Фандъкова посочи 10 стратегически обекта за София за следващите 5 години

За тях трябва да бъде теглен инвестиционен заем от 60 млн. евро
97
Фандъкова посочи 10 стратегически обекта за София за следващите 5 години

Планираме изграждането на 10 стратегически обекта за транспортната инфраструктура на София, заяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в своя профил в социалната мрежа Facebook.

По думите й първият от тях е довършване на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“, които са ключова част от третия градски ринг, която свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“. Според столичния кмет този проект ще разтовари чувствително трафика през центъра.

Освен това се планира изграждане на бул. „Копенхаген", което ще намали трафика по бул. „Ал. Малинов“ и ще даде нова връзка на „Младост“ с бул. „Цариградско шосе“.

Друг проект е изграждане на бул. „Източна тангента“, който свързва бул. „Ботевградско шосе“, бул. „Владимир Вазов“ и Северна скоростна тангента. Сред приоритетите е й изграждане на бул. „Рожен“, които ще даде връзка на сверените квартали с центъра.

Заедно с това ще има разширяване на бул. „Ломско шосе“, реконструкция на бул. „Скобелев“ с отдалечаване на трамвайното трасе от близките сгради и реконструиране на транспортния тунел под НДК, който се нуждае от цялостна рехабилитация, рехабилитация на тунела към „Люлин“ (бул. „Царица Йоана“) заедно с пътните платна и трамвайния път и обновяване на трамвайното трасе по бул. „Стамболийски“, което е в лошо състояние, заедно с ремонт на пътните платна.

Сред приоритетите е и изграждане на Зеления ринг на София – от „Слатина“ до Борисовата градина, което включва велоалея, места за спорт и почивка по трасето на старата жп линия.

„За да успеем да завършим тези стратегически обекти за срок до 5 години, предлагаме взимането на инвестиционен заем от 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка“, посочи Фандъкова.
 
По думите на столичния кмет целта на външното финансиране е за кратък период от време да бъде изградена инфраструктура, която е ключова за развитието на града десетилетия напред.

Фандъкова посочи, че за част от обектите вече има работни проекти, за други работното проектиране е на финала и вървят отчуждителните процедури.

"Благодарение на финансовата стабилност на София и инвестиционния ни рейтинг, имаме шанс да получим много добри условия – 0,35% лихва, без такси и комисионни за срок от 20 години", посочи столичният кмет.
 
Фандъкова уточни, че в общината е подготвен и списък с 5 резервни обекта, които да могат да заместят основен проект, ако има забавяне.

Резервните обекти са: изграждане на ул. „Войводина могила“ в „Овча купел“, която ще осигури обходен маршрут по време на изграждането на Околовръстния път, рехабилитация на бул. „Рожен“ от надлеза при жп линията до надлез „Надежда“, рехабилитация на бул. „Джеймс Баучер“ заедно с трамвайното трасе, изграждане на Западната тангента и възстановяване от бордюр до бордюр на улиците, по които в следващите години ще бъде изграждана канализация по програмата „Околна среда“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
91
2
 
1
 
! Отговори
Iozeff преди 3 години
До пияница мистикНие си имаме червен министър-председател и изобщо не ни и трябва да сменяме учительницата! Така че по-спокойно! Ше получиш HERZINFARKT!
90
7
 
3
 
! Отговори
пияница мистик преди 3 години
Другаре, не само власт, ами и кмет няма да имате вече никога. Не че е имало червен кмет на София някога де. Фъндата ще е вечна, вие ще си измирате лека - полека, а тя ще си е кмет, а вас ще ви погребват умрели със злоба в сърцето, че не сте доживели БСП/ДПС да дойде отново на власт, кмета да е червен, а Червената Армия да ви докара отново соца и селското подобие на бай Тошо
89
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 81Бедните направо да си ходят на село откъдето се домъкнаха.Не може половин София да е пълна с берачи на портокали които лятото мизеруват по гръцко и Испания и като съберат 1000-2000 евро да идват София и да живеят по 10-15 човека в едностаен апартамент.Тая мангасария трябва да спре!!Марш на село!!
88
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Стига глупости!!Само схеми за крадене.Тая се готви да векува на кметския стол.София се напълни с провонциалисти и именно те гладуват за тая селска гугутка.
87
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До До 79За подизпълнителните фирми ли говориш? Ако е така както разправяш, защо фирмите не желаят да си плащат входната такса и се крият като мишки?
86
2
 
