Парадокс: Уж в града, а се иска винетка – столичани плащат, за да отидат на работа

В момента преминаването през Околовръстното се плаща
Обновена: 19 фев 2020 08:59 | 19 фев 2020 07:00,
149
Парадокс: Уж в града, а се иска винетка – столичани плащат, за да отидат на работа
Снимка: БГНЕС

Винетка трябва да купят близо 20 хил. софиянци, за да отидат на работа. Причината за това е, че в момента е платено преминаването по целия околовръстен път на София, който разделя столицата от крайните квартали, както и по третокласните шосета към Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница. След включването на камерите на Националното тол управление само през последните дни над 800 души в цялата страна бяха глобени заради липса на валидна електронна винетка, като част от санкциите са за преминаване по пътищата край София.

Платените за леките коли пътища са определени с решение на Министерски съвет от 31 декември 2018 г. Според него близо 20 хил. км автомагистрали и пътища първи, втори и трети клас са платени.

Знаци няма, глоби има

Санкциите предизвикаха недоволство в социалните мрежи, тъй като на пътя между столицата и Банкя, който е един от 24-те административни района на Столична община, няма поставени знаци, които да указват нуждата от винетки, пише "Труд". Въпреки че задължението е още от януари миналата година, досега проверяващите органи масово си затваряха очите за нарушения. Водеха се и разговори между Столична община и пътната агенция за премахване на трасетата до софийските квартали от обхвата на пътната мрежа. От пътната агенция заявиха, че няма проблем това да се случи, стига общината да поеме отговорността за поддържане на тези шосета. Дори беше създадена работна група, но така и не се стигна до решение за промяна. От Столична община са категорични, че скоро промяната ще бъде факт и шосетата край столицата ще станат безплатни.

В момента обаче, след засилените проверки през последните дни, мнозина софиянци изпищяха от солени глоби. На тези отсечки, които са от третокласната пътна мрежа и не влизат в обхвата на тол системата, контролът се извършва само от мобилни екипи и няма инсталирани камери, обясни доц. Георги Балабанов от Националното тол управление.

Според жителите от столичните квартали е абсолютно недопустимо да си купуват винетка, за да ходят на работа, като в същото време по тези шосета безплатно след 1-ви март ще се движат камиони и автобуси. Тогава влиза в сила новата тол система, а след преговори между превозвачи и кабинета обхватът на платената за тежкотоварни автомобили и автобуси пътна мрежа беше намалена на малко над 3000 км. В същото време шофьорите на леките коли, които рушат по-малко пътищата, ще плащат за всичките 20 хил. км републиканска пътна мрежа, включително и за третокласни шосета и за транспортни връзки между градовете и крайните им квартали.

Паркирането в Банкя става платено?

През следващите дни жителите и гостите на Банкя ги очаква и още една неприятна изненада освен факта, че трябва да си купят винетка, за да отидат на работа в София. В Банкя обмислят да въведат платено паркиране заради туристическия поток. То ще бъде валидно само за почивните дни, с гратисен период от 30 минути, заради местните жители, които слизат от кварталите в центъра, за да пазаруват.

Жителите на София обаче ще трябва да плащат, ако искат да се разходят до Банкя. Решението дали ще има платено паркиране в Банкя ще стане ясно на 26 февруари, когато ще бъде общественото обсъждане на предложението в Информационния център в града.

Проект на столична община

Предстои подписване на споразумение между Столична община и Агенция “Пътна инфраструктура”, с което Околовръстният път на София и шосетата към кварталите ще станат безплатни и ще могат да бъдат ползвани без винетка. Това обяви зам.-председателят на постоянната комисия по транспорта в Столична Община Зафир Зарков. В момента се изготвя карта с маршрутите, които ще са безплатни, заяви той пред БНТ. Споразумението включва всички пътища около София към Нови Искър, Симеоновско шосе, Банкя, Владая. Тези пътища, които осигуряват ежедневно придвижването на хората от тези населени места от урбанизирания град, обясни Зарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
11
 
7
 
! Отговори
+- преди 4 години
За да се живее добре в България,трябва и да се плаща.Не става тъй,заплатите да са като на запад,а ние да живеем по социалистически.
83
0
 
5
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
До 86Ти как мислиш?А кой мислиш, че сега трябва да купува винетка, която иначе не би купил? Жителите на тези села около София или софиянци, които в събота и неделя отиват да подишат малко чист въздух близо до София.
82
6
 
6
 
! Отговори
Реално преди 4 години
Това са хора, които както казва предишния над 22 хиляди 2011 сега сигурно над 25000 идващи по еднолентов път всеки ден по 3-5 километра. В повечето случай без алтернатива.Помня преди 1-2 години "софиянци" колко оревахте всичко като искаха да направят северната тангента платена, което е скоростна отсечка със сумати алтернативни маршрути покрай нея. Ама както и да е то това не се брои. После ще питате защо хората от покрайнините не Ви се включват във протестите за замърсяването на центъра.
81
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Стар СофиянецЗаради Княжево ли е пуснат трамваят, или за по-лесен достъп на софиянци до Витоша?
80
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никой не иска да плаща, а всеки с претенции и права. И магистралите трябва да ги направят платени. Не може всичко с консенсус. Особенно при тоя голям процент на мрънкала и професионално недоволни. Товарните най-изнагляха. Колко били плащали с винетка, толкова и с ТОЛ таксата. И тези с леките да плащат това което рушат товарните.
79
3
 
