Ще промени ли третият лъч на метрото облика на София?

Арх. Любо Георгиев, ръководител на "Визия за София"
27 авг 2020 18:35, Анисия Иванова
51
Ще промени ли третият лъч на метрото облика на София?
Снимка: БГНЕС

Първата част от третия лъч на метрото е инвестиционен фактор, но отчасти той вече е изконсумиран. На базата на миналогодишно изследване за потенциалния ефект от бъдещето разширяване на същата тази линия, се вижда, че консумирането на инвестицията се случва много по-рано от нейната реализация – с нейното обявяване и строеж. Това заяви арх. Любо Георгиев, ръководител на екип "Визия за София”, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Арх. Георгиев добави, че при отварянето на линията вече има издадени разрешения и построени сгради. Пример за това е районът на кв. "Красно село".

"По-големият плюс на тази линия не се изразява толкова в инвестиционни потоци, а в свързването на трудно достъпни, от гледна точка на градския транспорт, квартали", поясни още гостът.

Още по темата

"В рамките на „Визия за София“ бяхме направили проучване за транспортна достъпност на различните квартали до бизнес зоните. Именно тези на "Овча Купел", "Красно село", "Левски" и "Хаджи Димитър" са най-трудно достъпни.“, каза още той.

По думите му „процентите на използване на модалния сплит, т.е. с какво превозно средство се предвиждат гражданите, са останали непроменени дори и след отварянето на толкова станции.

По думите му необходими са повече стимули, забрани или ограничения за ползване на коли, дори и възможността за комбиниране на коли с метро или друг вид надземен транспорт.

По посока Изток-Запад – направлението, което в момента е затворено от протестиращи, 50% е транзитен трафик, което показва, че центърът на София се използва като магистрала, поясни гостът.

Много е важно да бъдат намерени обходни маршрути, но не да бъдат ползвани от хора с кола, а от пътуващи в градския транспорт или ако са къси разстоянията  - с колело, каза гостът.

На въпрос за потенциалното преструктуриране на района на Народното събрание в изцяло пешеходна зона, гостът отговори, че миналата година е одобрен от Общинския съвет план за устойчива градската мобилност. В този план присъства възможността за прекратяване на този транзитен център. „Само по себе си обаче това ще доведе само до напрежение“, коментира арх. Георгиев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
4
 
! Отговори
Куи лейки преди 3 години
Метрото променя и София и хората. След като протестираха при откриването му, протестантите се прибраха с новото метро в къщи, два пъти по бързо... и с отвращение от собственото си предателство. ПРЕ-ДА-ТЕ-ЛИ!!!ПРЕ-ДА-ТЕ-ЛИ!!!
40
4
 
4
 
! Отговори
Ууууу преди 3 години
Ооставка..! Не искаме метро, искаме самолети - шведско производство ! Оооставка..!
39
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Йорданка Фандъкова - (Кмет на Столична Община - София)Благодарим ви на всички граждани който , ни подкрепиха в деня на откриването - (26.8.2020 г.)Ние от столична община с екипа на "Метрополитен" и господин Стоян Братоев работим по доизграждането на недовършения участък!Благодаря ви за вниманието - /с Уважение - Г-жа - Йорданка Фандъкова!/
38
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цитат: По думите му необходими са повече стимули, забрани или ограничения за ползване на коли, дори и възможността за комбиниране на коли с метро или друг вид надземен транспорт.Мутрите само със забрани и ограничения управляват.
37
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цитат: По думите му процентите на използване на модалния сплит, т.е. с какво превозно средство се предвиждат гражданите, са останали непроменени дори и след отварянето на толкова станции.А лъжат, че с третата линия щели да намалят автомобилния трафик с 25%.
36
5
 
15
 
! Отговори
Хмм преди 3 години
Много ме кефите как храните... не защитавам Фандъчката ама май сте забравили каква беше София? Нямаше лампи в градинките, нямаше пейки, нямаше градски транспорт или ако имаше не се знаеше кога трябва да дойде автобуса или тролея. Минаваха на някви къси пътища тези с рейсовете за да крадат гориво. Нямаше метро и за да стигнеш Люлин-Младост със 111 си беше чисто 2 часа пътуване. Маршрутките летяха все едно някой умираше, а реално умираха сърдините вътре в нея. Вижте и от хубавата страна на нещата!
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Браво, много е красиво и удобно. Който не го одобрява, да си мрънка и да си ходи пеша."----А какво да правят тези, на които не им е удобно? Да не говорим, че третата линия (която трябваше да тръгне преди една година) в момента покрива разстояние, което може да се извърви пеша като едното нищо.
34
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименА ти от колко години живвеш в София, защото в момента този град е една ***. Точно последните 10 я направиха на нищо - презастрояване, скапан въздух, липса на детски градини и едни мегаломански строежи, които нищо не решават.Ако искаш такова нещо, ходи си в родното село и там го омаскарявай.
33
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименО до, БСП и лично другарят Радев денонощно работиха да ни приемат в ЕС!
32
2
 
5
 
! Отговори
Перничанин преди 3 години
А кога ще стига да Перник. Може и да е над земята от овча купел през княжево и владая
31
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 26 Ти откога си в София? Това за което пишеш беше преди 30 години. Сега София е наистина хубав град. За съжаление, има много такива като теб, които само се оплакват и все търсят под вола теле.
30
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За съжаление няма да го промени, защото синганите не обичат да плащат и ще си седят горе в наземния транспорт, по градинки и паркове.
29
3
 
3
 
! Отговори
следващия лъч преди 3 години
трябва да е до божурище с международни бизнеси, а не някаква си горна баня
28
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какво ми изчислявате, досега трябваше да стига до Бояна.
27
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ВЯРНО ЛИ,ЧЕ ДРУГАРИ ОТ ИЗРАЕЛ СРЕЩУ МИЛИОНЧЕТА ДАВАЛИ ИДЕИ НА ПИАРКАТА ШЕХЕРЕЗАДА КАКВО ДА СЕ КАЗВА И ПРАВИ?
26
0
 
1
 
! Отговори
креняк софиенЕцЪ преди 3 години
До Анонимен 26И да харесватиии и да ни харсватиии истнитааа и такааа ...
25
18
 
23
 
! Отговори
Пепи преди 3 години
Браво на ГЕРБ.
24
6
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всеки лъч на метрото е нещо добро за софия.Ако искаш да плюеш винаги може да си измислиш нещо. Дори и метрото.
23
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 15Баят оптически измами се виждат из тая София. Огрмни "дупки" по 3-4 етажа, дето я няма мазилката, натрушени бордюри и яко раждясали спирки. Сори, ама това мяча на доста юноазиатска столица, не на европейска.
22
13
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Първия ремонт третия лъч вече е факт.