Борис Бонев: Ежедневно се регистрират 500 коли в София

Ще доведе ли това до транспортен колапс?
6 фев 2020 11:24,
40

"София има една от най-високите моторизации в Европа. Всеки ден над 500 нови автомобила се регистрират в София. 500 коли дневно се вливат в уличната мрежа. С подобен темп София е обречена на транспортен колапс", заяви столичният общински съветник Борис Бонев пред Bulgaria ON AIR.
Още по темата

Столичани прекарват 163 часа годишно в задръствания по улиците, показват данни на нидерландска консултантска компания. Столичните общински съветници се събират, за да приемат мерки за намаляване на задръстванията, за модерен и редовен градски транспорт и повече места за паркиране.

Тежък трафик в София

Бонев е на мнение, че трябва да вървим по два паралелни пътя - даване на алтернатива на придвижване и рестриктивна политика. Той даде пример с Албания, където е забранен вносът на автомобили, които са по-стари от 10 години.

"Ще се окаже, че България, която има много съществени проблеми с трафика, не може да намери мерки, които други държави на Балканите са направили. Колата не е право, колата е възможност да се придвижвате", посочи Бонев.

Той изтъкна важността на бул. "Тодор Каблешков" в столицата, който по думите му и тази година няма да бъде направен, тъй като от 2003 година текат процедури по отчуждаване. Освен това е предвидено отпускането на едва 1 млн. лева за изграждането му.

"Или няма пари, което не е факт, или имаме проблем с отчуждителните процедури. Липса на административен капацитет, липса на визия и липса на желание да се решават проблемите в София", заяви Борис Бонев в "България сутрин".

И отбеляза, че градският транспорт в столицата трябва да е по-редовен, да има повече превозни средства по линиите. Ще настояваме за разширяване на мрежата от бус ленти, обяви Бонев. И покани новия зам.-кмет по транспорта на среща, на която да обсъдят визията на бул. "Патриарх Евтимий".

Проблеми с паркирането в столицата

"Нито един паркинг не беше построен с парите от "синя" и "зелена" зона за тези близо 15 години, в които съществуват. Зоните не трябва да бъдат средство за събиране на пари. Те са инструмент за регулиране на паркирането", подчерта общинският съветник.

"Без европейски фондове Белград има 2 млрд. бюджет, с европейски фондове София има 1,7 млрд. бюджет. От тези 1,7 млрд. близо 700 млн. лева са държавна делегирана дейност - пари, които така или иначе получаваме за издръжка на училища, болници...", каза още Бонев.

Строежът на тръбата за водоподаване към Перник

Борис Бонев очаква строежът на тръбата за водоподаване към Перник да надхвърли с много първоначално обявените 25 млн. лева и да достигне 40 млн.

"Одобрихме да бъде дадена вода на Перник. Изказахме сериозни съмнения за този начин, но тук ставаше въпрос за хуманитарна криза. Ще разнищим до последната стотинка този проект, но за целта документите трябва да са публични, което не е факт към този момент", коментира Бонев.

Проектът за ремонт на площад "Св. Неделя"

Фуксас е световнопризнат архитект. Радвам се, че подобно име има възможност да реализира проект в София. Много е важно проектът да отговаря на очакванията на хората. Достъпът до църквата може да бъде осигурен със специален режим за автомобилите. Скептик съм по отношение на тези гъби, които се предвиждат, но трябва да си даваме сметка, че площад "Св. Неделя" е транспортният възел на София. В момента това е един грозен площад от гледна точка на поддръжка, на зелена система. Тепърва трябва този проект да се преработи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
1
 
! Отговори
Birmingham преди 4 години
Какво значи проблем с отчуждаването, за да бъде направен Каблешков? 17 години? Това е защото в и около София навсякъде изникват мними собственици и извиват ръцете на общината (респективно на нас жителите) като искат обезщетения в пъти над пазарната цена.Хайде у лево. Да влизат с багерите, ако трябва с една армада полицаи и това е. Нито стотинка повече от реалната цена и хайде на село!Тук трамвай трябваше да има вече, който да свързва бул. Черни връх с бул. България!
32
2
 
9
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Навсякъде по света, където са забранили вноса на коли над някаква възраст, автопаркът остарява повече. Като забранят вноса на коли на над 10 годишна възраст, човек вместо да прати за скраб старата си кола на по 20-40 години, ще продължи да си я кара, вместо да я замени с кола на 10-20 години. За по нова пари нема.
31
1
 