5
 
! Отговори
Boto преди 4 години
Ама чакайте малко. Нали се сещате, че първо говорим за някакви смешни километри. От езерото в Панчарево до околовръстното са 2 километра. Които няма да се плащат само от живеещите там а и всички ходещи на там, минаващи от там и т.н.Ама от друга страна на район Панчарево населението от 2011(Последното преброяване) са 22000 ловека на Средец са 32000. И тези и тези плащат данъци в Столична община, така, че моля кореняк "Софиянците" от "Христо Смирненски" да не обясняват как ни плащат от тях.
78
4
 
17
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
Тези села да излетните маршрути за град София и затова до там отиват редовни линии на градския транспорт на София. Преди 1989 в събота и неделя автобусите за Панчарево и Кокаляне бяха на 5 минути и препълнени със софиянци. Сега тези автобуси са на 35 минути, а сега и винетки. Всичко се прави против хората, а не за хората.
77
3
 
0
 
! Отговори
Рецидивист преди 4 години
До ПичКазах ти забранявам ти да говориш неандерталец! Следващия път и наказание ще има
76
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемът е, че държавната машина е зейната като ламя и само вика: "дай, дай, дай!"! А в замяна не получаваме нищо! Къде потъват всички такси и налози никой не знае и все пари няма и все се искат още! Не се делете, защото всички сме в кюпа!
75
1
 
8
 
! Отговори
Boto преди 4 години
Люлин е отделен град искам и за него винетка и да се плаща разстоянието в тунела.
74
2
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Голяма каша забъркаха ГЕРБ с винетките. Уж, който руши щял да плаща, но товарните автомобили ще плащат в пъти по-малко от леките коли, а рушат пътищата стотици и хиляди пъти повече.
73
7
 
6
 
! Отговори
Край преди 4 години
Всеки ограничен ресурс трябва да бъде платен - колкото по-ограничен е толкова по скъп трябва да е. Банкя, Нови Искър и Панчарево на са част от град София нищо че са в Столична община. За идването до София минават по републиканската пътна мрежа и трябва да плащат за това. Другия вариант е да им го плати някой друг - аз и вие.
72
5
 
6
 
! Отговори
Един преди 4 години
Ама дай на тия от Бистрица и Железница да им пуснем метро бе, дайте за една шепа хора да плащаме всички живеещи в София? Щото имаме пари и нямаме други приоритети. Ще чупят камери, я да го намерят този, който е счупил камерата и да го вкарат в затвора набързо. Какво става в тази държава, всеки си прави каквото иска?! Онези с къщите на по 4 етажа и поршетата, да им поддържаме пътя със софийския бюджет. Безценно!
71
2
 
2
 
! Отговори
Рецидивист преди 4 години
До Пич"Като ми пееш Пенке ле кой ми тА слуша" Пъпеш, да караш такси не е като да пишеш. Забранявам ти да се изказваш отново неподготвен!
70
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Една камера на тол системата е отрязана с флекс рано сутринта, някъде по пътя за Бистрица, сега прочетох в 24 часа. Отрязана е цялата стойка и се е сгромолясала. Има и снимки.
69
4
 
5
 
! Отговори
До Пич преди 4 години
А парите на хората в кой бюджет отиват? На тая община дето не поддържа пътя. Както писах ние сме малко като хора на фона на София.Ама през лятото в Панчарево е пълно със софийски се-ляни пъча що кифтета и серя-*и по храстите. Тогава ще Ви видя как ще идвате да ни съсипвате селотоВие си живейте в центъра и да Ви плаща общината за пътищата. Аз за 100 лева ще си гледам езерото и ще се радвам на по-малко навлеци от София през почивните дни щото не им се дават 100 лева за 2 километра.
68
3
 
9
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 4 години
Нещата трябва да се правят в услуга на хората, а не на мафията, както прави ГЕРБ. Знаете ли, че трамвайната линия до Княжево е пусната през 1901 година, когато Княжево си е било село до София? Княжево става част от София чак през 1938 година. Ако едно време са мислили само за пари, трамвай до Княжево нямаше да има.
67
5
 
6
 
! Отговори
Пич преди 4 години
"които официално пред национални телевизии обявиха,че тези пътища остават безплатни за гражданите"Иване, кухха главо, кога пътищата са били "безплатни за гражданите"? Кога бе? Разберете го това, и си го набийте в празните социалистически глави - няма "безплатно", някой трябва да плати безплатния обяд. И сега ние ще плащаме на тия от Бистрица и Железница, ето това ще стане. Вместо да ти оправят улицата пред блока, от общината ще поддържат пътя до Бистрица.
66
3
 
8
 
! Отговори
Дръндер преди 4 години
Хубава работа ама герберска, хубава работа ама тиквенска!
65
6
 
13
 
! Отговори
Иван преди 4 години
Голяма част от коментиращите гледам изобщо не са от София, но злобната малка душица от нейде си ако не се из*ка няма как. Общо взето въпроса не е дали трябва да се плаща или не, а се търси отговорност от премиер и кмет на София, които официално пред национални телевизии обявиха,че тези пътища остават безплатни за гражданите на София. Това е, който разбрал разбрал