С метрото - за 5 минути от "Красно село" до "Патриарха" през май

2021 г. започва строежът в посока квартал "Левски" и "Слатина"
21 фев 2020 17:45, Анисия Иванова
41
С метрото - за 5 минути от "Красно село" до "Патриарха" през май
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

За 5 минути софиянци ще стигат от "Красно село“ до бул. "Патриарх Евтимий" през май, когато ще бъдат открити "първите пет нови станции от третия лъч на метрото, съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Станциите "Патриарх Евтимий“, НДК и "Медицински университет“, "България“ и "Красно село" са готови, но по тях се правят тестове на движението на влакове и автоматиките, за да бъде гарантирана безопасност на пътниците, преди да бъдат пуснати в експлоатация.

Лятото ще бъдат отворени още три станции – "Орлов мост", "Театрална“ и на бул. "Вл. Вазов“. Първите пет станции на метрото ще осигурят на 50 000-60 000 души подземен транспорт.

Очаква се станциите в столичния квартал "Овча Купел“ да бъде пуснати през есента, обясни инж. Братоев пред "Труд".

През октомври – ноември там ще отворят 4 станции – "Мизия“, "Овча купел“ 1 и 2 и "Горна баня“, те ще дадат възможност за подземен транспорт на още 30 000 души. Така трафикът в новите зоните с метро ще намалее с до 25% – 90 000 души ще се возят ежедневно. Ще се спестят 11 000 тона вредни емисии годишно и 35 000 часа дневно време за пътуване. "Очаква се 14 000 коли по-малко да замърсяват въздуха в София", обяви инж. Братоев.

Връзката между новия и старите лъчове ще е подземна. Между първия лъч и третия ще е на Орлов мост, а между втория и третия, ще е на НДК.

Строи се и ново депо за влакове, което се намира на последната станция – при околовръстния път до "Горна баня“. Там ще бъде изграден и един от трите буферните паркинга. Всичките ще се намират до станциите в "Овча купел“ и ще са с общо 700 паркоместа.

Строителството на третият лъч на метрото започна през 2016 г. и завърши през декември 2019 г. "Минахме през много трудности по време на строежа на третата линия. Трудности с геологията, слаби почви, подземни води, с които трябваше да се борим. Взехме мерки като заздравяване на почвите, подсушаване на изкопи, инжектиране на разтвор за мините поленни участъците, но всичко това приключи и вече са готови", разказа инж. Братоев.

"За този първи етап на третата линия – 12 километра метро, с ново метродепо и 20 нови метровлака, защитихме 390 млн. евро безвъзмездни европейски средства и осигурихме от бюджета на София 105 млн. евро собствено финансиране“, написа кметът на София Йорданка Фандъкова във Facebook.

Инж. Братоев добави, че изкопите и строителството на самите конструкции обхващат около 75-80% от разходите. Системите и влакчетата струват около 20-25%.

През 2021 г., заедно с новия програмен период, се очаква да започне строежът на още на двете разширения на третата метролиния – едното в посока квартал „Левски“, а другото – през "Слатина“.

"Третият етап ще са още 3 станции по "Владимир Вазов" и 4-тия етап е „Слатина – Гео Милев“ и „Слатина- Цариградско шосе“, които ще са общо 6 км с по 6 станции. Те са предложени за финансиране от Столична община, но още няма одобрена програма. За други участъци на този етап не можем да говорим, защото няма финансиране“, допълни директорът на „Метрополитен“.


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
2
 
3
 
! Отговори
Не е лесно преди 1 месец
Много им е мъчно на другарите от БСП(БКП) , че по Бай Тошово време 1 метър метро не беше пуснат !
35
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре де нали строят метро от 10 год.Непрекъснато се изтъква че това пести трафик.Е хубаво нали няма автомобили всяка вечер и ден в София има километрични задръствания.Живея тук 40 години няма нужда някакви хора от провинцията да ми цълат минуси.
34
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Голямо забавяне пак, това беше обещано още за миналата пролет. Ако и сега забавят малко, тъкмо за изборите пак да се режат ленти.
33
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
5 станции за 5 минути. Транзит ли ще минават влаковете? Ако за нещо толкова очевидно се лъже - как да вярваме на всичко друго!?
32
2
 
