София: Електробуси ще возят по маршрут според нуждите на пътниците

Проектът е за 3 г., започва тази есен, финансиран е от ЕС
Обновена: 16 окт 2020 14:41 | 16 окт 2020 14:41, Анисия Иванова
16
София: Електробуси ще возят по маршрут според нуждите на пътниците
Снимка: БГНЕС

София ще въведе за първи път в Европа иновативна практика за „зеления обществен транспорт при поискване“. Иновацията ще бъде тествана в един от кварталите в столицата, съобщи БНР.

Това ще стане по проект, спечелил финансиране по програма Urban Innovative Actions (UIA) - инициатива на Европейския съюз, която предоставя на градските райони в цяла Европа ресурси за тестване на нови и недоказани решения за справяне с градските предизвикателства.

Проектът предвижда вместо да се движат по предварително определени маршрути, новите електроавтобуси да създадат карта на маршрута въз основа на търсенето на гражданите, подадено чрез мобилно приложение.

То ще използва изкуствен интелект за усъвършенстване анализа на данни, за да създаде най-ефективния път за всяко пътуване, като събира възможно най-много пътници. Проектът използва и облачни технологии.

Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години и се очаква да започне през тази есен. Бюджетът на проекта е в рамките на 4,6 милиона евро, като 20% е съфинансиране, осигурено от всеки от партньорите.

Водещ партньор на консорциума е Столичната община, а негови членове са Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, Асоциация за развитие на София, "Център за градска мобилност", Национално сдружение на общините в България, Телелинк и Национален институт по метрология и хидрология.

Проектът INNOAIR е съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Инициативата „Иновативни дейности за градско развитие“. Това е първият български проект, избран за финансиране от Инициативата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
хахаха преди 3 години
ще ще ще ама друг път
14
2
 
4
 
! Отговори
за първи път ли? преди 3 години
През 2016 г. Лондон беше първенец по използване на електрически автобуси за градския транспорт с 51 броя. През 2018 г. палмата на първенството премина към Нидерландия - над 100 броя. През октомври 2020 г. само в град Москва по линиите на градския транспорт се движат над 450 електрически автобуси, производство на КамАЗ, а в Санкт Петербург успешно протича изпитанието на белоруските автобуси МАЗ-303 "Зубр".
13
0
 
5
 
! Отговори
к преди 3 години
И пак изискванията за автобусите в конкурса ще са нагласени както последните години се случва. Все се оказват само определени фирми с *** си, които след 10г. ще се чудим какво да правим, защото сервизирането им въобще не е планирано. Китайски автобус с американски двигател, немска кутия и незнайна електроника, както и *** сглобка.
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"То ще използва изкуствен интелект за усъвършенстване анализа на данни..."Те дотук те, щом е намесен ИИ - отпиши го!За да може да работи ИИ трябва да е обучен от естествен такъв. А в СО естествен интелект не вирее!
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До антерадевистВ кой век живееш бе Байчо?Отде да знаел откъде щял да мине автобуса.Взимаш си един смартфон с 3 копчета. С едното го пускаш и той вече знае всичко вместо тебе.Смартфонът ще ти каже кога и къде ще дойде автобуса.
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До антирадевист 11, не до анонимен 1По-добре да си оправят съществуващите маршрути. Умници от Софийска община, оправете трамвая по бул. Скобелев преди тунела на НДК. По-малко ще ви излезе.
9
1
 
0
 
! Отговори
антирадевист преди 3 години
До Анонимен 11Ебати простотията. Откъде да знам на мястото където ще съм в определен момент дали ще мине автобус или не. Много умно, няма що. Много по-лесно е да се върнат маршрутните таксита. Те поне имаха постоянен маршрут.Някои хора съвсем са откачили. Ама те не са виновни - приказката за баницата. Откачалки
8
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Автобусите ще са като електрическите тротинетки.Качваш се, цъкваш смартфона и караш дет си искаш.Модерна работа.
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цитат: Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години и се очаква да започне през тази есен. Бюджетът на проекта е в рамките на 4,6 милиона евро*Значи евентуално през 2024 година ще се окаже, че тези 4,6 милиона евро са недостатъчни и ще продължат още 3 години с бюджет от около 46 милиона еввро.
6
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нещо като такси така ли и колко ще е тарифата на километър? Представям си какъв кьотек може да стане докато пътниците се разберат за маршрута.
5
0
 
3
 
! Отговори
Искам до Факултето преди 3 години
И без билет. Дали мога да кача и кучето и количката с ***. И да не сте посмели да ме дискриминирате, ей.
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 2В който кажеш бе пич.Където си поискаш.
3
2
 
3
 
! Отговори
хъм преди 3 години
как ще ги ползваме? Ами никак карайте си колите : вируси, бактерий и кметски контрольори не ви трябват
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В кой квартал?
1
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тия пари вместо за нещо полезно ще се изхарчт за щуротии за това и винаги ще сме последни по стандарт в ЕС.