Столична община със задача - достъпен градски транспорт

Фандъкова - за новите задачи - работа в кварталите, чист въздух...
23 дек 2019 07:20, Петя Славова
10
Столична община със задача - достъпен градски транспорт
Снимка: БТА

 Довеждащ транспорт до метрото през 2020 г. Това е новата задача на Столична община, заяви пред БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.

"С пускането на третата линия на метрото да можем да осигурим и малки електрически автобуси в кварталите, които да подпомогнат хората да стигнат по-лесно до метрото", обясни градоначалникът и допълни, че кметството е осигурило продължаването на строителството на метрото след приключването на новите 12 км от първите два етапа на третата линия на подземната железница, които трябва да бъдат пуснати през 2020г.

Другите важни задачи заложени във финансовата рамка, по думите й, са по-усилена работа в кварталите, повече средства за мерките за по-чист въздух, административната реформа и дигитализацията. Според Фандъкова именно по достъпен градски транспорт е една от основните мерки за по-чист въздух. "Целта ни е да насърчим хората, да ги улесним да използват градския транспорт, за да слезем от колите, които са един от двата основни фактора за замърсяване на въздуха", посочи кметът.

Още по темата

Тя обясни, че няма основание да се променя цената на градския транспорт. Същ така през следващата година ще продължи и тестването на нощните автобуси. "Безспорно за столица и град, който иска да бъде и туристическа дестинация е добре да има нощен транспорт. Как да бъде, дали трябва нещо да се промени ще се коментира в следващата година. Няма основание да променяме цената", каза Фандъкова.

Освен инвестициите от "Московска" 33 ще се фокусират и върху увеличаване на заплатите на определени професии, за които има отговорност общината. "Държавата увеличи значително средствата за образование, за повишаване заплатите на учителите. Има и средства за увеличава не заплатите на социалните работници. Това, което залагаме ние от нашия бюджет, е увеличение на заплатите на медицинските сестри, които работят в детските ясли и градини и в училищните здравни кабинети", изтъкна Фандъкова. По думите й досега заплатите на сестрите в училищата и детските градини са били доста ниски и получават най-голямото процентно увеличение за следващата година.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
1
 
! Отговори
баба мара преди 4 години
а тротоарите пред блоковете в комплексите кога те са на 45 години от паркиранитевърху тях коли са хлътнали и се пълнят с вода която се просмуква към основите влюлин положението е сериозно
9
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Даже целия автомобилен транспорт в София да спре за една седмица,замърсяването с ФПЧ ще си остане пак същото,примерно 5 или 10 пъти над максимално допустимата норма.Обяснявайки замърсяването с транспорта,Фандъкова отклонява вниманието от единственият голям замърсител - отоплението, най-вече с гуми, както и от втория значително по-малък замърсител - неизмитите улици.Учудващо много хора се хващат на лъжите на Фандъкова и искрено вярват,че автомобилите замърсявали много, а техния дял е незначителен
8
0
 
4
 
! Отговори
ГЕРБ = Мафия преди 4 години
Див популизъм се лее от всяка дума на Фандъкова. Лъже и маже и то нагло като дърт член на ГЕРБ. Всеки път, когато заговори за замърсяването на въздуха и започне да говори за колите, значи лъже и манипулира. При замърсяване 10 пъти над нормите, 500 мкг/м3, при среднодневна норма до 50 мкг/м3, каквото има в кварталите до маалите, 467 мкг/м3 са от горенето на гуми и други подобни, 30 мкг/м3 е от неизмитите улици и 3 мкг/м3 е от други замърсители, вкл. двигателите на автомобилите с 0,6-0,8 мкг/м3
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма основание за промяна на цената.Няма иснование за римските кюмбета.То няма основание да си кметица,но стези лакърдии ще избуташ и този мандат.
6
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво улеснение!? За да стигнеш от т. А до т. Б прекачваш 2-3 пъти и всеки път с ново "евтино" билетче! Така пътуването с кола или дори с такси става по-удобно, а и по-евтино! Кметицата точно така ни качи на колите. Същото е и с отоплението - качиха цената и хората запалиха комините. А най-лошото е, че още 4 години ще понасяме фъндъчената отрова!
5
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ГТ може да реши проблемите, но се иска драстично намаляване на цената на билета от една страна, а от друга тотален контрол на ***, защото масово са без билет.
4
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нека краденето на пари от СО за бусчета , започне сега! Това няма да накара хората да слезнат от колите, трябва да увеличите броя на градския транспорт, а не да идва препълнен, цената му трябва да се намали. Допълнителни пари ще дойдат като държавните хрантутници започнат да си плащат за картите за гт а шведите, просто не ги пускате вътре като не си плащат.Това може да стане като влизането стане през през първата врата,там се монтира устройство за таксуването на карта която може да е и със салдо
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Видно е, че нито метро, нито наземен транспорт разрешават по няккаъв начин проблемът с колите.
2
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нещата в София ще се оправят, когато градският транспорт стане безплатен.
1
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ха-ха нямало основание да се намали цената на градският транспорт!!! Най-малкото е плачевния резултат за картофената, че хората я отсвириха и се качиха на колите си, а и съдът осъди общината, но някак си не и е удобно да го каже.