3
 
! Отговори
Гражданин на София преди 3 години
Защо нищо не се казма за бул.Сливница, КОЕТО Е ИЗХОДА НА СОФИЯ КЪМВ ЗАПАДНА ЕВРОПА. ТОВА Е КЛОАКАТА НА СОФИЯ, С КОЯТО СМЕ СЕ ОБЪРНАЛИ КЪМ ЕВРОПА...ЕЙ, ОБЩИНАРИ, НЕ МОЖЕ В ИЗТОЧНА ПОСОКА БУЛ.ЦАРИГРАДСКО ШОСЕ ДА ИЗГЛЕЖДА ЕВРОПЕЙСКИ, А НА ЗАПАД КАТО В АФГАНИСТАН .....СЪБУДЕТЕ СЕ, НЕ ЗНАМ КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ СЛУЧИ ЗА ДА СИ ОТВОРИТЕ ОЧИТЕ....
85
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Имайте предвид, че сте се самозабравили.
84
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз предлагам всички, които взимат под 3 хиляди, да спрат да работят, няма смисъл и начин да се равняват по среднистите и де факто да ги мъкнат на гърбовете си. Да се оправят, оправните.
83
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Данчето Фандъкова е първата от политическото явление Калинка. Тя беше посочена от дебелия Бойко Борисов за кмет след като той освободи поста за да стане премиер. Следващата значима калинка беше Цецка Цачева, последвана разбира се от мъжката калинка Плевнелиев. На Борисов модела Калинка му хареса и сега имаме калинки по всички нива в йерархията на властта. И така, на Данчето и се диктува по телефона какво ще прави и какво ще говори, а тя е просто безмозъчна кукла на конци.
82
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
София е пълна със селяни, които ни тровят. Да си ходят по селата, тук хем се гъчкаме, хем за никого не са от полза, а нивите им пустеят.
81
0
 
2
 
! Отговори
До 80 преди 3 години
Дажене знаеш какво е средна класа и какво е средни по доходи. Казваш средна класа, а говориш за средни по доходи и разбира се не знаеш кои са средни по доходи. Със същия успех можеше да напишеш 5000, 10000 или 100000, вместо 3000.
80
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С Евро 3 или по-нисък евростандарт са 8% от автомобилите в София, приблизително колкото са в големите градове на Западна Европа. Автомобил притежават 56% от домакинствата в София при 70-90% от домакинствата в Западна Европа. И последно, автомобилът не е лукс, а необходимост в Италия от 1950 година, а в България от 1976 година. Да се казва, че бедните не ътрябва да имат автомобил е диващина.
79
5
 
10
 
! Отговори
До 79 преди 3 години
Средният софиянец е със заплата 3000лв.. Не ми плямпай глупости и не ми изреждат заплати на бензинджии и куриери. Те НЕ са средна класа. Средната класа в София взима 3-12к лв. и нагоре.
78
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам защо се отплеснахте за колите, а не за задръстванията в София, но няколко факта. Средният софиянец е със заплата 950 лева. Има много хора със заплати 700-900 лева, както и много със заплати над 10000 лева - шефове във фирми. Средната възраст на автомобилте в София е 11 години. Бензиновите и дизеловите автомобили замърсяват еднакво пренебрежимо малко с ФПЧ при Евро 5 и 6. Евро 5 е от 2009-2010 години. С Евро 4 (2005-2006) също замърсяват малко. С Евро 3 или по-нисък евростандарта са 8%
77
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най-много ми хареса метрото до Перник.
76
3
 
2
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Ако меслите за екология, по добре си карайте стария автомобил. Ако някой мисли за глобална промяна, трябва да спре производството на автомобили изцяло с вътрешно горене и да се произвеждат само хибриди до навлизането на водорода. Това ще стане с новите поколения високотемпературни газови реактори.
75
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Явно големи тапи са ни приготвили с тези стратегически тапи, пардон обекти.
74
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Фандъкова да мине и да види какви езера и басейни са по всички кръстовища и пешеходни пътеки. Човек излиза от дома си и вече е подгизнал. Да ти имам града и проектите.....
73
3
 
2
 
! Отговори
До 41 от Шкембеджия преди 3 години
Грешна ти е сметката,при това с много.Само каското за 1г на един нов автомобил струва колкото моята 15г. бензинова строшка (с катализатор).Данъка и гражданската вероятно също са по-дебели от шкембето ми.Да не говорим за цените на електрокарите,малко електрокарче с формата на кашон за има-няма 50хилки.Ами аз за 50 хилки ще си купя поне 10 автомобила и ще мога да ги сменям не през 2,а през 1 година (никакви разходи за сервизи), път ти си купи нов параход и го продай след 2г на 30-40% по-евтино.
72
0
 
2
 
! Отговори
стратегически обекти преди 3 години
тия стратетически обекти колко Бойкови чекмеджета ще напълнят?