Трудно ви е да изкарате книжка? Оказва се, че в България е лесно!

В Австралия курсовете продължават 4 години
9 окт 2019 13:30, Нели Христова
56
Трудно ви е да изкарате книжка? Оказва се, че в България е лесно!
Снимки: Reuters

В България да се сдобиеш със свидетелство за управление на автомобил не е много сложно - плащаш си за курс, изкарваш няколко часа кормуване, след това теоретичен и практичен изпит, и след няколко дни отиваш щастлив да си вземеш документа от КАТ.

Но в някои държави по света не е толкова лесно. Така например, в Австралия обучението продължава 4 години, в Германия ти е нужен кредит, а швейцарците задължително карат през зимата. Ето кои са някои от държавите, в които вземането на книжка не е лесна задача:

Германия. Обучението по практика е трудно за много курсисти. Те могат да шофират колата под надзора на инструктора, докато той не прецени, че кандидатът е напълно подготвен за изпита. Цената за курса на обучение е най-малко 1000 евро, но по-неспособните трябва да плащат за допълнителни часове. Много бъдещи шофьори плащат за обучението си с кредит.

Швеция. В тази страна със суров климат обучението през зимата е задължително. Там е един от най-трудните теоретични изпити, който отнема 45 мин. През това време курсистите трябва да отговорят на 70 въпроса. Важно е не само да отговорят правилно на всички, но и да го направят бързо.

Япония. Ако в тази азиатска държава курсистът не е проверил автомобила си преди практически изпит, не го допускат да го издържи. Освен това се взима предвид общото личностно състояние на бъдещия шофьор.  Недостатъчно сериозен човек зад волана означава липса на концентрация и неразбиране на опасностите от шофирането на автомобил.

ЮАР. Изискванията за изпита са близки до тези в Япония. Със съществената разлика, че в южноафриканската държава проблемът може да бъде решен "в кулоарите".

Австралия. Това е страната с най-строги условия за получаване на книжка. Обучението отнема цели 4 години, като курсистът трябва да положи четири изпита - два теория и два практика. За самостоятелно управляване на МПС се издава един от следните сертификати: L (учащ се, курсист), P1, P2 и "книжка за възрастни". Всеки местен може да се запише на курс след навършване на 16 години. Преди да навърши 21 години обаче никой австралиец не може да получи последното ниво. Две години след като шофира с правата P2, той може да получи постоянна шофьорска книжка.

Другите държави, в които не е особено лесно да изкарате книжка, може да откриете на сайта на Аутомедия.

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
1
 
5
 
! Отговори
До Справедливост преди 4 години
В далечната 98-*** изкарах книжка, тогава все още се гледаше стритно, имах полигон, нощно, извънградско 3 месеца ми беше курса. На изпита половината минахме, преди 2 години реших да изкарам още една категория и всичко беше една пародия, така е и в училищи, така е и в университетите, така че не ми говори че сега има качество, качество няма от години и доказателството е че най много умират младите шофьори.
52
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То и за това при нас най много мрът по пътищата, дават на всеки книжка.
51
1
 
4
 
! Отговори
????? преди 4 години
ЦЯЛАТА СТРАНА Е ПОТЪНАЛА В КОРУПЦИЯ. ВСИЧКО, ОТ НАЙ-ДОЛУ ДО НАЙ-ГОРЕ ТЪНЕ Е КОРУПЦИЯ. ПОЗНАВАМ ГЛУХ ЧОВЕК КОИТО ОТ ДЪЛГИ ГОДИНИ СИ КУПИ КАМЙОН И СИ РАБОТИ БЕЗ ДА ГО ОБЕЗПОКОЯВА НИКОИ.
50
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българите са тапунгери и масово не могат да карат, а процентът психопати, които си избиват комплексите с автомобил, е зашеметяващ. Днес едва не ме отнесе офца, която се престрои резко, като караше с лява ръка, а с дясната държеше телефона на ЛЯВОТО УХО.!!!
49
3
 
9
 
! Отговори
До 46 преди 4 години
Българинът определено е добър шифьор след като има толкова малко катастрофи при пълната липса на контрол за спазването на правилата и ужасните пътища. Каква е подготовката от шофьорските курсове е несъществено и важи само в първите дни след шофьорския курс. Не случайно чужденците са най-лошите шофьори по пътищата на България.
48
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каква е тази статия? Къде сравняват Япония с ЮАР. Какъв кредит в Германия? По цял свят ако нямаш пари теглиш кредит. Плаща се на вноски и е повече от 1000 Е. Има полигон, където срещу малка застраховка можеш и сам с придружител да се учиш. По този начин спестяваш от часовете с инструктур. Швеция....Швейцария....И с малка буква написано.
47
3
 
10
 
! Отговори
До 44 преди 4 години
Нещо си се объркал. Изкарай сегашните взели книжка при изпитващите от преди години и сегашните никога няма да вземат книжка.
46
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Въпреки ежедневната медийна пропаганда, смятам, че българинът е доста способен шофьор - имайки предвид потресаващите условия и минималната подготовка (не говоря за ц*гани и р*зани, които масово карат без книжки!)
45
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има съществена разлика между Швеция и Швейцария, както и между жителите им - шведи и швейцарци....
44
16
 
3
 
! Отговори
Справедливост преди 4 години
Естествено у нас всичко е извратено, но има едно ГОЛЯМО НО а то е - изкарайте на изпит тези отпреди 10 и повече години и те НИКОГА АМА НОКОГА няма да вземат книжка.Лошо, Седларов, лошо !!!!
43
1
 
27
 
! Отговори
Радо преди 4 години
В Германия минималната заплата е 1200 евро и книжката е 1000 евро. В България минималната заплата е 560лв, а книжката 800. Дали в Германия се изкарва книжка с кредит или при нас?
42
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Австралия ходя често по командировки и си карам с нашата книжка- никакви проблеми, стига да има превод на английски. Като хоби бях ходил на курсове за рали шофиране в Норвегия. Там има следния изпит- пускат те в заледен кръг с определен диаметър с изключени всякакви системи за стабилност. Дърпат ти ръчната и твоята цел е да останеш в кръга, след като колата вече е поднесла и се върти като пумпал, докато спре. Това го има и на нормалния шофьорски изпит.
41
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Естествено е, че имат интерес да късат на практиката - нали се плащат едни грешни пари от кормуващия за допълнително часове !!!!
40
3
 
14
 
! Отговори
. преди 4 години
До РеалистПреди години имаше един кафяв, който изби сума ти народ и след това на развален български език каза точно това, което си написал и ти:"То канижката на кара кулата. Човка кара кулата. Що ми е книжка тогава?!"И след това кафявия се покри някъде по света, за да не го направят невеста в панделата.
39
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз ще ви обясня, как се взимат книжки в Плевен. Синът ми е взел 10-11 часа кормуване. Инструкторът му се обажда по веднъж на 2 седмици (за кормуване). БАс държа, че той (синът) не може да кара ама никак. Сега ще се явява на изпит с 10-те си часа. Инструктора го е накарал да подпише че е взел всички часове и му е казал ,че е добре да даде пари, за да може "изпитващият да му помага". Ако не даде, ще го скъсат и пак пари.СХЕМА!
38
1
 
20
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
В България проблемът с книжките е, че има едни дето никога не са чели закона, не познават знаци и правила, неграмотни са, но шофират със или без книжки.
37
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На мен иструктора като ми рече, момче трябват още пари за 10 часа и аз понеже съм наясно със схемата им му рекнах нямам той ми отговори:- Момче, как така караш курса, значи пари за кола имаш, а за часове нямаш?
36
2
 
14
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
И в България не е лесно да вземеш книжка. То книжката не те прави добър шофьор, а само ти дава основата, за да започнеш да шофираш и са се научиш с практиката. В България няма никаква връзка между нарушенията и катастрофите с това колко трудно или лесно се взима книжка, както внушават на онези 80%.
35
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България се кара по правилата едиствено и само докато си на изпита, още докато караш курса си единствения спазващ правилата с което си навличаш гнева народен.
34
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има един етнос, чиито представители не могат да бъдат видяни в учебни автомобили, обаче си карат по пътищата!