Храната ни по време на COVID: Спазват ли се мерки при доставките?

Бивш служител сигнализира за лоши условия в кухня на ресторант
16 яну 2021 13:23,
26
Храната ни по време на COVID: Спазват ли се мерки при доставките?
Снимка: Кадър Нова тв

Пандемията от COVID-19 удари всички сфери на икономиката ни. Заразата принуди ресторантите и заведенията да преминат основно към доставки по домовете. Спазват ли се обаче всички правила за съхранение и  приготвяне на храната ни? Бивш служител в столичeн ресторант, който пожела да остане анонимен, твърди, че не.

"Кухнята е ужасна. Тя е за ремонт – има много мазнина по стените, която има вероятност да се запали и цялата кооперация да изгори", споделя той пред Нова тв.

Освен мазнината по стените подателят на сигнала разказва и за други нередности, на които твърди, че е ставал свидетел.

"Има замразена храна, която няма етикети. Има някои, които са с етикет – примерно кебапчета, има и замразена кайма, която има етикет, но има кайма телешка, която няма етикет", разказва още бившият служител.

По думите му собственикът на заведението все още не му е изплатил последното трудово възнаграждание, а генцията по безопасност на храните проверява каква всъщност е ситуацията в кухнята на ресторанта.

"По време на проверката се установи, че хигиенното състояние не е задоволително. Ако мога общо да го кажа, технологичното оборудване най-вече е в лошо състояние, има трайни замърсявания, наслоявания от хранителни остатъци, което по принцип не е допустимо", обясни Бистра Иванова - началник сектор в отдел "Контрол на храните и граничен контрол" към БАБХ.

Според контролните органи проблем с хранителните продукти в хладилниците няма.

"С малко изключение - в един хладилник открихме няколко опаковки млечни продукти, очевидно не от бързо оборотните храни, които са с изтекъл срок, които ще бъдат възбранени и насочени към унищожаване", обясни Иванова. Противоепидемичните мерки също са спазени.

"Персоналът е с редовно заверени лични здравни книжки, осигурени са препарати с виросуцидно действие, има препарати за дезинфекция и почистване на ръцете на персонала и евентуално на клиента, който идва да си вземе храната за вкъщи", добави началникът от БАБХ.

"В този филм съм от 6 месеца. Знам и от къде идват проблемите, не се спряха и всякакви медии и проверки да идват. Хората се озлобиха един към друг и предприемат действия, за които съм сигурен, че съжаляват след това и не виждам с какво ще си помогне някой, като ми навреди на мен по един или друг начин", сподели собственикът на ресторанта.

Той признава, че има служители, на които все още не е изплатил трудовите възнаграждения. И обещава да се погрижи за нередностите, установени от проверяващите.

А контролните органи успокояват, че храната в ресторанта не е опасна.

"Хигиената се обезпечава най-вече с процедури, които да гарантират правилното отношение на хората, които работят на тези места. Трябва в ресторантьорския бранш да има ясни процедури за хигиена, които да се спазват. Дори и да е лъскава кухнята, ако персоналът не си измие ръцете, той пак ще замърси храната", заяви Богомил Николов от "Активни потребители".

Според него тази процедура трябва да бъде максимално конкретна. Николов даде за пример Ирландия, където организират обучителни курсове за китайските ресторантьори, тъй като се смята, че при тях хигиената е най-ниска.

"Според мен големият дефицит при нас е в информацията. В това, че добросъвестният предприемач няма откъде да научи какви са процедурите. Има вариант, при който предприемачите да си плащат за подобно обучение, сигурен съм, че ще има интерес", добави Николов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари