Третият лъч на метрото тръгва през август, разширяват "зоните" в София

Кристиан Кръстев: Модерният град е с транспорт и по-малко коли
28 май 2020 18:33, Анисия Иванова
47
Третият лъч на метрото тръгва през август, разширяват "зоните" в София
Снимка: Димитър Кьосемарлиев

Третият лъч на метрото е завършен, в момента вървят изпитания на фирмата SIMENS, свързани с безопасността, каза заместник-кметът по транспорта в Столична община Кристиан Кръстев. Заради извънредното положение изпитанията са били спрени.

"Искрено се надявам, че август месец ще имаме третия метродиаметър изцяло в експлоатация", заяви той в интервю за "Фокус".

По думите му транспортът в София е далеч от нормалното натоварване. В пикови дни преди коронакризата натоварването на метрото е достигало до 350 000 пътника на ден. Към момента са не повече от 130 000, около 40%.

Нощен транспорт

Пускането на нощния транспорт беше в експериментален формат и е необходимо да се направи анализ дали на този етап ще има необходимото натоварване. Към края на юни ще предложим оптимизация на транспортната схема. Тогава със сигурност ще бъде разгледан и въпросът с нощния транспорт, обясни Кръстев.

Синя и зелена зона

Към момента се коментира разширяване на синята и зелена зона, но не и повишаване на цената й с оглед и на ситуацията. Опитваме се да облекчим живущите в тези райони, където има нужда от създаването и разширяването на двете зони. Повишаване на цената на зоната към момента не е коментирана, котегоричен е той и допълни, че това е и от компетентността на Столичния общински съвет.

Идеята е синята зона да бъде разширена до „Евлоги Георгиев“ и да навлезе в района на „Оборище“. В момента има и готовност за създаване на зелена зона в квартал "Иван Вазов“.

Пешеходни зони и велоалеи

Столична община обяви два проекта - първият е Градската градина да се свърже с булевард "Витоша“. Създава се пешеходна зона на ул. "Съборна“, като се запази транспортната връзка в частта на ул. „Калоян“ и „Леге“. Идеята е пешеходната зона по бул. „Витоша“ да стигне до площад „Света Неделя“ и оттам към Градската градина до Народен театър „Иван Вазов“, обясни Кръстев.

Вторият е "Патриарх Евтимий“ - това е интегриран проект, който касае не само частта на бул. „Патриарх Евтимий“ - от Попа до Петте кьошета, а и движението по ул. "Раковски" - между бул. „Левски“ и бул. „Патриарх Евтимий“, както и промяна на движението на бул. „Витоша“ - в частта между „Скобелев“ и „Патриарх Евтимий“. По цялото продължение на "Патриарх Евтимий“ ще се създаде бус лента и две еднопосочни велоалеи от двете страни на улицата, а с двупосочното движение по ул. "Фритьоф Нансен“ ще се възстанови движението на тролей 7, каза Кръстев.

Паркирането ще бъде успоредно по целия "Патриарх Евтимий“. Създават се допълнително парко места между бул. „Левски“ и "Патриарх Евтимий“ по ул. „Георги Раковски“, там се увеличават парко местата. Към момента са 18, стават 44. По продължението на бул. „Витоша“ - от "Патриарх“-а до „Скобелев“ ще има косо паркирането, в момента то е успоредно, разказа зам.-кметът.

"Също така сваляме велоалеята от тротоара на улицата - тротоарът там е много тесен, има конфликт между пешеходците и колоездачите и се създават предпоставки за нараняване и обезпокояване и на колоездачите, и на пешеходците. Най-важното по отношение на велоалеите е осигуряването на свързаност между вече съществуващи велоалеи, за да може хората да се придвижват с велосипеди свободно, а не да стигнат донякъде и след това да се чудят как да пресекат или да се включат в движението", мотивира се той.

Водят се разговори с полицията да се направи споделено движението по ул. „Граф Игнатиев“ - за трамваи и велосипеди, за да има свързаност между велоалеите на ул. „Георги Раковски“ и новата велоалея, която ще бъде създадена по бул. „Патриарх Евтимий“, както и с велоалеята на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“.

"В частта на ул. „Раковски“, където е създадена велоалеята, никога не е имало паркиране. Създаването на велоленти в тази част дава свързаност. Второ – този проект върви паралелно с изграждането на третия метродимаетър и транспортното обслужване на тази част на София вероятно ще бъде най-добре обслужената транспортна точка в България, не само в София", смята Кръстев.

Автомобилите

Необходимостта от ползването на автомобили в градска среда за хората, които живеят в тази част на София, ще бъде намалена максимално, убеден е Кръстев.