11
 
! Отговори
добро нещо преди 1 месец
Колкото и да плюете, метрото си е придобивка на европейско ниво. Не си кривете душата, че ставате смешни. Да ни е честито и да го ползваме със здраве.
31
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Те регистрират по няколко хиляди коли седмично само в София а те се радват че видите ли 10000 автомобила евентуално нямало да се ползват...Хубаво радост голяма.Нито един който има автомобил няма да движи с метро или автобус тва ви го гарантирам.Психологията на хората е такава.Боже Господи та те не могат да не си купят по 3-4 автомобила понякога и повече че и бус и баничарка и още една кола понякога и мотор и тва примерно 1 семейство тия на кви наивни неща се надяват...
30
7
 
9
 
! Отговори
Еха... Ако беше Тошо преди 1 месец
Сега щяха да откриват магистралата от Тошево(првец) до след първия тунел... Ура Другари...
29
4
 
16
 
! Отговори
НАИ преди 1 месец
Не мога да разбера защо има толкова омраза у хората. Нещо хубаво да се напрви и кусур щу му намерят веднага. Ако има метро, защо има метро, ако няма защо не е построено.
Доста ограничени умове има на които все някой им е виновен и никога те.
28
4
 
15
 
! Отговори
До червените хмери преди 1 месец
Дето спамят тук... Когато бях.... Ъъъъ... първолаче в далечната 197... Г учителката ни се хвалеше, че синът и е в СССР да специализира за строителството на Софийското метро.... И возихте ли се на метро тогава другари.... Ама друг път... Нали...?
27
18
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И чих кар ше го търсим от красно село до патрирха. Връзката с центъра къдее. Ше ходим до патриарха и от там ше се возим на трамвай до халите ли. Та аз с колата директно стигам до халите.
26
9
 
8
 
! Отговори
Господин преди 1 месец
няма как да го пуснат по рано, че има течове и спешно ги ремонтираме. Но така направено ще тече и после , за съжаление такава е действителността
25
16
 
15
 
! Отговори
оставка! преди 1 месец
Влаковете са по 60 метра, толкова в нормалните държави са трамваите дълги. Не метро, а поредната бутафория на ГЕРБ
24
9
 
22
 
! Отговори
Димо преди 1 месец
И да виете ида плюете,на бялото не може да кажете черно! Ако имаме нещо на европейско ниво,това е метрото! Браво на строители,проектанти!!!Няма нормален софиянец,да не е доволен.И нормални ,,гости" също!!! ......А ,,киселиците, нека киселеят!
23
10
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До ПРОСВЕТЕН
Смешни сте вие , само това ви остана , да лаете по форумите срещу ''тиквата ''
Не можете да спечелите никакви избори И на последните избори народът ясно показва че БСП не са алтернатива
22
19
 
8
 
! Отговори
ПРОСВЕТЕН преди 1 месец
Които е срещу БОКО ТИКВАТА е или "комунист" или е "бсп-ар"!!!!!Големи сте "смешковци" с изтърканите "лафове" на "изключително" "интелигентния" цар ТИКВА!!!!Като гледам какво се случва в България не съм много "обнадежден" за БЪДЕЩЕТО,за разлика от "псевдо" "драскачите" като теб!!!!Които има СЕТИВА разбира какво се случва,а които няма---си живее с "илюзиите" си!!!!!
21
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще протекат ли новите станции при всеки дъжд, като предишните, които се построиха по времето на ГЕРБ?
20
14
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Метрото не може да мине пет станции за пет минути - това е лъжа. Третият лъч не е завършен през 2019 г. - това е лъжа, още се строи. Пробутват ни версията за изискванията на Сименс за шестмесечни изпитания на влаковете, но се вижда, че строителните работи продължават. Герберите са една лъжлива пасмина.
19
8
 
6
 
! Отговори
Мъндьо преди 1 месец
До Браво

Строеше се 30 години...................и държи в следващите 130, а Бацковото строителство?
18
17
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Елемаг

Къде видя криза в София, другарю. Единствената криза е на Позитано 20 и в празните червени кpaтyни на дребни тарикати като тебе, които сте свикнали да получавате всичко наготово.
17
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Предсрочно ще го пуснат с година закъснение. Но безспорно си е удобство, живи и здрави от Европа, че ни го финансираха, та с пари за 5 лъча все пак ще имаме 3.