4 години
почти всеки ден се случва да не спират!!
69
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И това е най- наболелият проблем в Бг, затова държите статията на челна позиция цял ден. Цял ден ни заливате с битовизми и дребнотемия.
68
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В казармата старшината казваше:-"За шофьорите повтарям!"
67
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ЕдинПовечето шофьори често изпускат спирките където слизат или се качват малко хора.
66
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди години на мен ми се е случвало и след като съм обяснил ми спират автобуса.
65
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Слизането и качването на пътници според закона става само на спирките. Шофьорът е за две глоби - защото не е спрял на спирката и защото е позволили слизане на пътник след спирката.
64
9
 
13
 
! Отговори
Един преди 4 години
Шофьорът не спрял на спирката, швeстeрът му направил забележка и той спрял 10 метра по-нататък. Драма голяма! Наранили му джeндърскитe чувства! Накъдрила му се косичката от възмущение! Жалва се нашият! ... !
63
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Понеже автобусите са внос, обикновено употребявани, от други държави, затова ги има тези бутони, които за България са излишни. В България се спира на всяка спирка и според мен така е по-правилно.
62
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заради това из другите държави, за да слезеш на определена спирка натискаш бутон и така шофьора знае, че трябва да спре. При нас тези бутони са само за украса
61
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До аз-ът"Винаги медала има 2 страни. Да си си шофьор в градския транспорт в СФ е кошмарно."Виж ся - взел си работата, дал си си думата, подписал си договора ... като не ти харесва - пътя, шапка, чантата, чорапите, обувките, слушалките, ракията и на селу.
60
5
 
1
 
! Отговори
Шофер преди 4 години
В българия е допустимо!
59
6
 
11
 
! Отговори
До 63 аз-ът преди 4 години
Нищо вярно не си написал..Най-наглите по пътищата на София са именно автобусните шофьори, които реално са си пр0сти , не всички но повечето. Графикът го спазват само ако няма движение и висят сума ти време по спирките и не тръгват, защото иначе изпреварват графика, а когато има задръстване се оправдават с него.
58
9
 
12
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
Винаги медала има 2 страни. Да си си шофьор в градския транспорт в СФ е кошмарно. Гледам ги горките - всеки спрял където иска, всеки пресича където иска, засичат ги, спират им по спирките. СФ се напълби с пр*сти хорица, които въобще не знаят правилника за движение по пътищата. От друга страна шофьорите на градски транспорт в СФ имат строг график и ги глобяват, ако не го спазват. В тези условия единствения начин е да пропускат спирки. Поставете се на техно место !!!
57
3
 
5
 
! Отговори
Гошо преди 4 години
До Прав е шофьораПри нас по наредба трябва да спре а това с бута е за други страни и то не по всички маршрути Позва се на места където не е натоварето най вече селски айони и предградия И а стига сте филосовствали Наредбата е да спира има няма пътници длежен е да спре
56
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 55 Правилата е желателно да се спазват! Това се нарича ред, без който обществото и държавата не могат да функционират. А и ако днес не спазваш малкото на глед правило и никой не те санкционира, утре ще нарушиш по-голямо, вдруги ден още по- важно и голямо...Докато решиш, че можеш да правиш каквото си поискаш. И какво ще стане???
55
0
 
3
 
! Отговори
До 57 Батман преди 4 години
Не си разбрал основното - правилата трябва да се спазват. В Англия ги спазват, но ти искаш в България да не ги спазваме.Подробностите ...Ти даже не си разбрал, какво си прочел щом твърдиш, че е едно и също в различен словоред.Правописните грешки всъщност не са много, а е една, заради гугъла на телефона ми, който непрекъснато ми подменя написаното. Има една дума, която съзнателно разкъсах на две, за да остане в текста по понятни причини.