"Хора, които живеят в този район, имат собствени автомобили, ми казаха, че в момента, в който отворим метрото от третия метродиаметър, някои от тях ще продадат колите си, а други ще ги оставят на работните места и ще ги ползват само при нужда. Искаме да ограничим приходящия трафик в града и хората да използват градския транспорт. Концепцията за модерния град е да бъде по-чист, по-екологичен, наситен с градски транспорт и с алтернативи за ползване на всичко друго, но не и автомобили", обобщи зам.-кметът

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
2
 
5
 
! Отговори
Люлин 1 преди 3 години
фъндъкова пак се провали. Но пък много краде. Да ги видим с подпочвените води и набедените за "инженери". Посетете станция Мария Луиза и вижте варовика по стените. Тази е трудоустроена като кмет, само за да изпълнява поръчки. Ще се моли да лежи в затвора.
35
4
 
17
 
! Отговори
Иво преди 3 години
Само лъжи и реклама, вече трета година пускате този лъч, стана ви хранилка!
34
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това, "в момента, в който отворим метрото от третия метродиаметър, някои от тях ще продадат колите си"ми звучи като едно време пропагандата как хората с радост са влизали в ТКЗС-тата и са се отказвали от собствеността си.А пък с пандемията да замениш колата с градски транспорт - забрави.
33
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От както се разболя София от пешеходни зони и колоездачи, стана провинция
32
6
 
21
 
! Отговори
абе, преди 3 години
докато не започне Фандъкова да ходи на работа с метро, разбира се, задължително с маска вътре, да не ми го хвали колко е хубаво. Защо троши държавни пари за собствен кеф, нали с метрото било по-бързо... За общинарите трябва да е задължително да ползват услугите, които предлагат в града. Само така ще знаят и за недостатъците им и ще ги подобряват.
31
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Накрая зоните ще се стигнат границите на града и ще обезсмислят зоните :D
30
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всичко в София. България да мре! Кучетата я яли!!!
29
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Търпелив"Ами пречеше наложената карантина досега."Трябваше да е пуснато преди година, тогава нямаше ни карантини, ни вируси...
28
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дори хората в Тутракан и Долно Драглище ще продадат колите си като пуснат третия лъч.
27
2
 
10
 
! Отговори
House M.D. преди 3 години
В заглавието пише, че разширяването на зоните е факт, а в статията - че е проект, който тепърва се обсъжда. Кое е вярното твърдение?
26
3
 
10
 
! Отговори
1945 преди 3 години
Аз чакам Петия Лъч
25
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И какво като го отворят, то изгледи да се ходи на работа скоро няма, а с кола е по-безопасно и удобно.
24
9
 
5
 
! Отговори
Търпелив преди 3 години
До: номер 20 (Чакащ)Ами пречеше наложената карантина досега.Фирмата SIEMENS, както и други фирми е германска, която използва специалисти от Германия (тоест германци) - обяснявам подробно за бавно стоплящите.За изпитанията в България трябва да се командироват германски специалисти.А като дойдат - 14 дневна карантина!Е, кой ще им плаща да лежат в хотел 2 седмици германците???
23
5
 
21
 
! Отговори
кк преди 3 години
Важното е, че никъде в статията не се споменава какво представлява "третия лъч" на метрото. Къде отива, къде спира, през къде минава... бе не се знае. Важното е да има 5 страници за третия лъч.
22
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До perri. Точно така,ще ни говорят мазнодо като дишаме.Статията е за дрането,което предстои и всички сме многосъгласни и даже даваме зор,а общинатанещо дърпа назад.Да стачкуваме, защоне са въвели повсеместно зони.Да имашарения.Да въведат и екстремна жълтазона.Пет минути,пет лева.Какво толкоз.
21
4
 
17
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 3 години
"""Третият лъч на метрото тръгва през август, разширяват "зоните" в София"""Да де ,ама коя година,че вече имахме обещание ,че миналата година ,през месец август трябваше да е открито.След това последва една поредица от месеци нарочени за откриване на метрото
20
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами не е натоварено като преди метрото- хората са без работа и си стоят вкъщи
19
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Метрото е фалшиво, стрoила го е фирма SIMENS, а не истинската фирма SIEMENS
18
12
 
18
 
! Отговори
Чакащ преди 3 години
Каква ли е била причината да не могат да правят нужните тестове по време на извънредното положение, при условие, че третият лъч винаги е бил затворен и няма досег до външния свят? Не е имало струпване на хора по тази линия. Един водач на влакче то. От работното място до вкъщи и обратно. Вече се питам коя година ще го пуснат.
17
6
 
7
 
! Отговори
perry преди 3 години
На коментаторите - специалисти по всичко дали им направи впематление този текст - "Към момента се коментира разширяване на синята и зелена зона, но не и повишаване на цената й с оглед и на ситуацията. Опитваме се да облекчим живущите в тези райони, където има нужда от създаването и разширяването на двете зони." Метрото А?