7
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Освен това в София се регистрират много автомобили, които се използват някъде другаде в България, а не в София.
30
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Май ще трябва кратък курс да ограмотяваме.Автомобилите КАТ ги дели на леки, товарни, специални, автобуси и влекачи. Данните на КАТ включват автомобилите в дадена област. За София, освен автомобилите в град София, КАТ включва и автомобилите в област София и тези от останалите населени места в Столична община - 3 града и 34 села, ако не бъркам. Като ги разделиш на населението само на град София става лъжа. За другите държави в статистиката влизат не всички автомобили, а само passenger cars. Още
29
2
 
5
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
София е на последно място в България по брой на регистрираните автомобили на човек от населението сред областните градове в България, но преди всички големи градове по света. Усещате ли как ни лъжат?
28
4
 
7
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Цял роман мога да напиша как ни лъжат за броя на автомобилите в София и защо е тежък трафика и има такива задръствания. Истината накратко - броя на колите в София е под средното ниво за ЕС, а тежкият трафик е заради безумната организация на движението и паркирането в София.
27
3
 
4
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Цитат: "София има една от най-високите моторизации в Европа. Всеки ден над 500 нови автомобила се регистрират в София. 500 коли дневно се вливат в уличната мрежа=-=Често срещана лъжа. София, както и другите населени места в България има ниска степен на моторизация. Средно за големите градове в ЕС, личните автомобили са 427 на 1000 човека население, а в София са 210 на 1000 човека население. Регистрирани и автомобили, които се движат, са различни неща. В час пък в София се движат под 20000 коли
26
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това същество е много смешно
25
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как пък 1 умен не се появи, да предложи разширяване на улици, булеварди, умни светофари контролирани с камери, бутони за пешеходци, подлези и тн. Вместо това жалки комсомолчета плещят, че колата била супер лукс - само за избрани. Другарю Бонев, колко често ползваш гр. транспорт? Чувал ли си за Редута, Слатина и поне 30 още подобни забравени от бог и гр. транпорт квартала?
24
1
 
3
 
! Отговори
Чичко Тревичко преди 4 години
Интересно защо тогава му правиш услуга. Спаси София просто вече играят играта по правилата на другите.
23
3
 
15
 
! Отговори
Мен преди 4 години
Когато вие започнете да се придвижвате с градския транспорт, тогава и ние ще се качим. Много е лесно със служебни коли и шофьори. Какъв пример давате?
22
1
 
3
 
! Отговори
Един преди 4 години
До Чичко ТревичкоПриятелю, за много неща съм бил обвинявам, но за фен на Баце досега не съм бил. Разсмях се искрено! Благодаря ти! :)
21
0
 
1
 
! Отговори
Чичко Тревичко преди 4 години
До 22 Един - що бе, не ви ли харесва с вашите Бойкови камъни по вашите глави?
20
3
 
3
 
! Отговори
софиянец преди 4 години
До АнонименГрадският транспорт се изписва с пълен член,защото е подлог.Транспорта на София би могъл да се сравнява с подобния във Виена,само когато България заприлича на Австрия.Не зная каква е миризмата на умрели лебеди в Софийския транспорт,но зная каква е миризмата по улиците на Виена от туристи,смърдящи на пот и вкиснало.
19
5
 
14
 
! Отговори
Един преди 4 години
"Ежедневно се регистрират 500 коли в София" - ***, тва е само половината от информацията. Колко коли се дерегистрират е втората половина. Като ще даваш информация, давай я цялата, щото иначе подвеждаш. Ще ви тaковaм комунистическите номера!
18
1
 
3
 
! Отговори
man преди 4 години
Това е от бедност и мизерия, както некои другаре се опитват да ни убедят. Уж на студено седели, децата гладували. Лицемери..
17
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От тоя нищо смислено не може да се чуе. Ми забрани регисттрацията на нови коли в София ,бе палашче. И ще решиш проблема....***
16
7
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен Във В. Търново за да не "расте", а само да старее. Там физически не може да се разраства, ерго по малко, чиновници и по малко селска *** ще се домъква.И най накрая по телевизията ще започнат да говорят литературен български език, а не да мекат и чекат софийските шопи.Той не се научил да говори правилно български, но станал министър председател.
15
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До софиянецГрадския транспорт, ако беше като във Виена и не миришеше на урели лебеди щеше да се ползва повече.
14
4
 
10
 
! Отговори
Веско преди 4 години
Проблема не е, че са много колите, ами са на малко място концентрирани. Свръхцентрализация. Цялата администрация в центъра, кой знае защо. Никакво градско планиране за изнасяне на жилищните райони. Никаква инфраструктура в предградията, съответно всички към центъра. И това е във всички големи градове.