Проект за промяна на движението в центъра на София

Какво предвижда той?
Обновена: 22 май 2020 15:29 | 22 май 2020 14:25, Ния Христова
17

Снимка: Димитър Кьосемарлиев 

 
Проект на Столична община планира мащабна промяна в движението на някои от ключовите пътни артерии в центъра на София. Той беше представен от кмета Йорданка Фандъкова, предаде bTV. Сред плановете влиза и местенето на велоалеите по бул. "Витошка", двупосочно движение по ул. "Фритьоф Нансен" и бус лента по "Патриарх Евтимий". 
 
Проекта на СО и "Спаси София" ще засегне и новата тролейбусна линия №7, която ще се движи по първоначално планирания машрут - двупосочно по "Фритьоф Нансен". Този вариант беше отхвърлен заради протести на живущите, но сегашното предложение предлага запазване на паркоместата по улицата, както и разкриването на нова по "Витоша" и "Г.С. Раковски". Предвиждат се и две ленти към НДК и една в обратната посока. 
 
Очаква се, че промяната на маршрута на тролея да спести време на пътниците. 
 
По бул. "Патриарх Евтимий" ще има две еднопосочни велоалеи, бус лента, както и две ленти за автомобили. Ще се запазят паркоместата, а спирката на кръстовището с бул. "Витоша" ще бъде повдигната за по-добра безопасност. 
 
По "Витоша" в посока НДК ще остане по една лента за движение във всяка посока, а от двете страни ще има коси паркоместа. Велоалеята вече няма да се намира на тротоара, за да няма конфликти с пешеходците. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
3
 
6
 
! Отговори
Пешеходец преди 3 години
Аз имам един въпрос към велосипедистите - редно ли е да се кара колело в подлез? Никъде по света не съм виждал такова нещо, а пък в София това е установената практика. Вече и в подлезите трябва да се оглеждаш някой летящ на велосипед да не те отнесе.
15
2
 
8
 
! Отговори
оСери СОФИЯ преди 3 години
пак се оср..ха! Този "Булевард за всички" е всъщност прокарване на идеите им с малко ум, за булевард с бус лента и две велоалеи. И всичко това за сметка на автомобилния трафик. Това ще е стеснение предизвикващо шум и завишено замърсяване. Но това е цената на бОНЕВ за златното му пръстче.
14
2
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
До 11 3мИма огромна разлика между покрити многоетажни паркинги и платена зона за паркиране, но щом не я схващаш, не може да ти се помогне.
13
3
 
9
 
! Отговори
До 11 3М преди 3 години
Няма град по света, в който в Центъра да се движиш само пеша, с колело и с градски транспорт. Това е много порочна идея за София, където в Центъра живеят над 200 хиляди човека, които ти искаш да лишиш от правото да се придвижват с автомобил, за да може ти да си джиткаш с колелото. Това, че трябва достъп на пожарни и линейки, не те интересува. Това, че има трудно подвижни хора също не те интересува. В нормалните градове правят други неща.
12
2
 
4
 
! Отговори
Барни Ръбала преди 3 години
доле ГЕРП Гешеф
11
8
 
2
 
! Отговори
преди 3 години
До РеалистДали плащаш за многоетажни паркинги или зона, няма разлика. Въпроса е да се махнат автомобилите от центъра. Там трябва да се ходи пеша или с градски транспорт или с велосипеди!
10
5
 
2
 
! Отговори
Mi 9 преди 3 години
СУПЕР ПРОЖЛЕМА ДОЙДЕ ОТ ПРАВЕНЕТО НА БУЛЕВАРД ВИТОША САМО ПЕШЕХОДЕН ОТ ТАМ СЕ ПРОПУКА МНОГО ОТ ТРАНСПОРТНОТО ТРАСЕ. МЕТРО, ТРАМВАЙ И ТРОЛЕЙ ТЯБВА ДА ИМА ПОВЕЧЕ КАТО ТРАНСПОРТНИ СРЕДСТВА. АВТОБУСИТЕ ТРЯБВА ДА СА НОВИ И НА ГАЗ. НО ВСИЧКО ТОВА СТРУВА МНОГО ПАРИ. ДАНЪЦИТЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПИПНАТ И ДА ПЛАЩАМЕ ПОВЕЧЕ И ПО-ЧЕСТО.
9
3
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
А нещо за общински многоетажни подземни и надземни паркинги няма ли? Така се решава проблемът с паркирането, а не с платени зони, които го задълбочават.
8
2
 
7
 
! Отговори
Факт преди 3 години
Мърлява работа, типично за ГЕРБ.
7
4
 
5
 
! Отговори
12МСП преди 3 години
Бях останал с впечатление ,че трасето на тролейбус 7 функционира от почти година, сега се говори са за промяна.Промяна на какво, на построето трасе ли нещо друго
6
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да вкарат спирките по Цариградско в локалното за да бъде хем безопасно хем да има адекватна бус лента.
5
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пак едни пари,вика мисирка.Перник- 12 млд- ВиК.Вика Джироско.
4
9
 
8
 
! Отговори
НА ПАРЧЕ преди 3 години
А кога ще се спрат автомобилите по Мария Луиза от жълтите павета до Лъвов мост за да има пешеходна зона, велоалея и трамвай само? Така ще се получи вело и пешеходна зона от НДК до Лъвов мост? Могат да оставят и две пресечни улици по-които да минават автомоли еднопосочно - Симеон и съдесната улица..А и ще спомогне да се развие този район, който е една малка клоака само на 3-4 минути от парламента. Трябва да се мисли и планира маалко по-глобално, а не всичко НА ПАРЧЕ.
3
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дано е сполучливо!Добре е да се окуражава карането на колело. Повече велоалеи и ако е възможно охраняеми паркинги за велосипеди.
2
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Браво!! Трябва да се върви към промяна. Ремонта на Пл. Света Неделя, със затварянето на Стамболииски, пешоходна Съборна,, повече велоалеи по малко коли и транзит през центъра. Трябва да се изградат още малко булеварди, като Каблешков, и за влизане в центъра такса, както е навсякъде по света. Нов градски транспорт, хубаво е да заочнат да правят и многотажни паркинги и по центъра няколко и по кварталите, а които спира в зелена площ яко глоба.
1
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Айди другарье, уа, от бьесипьету казаха ногу да виками и ногу да им убясняами на хориту тука за къкво стаа въпрос, уа! Въй уа! Действами уа! Транспорта ши стани така - праим 5 фирми, раздьелят си пу 3 махли и 2 зони. Ши внисьем нови автобусье фторъ ръка от ГДР, ши ги пълним с газьол. Мьетро ньема да има, уа. Трамваи нье! Кот такуо уа! Въй уа! Ши има кибапчита!